דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עומדים להיכנס לבית חדש בקריות? טיפים לעיצוב הדירה

עומדים להיכנס לבית חדש בקריות? טיפים לעיצוב הדירה

תקופה ארוכה חלמתם על הרגע המרגש הזה, והנה הוא עומד להגיע. בקרוב תעברו לדירה החדשה שקניתם בקריות, בשכונה, בבניין חדש ומפנק. הדירה מתוך פרויקט גבעת אלונים דירות בקריות מתוכננת במקצועיות ומאובזרת בסטנדרטים גבוהים. ולכם נשארה המשימה המענגת ביותר: לתת את הטאץ' שלכם לעיצוב וארגון הבית, לבחור רהיטים וחפצים, להתאים צבעים ולהחליט מה להציב איפה.

איך הופכים דירה חדשה לבית מזמין, נעים וחמים? איך יוצרים אווירה משפחתית ותחושת מרחב ואיך מנצלים בחוכמה ובפונקציונליות את כל חללי הדירה? ריכזנו טיפים שיסייעו לכם לצקת לבית החדש את הטעם האישי שלכם.

התחילו לתכנן זמן רב מראש: קראו מגזיני עיצוב עדכניים, עקבו אחרי בלוגים ברשת והיכנסו לאתרים מקצועיים מהעולם כולו. בחרו את הבלוגים והאתרים שאתם מתחברים אליהם (מתוך אינספור אתרי עיצוב) והירשמו לקבלת עדכונים שוטפים מאתרים כמו פינטרסט. היעזרו בחומר האינטרנטי העשיר לקבלת השראה ורעיונות, היחשפו לטרנדים עכשוויים וצפו בראיונות עם מעצבים ואנשים שעיצבו את בתיהם לבד.

שלא תשכחו: לאורך כל התקופה כתבו כל רעיון, הערה, הברקה, כיוון, העדפה וגם דברים שלא אהבתם. ציירו שרטוטים שעולים על דעתכם ורכזו את כל הרעיונות בצורה מסודרת עד שתגיעו לשלב הסקת המסקנות.

גבשו קונספט: בהתאם להשראה שקיבלתם מהמידע האינטרנטי והרעיונות שאספתם, החליטו באיזה סגנון תרצו את הבית שלכם: מודרני, מינימליסטי, כפרי, סקנדינבי, תעשייתי, בוהמי, שאבי שיק (כן, יש סגנון כזה והוא מתכתב עם חנויות יד שנייה, רהיטי וינטג' ושוק הפשפשים).? אילו צבעים ישלטו בדירה? האם אתם רוצים להתבסס על הפנג שוואי? בחרו קו אחיד שיוביל אתכם.

הגדירו תקציב: העיסוק בעיצוב, ריהוט והום סטיילינג עלול להפוך לבור ללא תחתית של הוצאות, במיוחד כשמדובר בדירת חלומותיכם החדשה. טווח המחירים אדיר והמבחר אינסופי. לכן חשוב מאוד לייעד מראש תקציב ריאלי לכל אלה ולהקפיד לעמוד בו.

תוכנית מפורטת: בהתאם לקו העיצובי שבחרתם ולמסגרת התקציב, הכינו תוכנית מפורטת שתתייחס לכל חללי הבית והחליטו אילו פריטים תעבירו מהדירה הנוכחית. התייחסו לכל התחומים המרכזיים:

  • רהיטים – תכננו מיקום מדויק לכל מיטה, ארון, ספה ושולחן והתחשבו במיקום נקודות החשמל. בחרו את אופיו של כל רהיט (סלון פינתי? שולחן קפה לסלון או שולחן צד? מיטת קומותיים?). בדקו אם משתלם יותר לבצע הזמנה אישית מנגרייה או לקנות בחנות רהיטים. דרגו על פי סדר עדיפויות את הרהיטים שאתם זקוקים להם. בעוד שמיטה וארון בגדים הם הכרחיים, קומודה יכולה לחכות עד שיתפנה לכם תקציב נוסף. תוכלו לקנות חלק מהרהיטים בשלב מאוחר יותר, ובינתיים תשתמשו בפריטים מהדירה הקודמת או שתסתדרו בלעדיהם.
  • אקססוריז וטקסטיל – את טביעת האצבע שלכם בעיצוב הבית ואת האווירה שתרצו תשלימו בבחירת אלמנטים כמו וילונות, כריות, שטיחים, תמונות, חפצי נוי ומצעים. גם עציצים חיים תורמים לאווירה מרגיעה ונעימה.
  • גופי תאורה – תכננו את התאורה על פי שילוב של שיקולים פונקציונליים ועיצוביים. נסו ליצור הרמוניה בין צמודי תקרה פרקטיים, גופים שקועים (אם יש לכם הנמכת גבס), מנורות עומדות או שולחניות, צמודי קיר וגופים תלויים דקורטיביים. שימו לב לפרופורציות בין גופי התאורה לגודל החלל ולגובהו ואל תיצרו עומס מוגזם.
  • צבע – כדי לשבור את הצבע האחיד והבהיר בדירה, אפשר להוסיף צבע באמצעות צביעת קיר אחד בולט או קיר בכל חדר. ניתן גם להדביק טפט או להתקין בריקים.
  • יד שנייה ושדרוגים: כדי להעמיק את האווירה הביתית, לבדל את הבית שלכם מדירות אחרות וגם כדי לחסוך בהוצאות תוכלו לחדש רהיטים ישנים (שלכם או של אחרים). באינטרנט אפשר למצוא שלל הדגמות לחידוש עצמאי של רהיטים ישנים. ניתן גם לקנות רהיטים פשוטים וזולים יחסית, ולשפר ולשפצר אותם כך שייראו מיוחדים ומרשימים. יש אפילו אתר ייעודי שמרכז רעיונות לשדרוגים של מוצרי איקאה (www.ikeahackers.net).

בגבעת אלונים מוצע מגוון גדול של דירות מרווחות ומפנקות שבנויות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומאפשרות לכל משפחה לעצב את בית חלומותיה על פי טעמה. מאות משפחות כבר נהנות ממגורים בשכונה שבנויה על פסגה המשקיפה אל הים ומוקפת בחורש ירוק. גבעת אלונים הנבנית בקריות מציעה אווירה קהילתית שמשלבת בין כפר לעיר, ונגישה לכבישים מרכזיים

עוד מהמגזין