דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

כאן גרים בכיף: שופינג, מסעדות ותרבות לרוכשי דירות בקריות

כאן גרים בכיף: שופינג, מסעדות ותרבות לרוכשי דירות בקריות

משפחות רבות קונות דירות בקריות בזכות היתרונות הרבים שהאזור מציע לתושבים, ובמרכזם איכות החיים. אחד הפלוסים הגדולים שלהם זוכים תושבי הקריות הוא השפע הגדול של פעילויות הפנאי באזור. כל תושב יכול למצוא מענה לתחומי העניין הספציפיים שלו, בין אם ההעדפות שלו מתמקדות בתרבות, בקניות או בגסטרונומיה.

אז מה כולל הכיף שמציעות הקריות?

תרבות

איזור הקריות גדוש במוסדות תרבות שמארחים מופעים מהארץ ולעיתים אף מהעולם, וחלקם גם מעלים הפקות עצמאיות. כך למשל תיאטרון קריית אתא שפועל באולם אינטימי ומשופץ; היכל התיאטרון החדיש בקריית מוצקין; תיאטרון הצפון בקריית חיים שלו יש 30,000 מנויים מכל האזור; וכמובן תיאטרון חיפה הוותיק שגם מעלה יצירות עצמאיות וגם מארח הצגות של תיאטראות אחרים.

קניות

הן חובבי קניות מושבעים והן צרכנים מאופקים יותר אוהבים גישה נוחה ומהירה למרכזי קניות. תושבי הקריות נהנים מקרבה לשלל מוקדי קניות שאחד מהבולטים בהם הוא מתחם איקאה בקריית אתא. בלב המתחם נמצאת כמובן חנות עצומה (ששטחה כ-27,000 מ"ר) של ענקית הריהוט השוודית, ולצדה קניון שער הצפון. ברדיוס נסיעה קצר נמצאים קניונים נוספים כמו ביג קריות (ליד מחלף קריית אתא), עזריאלי קריית אתא, הקריון בקריית ביאליק וגרנד קניון בחיפה. עבור תושבים שמעדיפים עודפים, אאוטלט חוצות המפרץ הוא אופציה מצוינת.

מסעדות

תושבי הקריות וגם נוסעים שחולפים באזור בדרך צפונה נהנים ממבחר עצום של מסעדות מצוינות. היצע המסעדות מגוון מבחינת האווירה, הסגנון, באופי המאכלים וארצות המוצא של המנות. שמן של חלק מהמסעדות הולך לפניהן עד כדי כך שלקוחות רבים מגיעים במיוחד ממרחקים. המגוון הוא גדול, ולכן נציין רק כמה דוגמאות בולטות:

המאפייה הגיאורגית חצ'פורי מיה בקריית אתא שמציעה מאפים קלאסיים עם מילויים מגוונים שאותם ניתן לאכול במקום או לקנות קפואים ולהכין בבית.

פאט ויני הוא דיינר משפחתי איטלקי בקריית אתא שמשלב בין אווירה של דיינר למעדנים איטלקיים טריים וטעימים.

רובן בקריית חיים היא מסעדה בשרית שמציעה מנות מיוחדות שלא רואים בכל מקום, עם התמחות בהמבורגרים וסנדוויצ'ים מעולים.

פיצה אלכסנדר בקריית מוצקין היא פיצריית בוטיק שידועה בתוספות הטעימות אך מאוד לא שגרתיות שלה.

מסעדת השף הבשרית ג'ינוס בקריית ביאליק מציעה מנות משובחות שמשלבות בין המטבח המודרני למטבח המסורתי. לטובת הממהרים יש גם תפריט אקספרס שכולל מנות ספיישל בפיתה.

גם המסעדה האסיאתית האהובה מינה טומיי ("הכל שקוף" ביפנית) של השף משה בדישי פתחה סניף בקריית ביאליק. באווירה שנותנת תחושה של קפיצה למזרח, המסעדה מציעה תפריט על טהרת חמשת המטבחים: הודו, ויטנאם, קוריאה, יפן ותיאלנד.

סניף אקספרס של מסעדת סינטה בר המפורסמת מחיפה פועל בהצלחה בקניון שער הצפון בקריית אתא, לרווחתם של חובבי הבשרים.

גבעת אלונים היא שכונה חדשה שנבנית בקריות, ומאות משפחות כבר מתגוררות בה ונהנות משפע של מוקדי בילוי ופנאי. השכונה מציעה איכות חיים, אווירה קהילתית ושטחים ירוקים נרחבים. השכונה המטופחת משלבת בין אווירה אורבנית לכפרית, והיא נבנית על גבעה מוקפת חורש טבעי המשקיפה אל נופים פתוחים.

התושבים נהנים מנגישות יוצאת דופן: בתוך שתי דקות אפשר להגיע מהשכונה למחלף סומך החדש שישמש בעתיד את הקטע הצפוני של כביש 6, וכיום מחבר לכביש 70 ולכביש 79. בנסיעה קצרה ניתן להגיע גם למנהרות הכרמל. בנוסף, בכניסה לשכונה תוקם תחנה של המטרונית ושתי תחנות רכבת סמוכות ישרתו את התושבים.

עוד מהמגזין