דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

יתרונות בשכונה עם בנייה מגוונת: מגדלים, בנייני בוטיק וצמודי קרקע

יתרונות בשכונה עם בנייה מגוונת: מגדלים, בנייני בוטיק וצמודי קרקע

 

במשך שנים רוב השכונות בישראל נבנו עם סוג בניינים אחיד. הוקמו שכונות של צמודי קרקע (או "בנה ביתך" כפי שהן כונו), ושכונות אחרות של דירות חדשות למכירה בקריות כללו רק בניינים משותפים בגובה אחיד. שכונות נוספות הציעו מרקם אחיד של מגדלי מגורים.

אולם בשנים האחרונות אפיון השכונות הישראליות השתנה לחלוטין. כתוצאה מתכנון מוקדם ומסודר יותר, הן ברמה הארצית והן ברמה האזורית, מוקמות שכונות גדולות והטרוגניות מבחינת היצע הדירות. השכונות החדשות כוללות מגוון של בתים השונים זה מזה במספר הקומות, בסגנון, ברמת הגימור, בשטח הדירה ובמספר החדרים. כך נבנים זה לצד זה מתחמי מגדלים, מבני בוטיק וצמודי קרקע. אפילו באותו מבנה עצמו תמהיל הדירות מגוון, כך שיכולות להיות למשל שתי דירות בנות 4 חדרים השונות לחלוטין זו מזו.

מה היתרונות במגורים בשכונה שיש בה הכל?

   1.    יש משפחות שחולמות על מגורים בצמוד קרקע ואחרות חולמות על דירה במגדל או בבניין בוטיק אינטימי. מגוון הבניינים מאפשר לכל משפחה למצוא בשכונה כזאת מענה לחלום המדויק שלה. ולא פחות חשוב: הבדלי המחירים בין הדירות מאפשרים לכל כל משפחה לבחור את הדירה שמתאימה לתקציב שלה.

2.    בשכונה מגוונת מהסוג הזה נוצרת קהילה איכותית, הטרוגנית ורב גילאית, כך שכל משפחה יכולה להתחבר למשפחות דומות לה ולהרגיש בנוח. גם הילדים יכולים להשתלב בקלות רבה יותר בשכונה מגוונות.

3.    בזכות מספר הדירות הרב שנבנה בשכונה מהסוג הזה, הרשות המקומית נהנית משיפור תדמית העיר כולה, מעליית ערך הנדל"ן בעיר ומהגירה של אוכלוסייה איכותית. לכן לרוב, הרשות מקדמת את פיתוח השכונה ומפעילה בה שירותים קהילתיים ומוסדות חינוך איכותיים לרווחת כל הדיירים.

4.    בשל הבנייה המרוכזת בשכונה אחת שיש בה הכל, בדרך כלל גם מחירי הדירות אטרקטיביים יחסית למתחמים מצומצמים יותר.

5.    גודל האוכלוסייה הצפוי בשכונה מבטיח שיפעלו בשכונה כבישים נוחים, תחבורה ציבורית, תשתיות חדשות, מסחר ושירותים קהילתיים ברמה גבוהה. אם למשל היה מדובר בשכונה של צמודי קרקע בלבד (ואז מספר הדיירים היה מצומצם) – כל אלה היו הרבה פחות מפותחים.

6.    שכונה שיש בה מגוון סוגי בניינים משתלבת בטבעיות בטופוגרפיה המקומית, ונוצר דירוג גבהים יעיל ונעים לעין. כשמדובר בשכונה שנבנית על גבעה, שפע סוגי המבנים תורם במיוחד לחזות האזור.

7.    גם בלי קשר לטופוגרפיה, מגוון הבניינים מעניק לשכונה מראה אסתטי ומעניין הרבה יותר מאשר שכונה שכל הבתים בה מסוג אחיד.

8.    פיזור נכון של המבנים בגבהים, בסגנונות ובסטנדרטים השונים מאפשר לדירות רבות יותר להשקיף מהחלונות ומהמרפסות אל הנוף הפתוח. לעומת זאת ריכוז של מבנים בגובה אחיד גורם פעמים רבות להסתרת הנוף על ידי המבנים הסמוכים.

9.    שילוב בין סוגי הבניינים השונים יוצר מרחבים רבים יותר בין הבניינים וזרימת אוויר וחדירת אור לתוך הדירות. כך גם נוצר איזון בצורכי החנייה ובהיקפי התנועה בשכונה, יחסית למשל לשכונה שבה יש ריכוז של מגדלים רבים.

10.    בשכונה כזאת יכולים דורות שונים במשפחה לגור בסמיכות אחד לשני כשכל תא משפחתי בוחר את הדירה המתאימה לו בהתאם לתקציבו, לטעמו ולגודל המשפחה. למשל בני זוג צעירים יכולים לגור בדירת 4 חדרים כשמעבר לכביש מתגוררים הוריהם בבניין בוטיק אינטימי יוקרתי, בבית צמוד קרקע או בפנטהאוז במגדל.

11.    בשכונה מהסוג הזה בבוא היום יוכלו התושבים לשדרג את מגוריהם לדירה גדולה יותר, לבית צמוד קרקע, לדירת גן או לפנטהאוז. כל זאת בקלות יחסית, מבלי לעזוב את השכונה האהובה עליהם, להיפרד מחברים ומהרגלים או לעבור מוסדות חינוך.

מאות משפחות כבר מתגוררות בשכונת גבעת אלונים שנבנית על גבעה מוקפת חורש טבעי בקריות. השכונה הפסטורלית משלבת אווירה כפרית קהילתית עם כל היתרונות האורבניים. גבעת אלונים צופה אל נוף עוצר נשימה ויש בה שפע של שטחים ירוקים. בשכונה משווקות דירות מרווחות בגדלים ובסגנונות שונים במגוון בניינים: מגדלים, בנייני פרימיום מפוארים ובתים דו משפחתיים צמודי קרקע. הדירות מאובזרות בסטנדרטים יוקרתיים וכוללות יחידת הורים מפנקת.

 

עוד מהמגזין