דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

כל היתרונות במגורים ליד יער או שמורת טבע

כל היתרונות במגורים ליד יער או שמורת טבע

מחשבה על מגורים סמוך ליער מזכירה ארצות רחוקות ופסטורליות. אבל גם כאן בישראל לא מעט אנשים בוחרים לחיות קרוב ליער, לשמורת טבע או לפארק לאומי. נתונים מישראל ומהעולם מעידים כי רוכשי דירות מוכנים לשלם יותר עבור הדירה כשהיא סמוכה לאזורים אלה.

לא בכל אזור בארץ זה אפשרי, אבל משפחות שרוצות בכך – מוצאות מקומות מגורים נפלאים סמוכים ליערות, שמורות ולפארקים לאומיים. ולא מדובר רק על יישובים כפריים קטנים, אלא גם בערים ותיקות שמתרחבות ומוקמות בהן שכונות חדשות.

כך למשל תושבי הקריות נהנים מקרבה לשלל שטחים ירוקים כולל מרחבי ענק של יערות אלונים, שמורת הטבע עין אפק, פארק הכרמל ומרחבי הגליל הירוקים. בחלק מהשכונות בעיר דירות רבות אף צופות אל אותם שטחים ירוקים.

למה כל כך כדאי לגור קרוב ליער או שמורת טבע?

ערך הדירה

לצד הנתונים המעידים על נכונות הקונים לשלם מחיר גבוה יותר עבור דירות באזורים אלו, מקובל שערכה של דירה הנמצאת בקרבה ליערות ופארקים גבוה ב-5% לפחות מערכה של דירה אחרת. ערכה של דירה שמשקיפה אל השטחים הירוקים אף יכולה להיות גבוהה ב-10% עד 15% מדירה שלא פונה לנוף כזה. המשמעות היא שערך דירה כזאת תמיד יהיה גבוה יותר מדירות דומות באזורים אחרים. אם בבוא היום תחליטו למכור את הדירה, תרוויחו מערכה הגבוה.

ליהנות מהנוף

אין תחליף לנוף טבעי יפה שנשקף ממרפסת הבית ומהחלונות, ואין כמו לשתות כוס קפה על המרפסת מול היער. ההנאה היומיומית מהנוף היא פלוס אדיר. הנוף משפיע על האווירה בבית, ואם מדובר בקומה גבוהה האפקט משמעותי במיוחד. בכל כניסה לבית העיניים נמשכות אל הנוף וכל אורח מתרשם ולוקח נשימה מול הנוף הירוק.

בריאות הנפש והגוף

החשיפה לנוף פתוח ולשטחים ירוקים משפרת את מצבו הפיזי, הרגשי והנפשי של אדם. היא מרגיעה, מפחיתה לחץ וחרדה ומוסיפה שקט נפשי ונינוחות. על כך הצביעו מחקרים במדינות שונות. מחקרים נוספים מצאו שחשיפה לנופים טבעיים מפתחת את יכולת הריכוז ותורמת לכישורים הקוגניטיביים. התברר כי מבחינה רפואית חשיפה כזו משפרת את מצבם של מי שסובלים בין היתר מסכרת, שבץ, התקפי לב, אסתמה ויתר לחץ דם. יתרה מכך, נמצא שהמערכת החיסונית מתחזקת בזכות מראות יפים כמו נופים טבעיים פתוחים.

האווירה

הקרבה למרחבים הירוקים מספקת אווירה כפרית שלווה ורגועה, ומאזנת את ההמולה העירונית. המגורים בעיר שסמוכה לאזורים כאלה משלבת בהרמוניה בין אווירה מבודדת במידה הנכונה ובין אווירה אורבנית. ציוצי הציפורים על רקע השקט הסובב, וריחות הטבע חוברים יחד לאווירה כפרית מיוחדת שמשולבת ביתרונות המגורים בעיר.

בילויים, ספורט ופנאי

הסמיכות לשטחים הירוקים מאפשרת לקפוץ לטיול או לפיקניק בכל הזדמנות, גם בלי לחכות ליום חופש. יש לכם שעה-שעתיים פנויות? אפשר לצאת למסלול נסיעה, הליכה או רכיבה, לפגוש חברים או סתם לשאוף אוויר ולהתמלא באנרגיות רעננות מהשהייה בטבע.

תושבי גבעת אלונים בקריות הנבנית על גבעה שלווה בשיפולי קריית אתא נהנים מכל היתרונות הללו. השכונה מוקפת בחורש טבעי וקרובה למגוון שטחים ירוקים ובהם יערות אלונים, יער קריית אתא, שמורת עין אפק, פארק הכרמל ומרחבי הגליל. הנוף הנשקף מהדירות בגבעת אלונים עוצר נשימה.

השכונה משלבת אופי כפרי עם שפע שטחים ירוקים, שבילי הליכה ורכיבה וגני משחקים. בשכונה משווקות דירות במגוון גדלים וסגנונות.

עוד מהמגזין