דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חמישה סימנים שיעזרו לך לזהות איזור נכון להשקעה בנדל

חמישה סימנים שיעזרו לך לזהות איזור נכון להשקעה בנדל"ן

אם כבר עברתם את משוכת ההתלבטות במה להשקיע והחלטתם על רכישת נכס נדל"ני, מגיעה עכשיו השאלה היותר מורכבת – איך בוחרים את האזור הנכון להשקעה ?

כאשר קונים נכס נדל"ן להשקעה אנו מעוניינים  בקיומם של שני פרמטרים – הכנסה שוטפת של דמי שכירות חודשיים לצד עליית ערכו של הנכס הנרכש על פני השנים כדי ליצור רווח מההשקעה. לכן, הכיוון הראשון יהיה חיפוש אחר דירות להשקעה באזורים בהם הביקוש לדירות להשכרה הינו קבוע ואף מתחיל לגלות סימני עליה. במקביל, אנו מעוניינים לקנות נכס באזור שבו יש גם ביקוש לדירות למגורים כדי להבטיח את עליית ערכו של הנכס. כלומר, העיקרון המנחה באיתור נכס נדל"ן להשקעה הינו זיהוי  אזורים בעלי פוטנציאל התפתחות דמוגרפי ותעסוקתי.
 

ניתן לציין חמישה סימנים עיקריים המרמזים על אזורים מועדפים להשקעה נדלנית:

 
1.פיתוח תשתיות תחבורה ובראשן כביש 6 ותחנות של קווי רכבת.
2.סביבת אזורי תעסוקה ומסחר.
3.מוסדות חינוך להשכלה גבוהה כמו  אוניברסיטאות ומכללות.
4.חיי קהילה עשירים ואיכות חיים.
5.בתי ספר וגני ילדים ברמה גבוהה.
 
פיתוח תשתיות תחבורתיות ובעיקר המחלפים של כביש 6, לצד פיתוח קווי רכבת, הינם ערובה לגידול בביקוש לדירות באזור המדובר. תחבורה מפותחת המאפשרות ניידות קלה בין מקום המגורים לערים הגדולות, מאפשרת מעבר למגורים בערי לווין זולות יותר בהן הדירות מרווחות יותר, בלי לוותר על מקום העבודה, הלימודים או מקומות התרבות והבילוי. כך למשל העיר יוקנעם, שעברה התפתחות מואצת ופארק התעשייה שלה משגשג, בזכות הקרבה למחלף עין תות של כביש 6.  
 
אזורי תעסוקה  ומסחר מבטיחים הגירה חיובית של אוכלוסיה המחפשת עבודה  באזור. עובדים אלה מחפשים מקומות דיור, הן על ידי שכירת דירות והן על ידי קנייתן. דוגמה טובה לכך היא  בניית עיר הבה"דים בנגב והקמת פארק הסייבר בבאר שבע, שחוללו זינוק דרמטי במחירי הנדל"ן בעיר הדרומית וביישובי הסביבה וזאת למרות הריחוק מאזור המרכז. בצפון הארץ יש לציין את הפארק הטכנולוגי מת"מ בכניסה לעיר חיפה שהשפיע גם לטובה על הנדל"ן באזור.
 
קריות חינוך להשכלה גבוהה מבטיחים זרימה קבועה של אוכלוסיית תלמידים ואנשי סגל המגיעה לאזור ומחפשת אחר מקומות דיור להשכרה. בהרבה מקרים, הן אנשי הסגל ולא מעט סטודנטים בוחרים אחר כך להישאר באזור להקים בו את ביתם.
 
איכות חיים וחיי קהילה עשירים מהווים היום את אחד הגורמים העיקריים של משפחות לעזיבת הערים הגדולות והצפופות לטובת חיי טבע וכפר עם דיור ברמה גבוהה וחיי קהילה עשירים ובטוחים עבור הילדים. דוגמא טובה לכך היא העיר מודיעין שמחירי הנדל"ן בה זינקו בשיעורים חדים ומהווים דוגמא טובה להשקעה מוצלחת. 
 

עוד מהמגזין