דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

איך תרגישו את אופי השכונה שאתם שוקלים לגור בה?

איך תרגישו את אופי השכונה שאתם שוקלים לגור בה?

כשמשפחות מחפשות דירה חדשה בקריות לקנייה, לרוב הן מתעניינות קודם כל בסביבה. אופי השכונה הוא גורם מכריע בבחירת מקום מגורים. רוב המשפחות מחפשות אווירה קהילתית נעימה שתספק להם תחושת ביטחון ושייכות, שירגישו בה "בבית". אנשים אוהבים לגור ליד אנשים עם מאפיינים דומים לשלהם, כדי שירגישו בנוח וישתלבו במרקם החברתי. ולא פחות חשוב – שהילדים יהיו מאושרים. מלבד זאת, כמובן שלכולם חשובה איכות החינוך ופעילויות התרבות בשכונה.

אז איך בפועל אפשר לבדוק את אופי השכונה?

הגינה הציבורית
בואו בשעות שונות לגינות הציבוריות או לפארק בשכונה ושבו שם בנחת. בשלב ראשון הסתכלו על האנשים, על הילדים, על ההתנהלות ועל האווירה. האם מתייחסים שם בכבוד אחד לשני? איזו דינמיקה יש בין ההורים? מהם נושאי השיחה בגינה? איך מתנהגים בני הנוער? נראה לכם שהילדים הקטנים מרגישים בטוחים בגינה? נסו לדמיין את עצמכם מבלים בגינה באופן יומיומי. אם זה עושה לכם חשק – זו התחלה מצוינת.

בשלב שני דברו עם הורים בגינה ובררו איתם ישירות אם הם מרוצים מהשכונה באופן כללי, וכן התעניינו ספציפית בכל הנושאים שחשובים לכם. במקביל, שימו לב אם הגינות מושקעות ומתוחזקות כמו שהייתם רוצים שיהיו.

חוגי הילדים
בדקו את היצע החוגים לילדים. האם הוא מספיק רחב, מעניין ומגוון? לכו פיזית למרכזי החוגים בזמן תחילת החוגים וסיומם. האם הילדים באים והולכים בשמחה? האם האווירה בין הילדים מכבדת? דברו עם הורים שממתינים לילדים ותשמעו את דעתם.

מוסדות החינוך
בררו אילו מוסדות חינוך שרלוונטיים לכם פועלים בסביבה. בצעו מחקר אינטרנטי ראשוני על טיב המוסדות על פי נתוני המיצ"ב (הכוללים גם נתונים לימודיים וגם את תחושות התלמידים והמורים) ותגובות של תלמידים והורים באתרים שונים. עמדו מחוץ למוסדות החינוך בהפסקות ובסיום יום הלימודים. שימו לב אם ישנן תקריות אלימות ואם השיח מכבד. הסתכלו על האווירה בין התלמידים ובינם לבין המורים. האם חצר בית הספר מזמינה ונעימה? גם כאן, דברו עם הורים ותשמעו את חוות דעתם.

יוזמות קהילתיות
שאלו תושבים לגבי יוזמות קהילתיות בשכונה. בררו אם נוצרו פורומים חברתיים פעילים; אם יש התארגנויות מיוחדות בחגים ובחופשות; אם מתקיימים פיקניקים שכונתיים, ירידים, הרצאות, סדנאות, מסיבות קהילתיות ועוד ועוד.

השכונה באינטרנט
בדקו אם יש לשכונה נוכחות במדיה הדיגיטלית. שכונות פעילות רבות מתחזקות דף פייסבוק קהילתי שבו התושבים מתייעצים אחד בשני, מפרסמים פעילויות חברתיות, מציעים חפצים למסירה במסגרת "קח-תן" ומפרסמים יוזמות קהילתיות מגוונות. דף פייסבוק כזה יכול להעיד רבות על אופייה של השכונה.

גבעת אלונים היא שכונה חדשה שמשפחות רבות עוברות אליה ומוצאות בה אווירה קהילתית משפחתית וחברית. השכונה המטופחת שנבנית בשיפולי קריית אתא מוקפת בחורש טבעי, משופעת בשטחים ירוקים, בשבילי הליכה ובשבילי אופניים וצופה אל נופים פתוחים. מוצעות בשכונת גבעת אלונים דירות מרווחות בסטנדרט גבוה ובמגוון סוגים וגדלים. השכונה נמצאת במרחק שתי דקות נסיעה ממחלף סומך שמחבר לכביש 6, וייבנו בצמוד אליה תחנת מטרונית ושתי תחנו רכבת.

עוד מהמגזין