דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

בא לשכונת גבעת אלונים בית ספר חדש

בא לשכונת גבעת אלונים בית ספר חדש

למה כדאי ללמוד בבית ספר חדש לגמרי בקריות?

שנות הלימודים בבית הספר הן חוויה מעצבת עבור כל ילד, ולכן לסביבת הלימודים יש משמעות רבה על התחושות והחוויות שצובר אדם בתקופת ילדותו. לימודים בבית ספר חדש לגמרי הם הזדמנות מיוחדת שמגלמת בתוכה יתרונות רבים.

בית ספר גבעת אלונים מתוכנן על פי תפיסה מתקדמת

בשכונה החדשה גבעת אלונים ייחנך בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ט, בית ספר יסודי חדש שנבנה מתוך תפיסה חינוכית עדכנית. בית הספר נבנה בהדרגה, ובשלב ראשון ייחנכו בו כמה כיתות של החטיבה הצעירה, חדרי המורים והמנהלה. בית הספר נבנה בלב פרויקט המגורים הגדול שבונה בשכונה חברת הבנייה שרביב.

בית הספר יכלול כ-20 כיתות לימוד בשתי קומות, חדרי מורים והנהלה, ספרייה, חדרי ספח, כיתות ללימוד פרטני, מעבדה, מרחבים מוגנים, אולם ספורט מאובזר, מגרש ספורט גדול וחצר רחבה שבה יוצבו מגוון מתקנים. כל אלה ישתרעו על שטח של כ-3,500 מ"ר בפרויקט רחב היקף שעלותו כ-30 מיליון שקלים.

בהתאם לתפיסה המתקדמת, חצר בית הספר תשמש גם מוקד קהילתי כך שאולם הספורט שייבנה בצמוד לרחוב הראשי דוכיפת ישמש את תושבי השכונה, כמו גם המגרש, הגינה הציבורית, שבילי ההליכה והאופניים שמוקמים במתחם. המרחבים השונים במתחם יאפשרו שימוש גמיש שיותאם לצרכים המשתנים במהלך השנים. בתכנון בית הספר הושקעה תשומת לב רבה למתן מענה פונקציונלי ועיצובי אופטימלי תוך הקפדה על עקרונות של בנייה ירוקה ידידותית לסביבה.

לרגל פתיחת בית הספר החדש בגבעת אלונים, סקרנו כמה מהיתרונות שמציעים הלימודים בבית ספר חדש לגמרי.

חזון חינוכי חדש

עם השנים כל מוסד חינוכי מגבש לעצמו אופי מסוים, ופעמים רבות קשה מאוד לשנות אותו ולצאת מהרגלים ישנים. בבית ספר ותיק קשה מאוד עד בלתי אפשרי להטמיע תהליכי שינוי. הקמת בית ספר חדש זו הזדמנות נדירה לחידוש ולשינוי, לעיצוב מודל חינוכי חדש, לחשיבה מחודשת על תפיסות חינוכיות ושיטות חינוך ולמחשבה מחוץ לקופסה. בניגוד לבית ספר קיים, אין צורך להתפשר על הקיים ולהמשיך לזרום מתוך המשכיות טבעית.

בבית ספר חדש יוצרים מבראשית, מבלי להזדקק לתהליך שינוי עמוק ואיטי כמו במוסד ותיק. בבית ספר חדש קל יותר, ואפילו מתבקש, להנחיל חזון חינוכי עדכני וגישה חינוכית חדשה שמותאמים לדור המילניום ושמכינים את הילדים לעולם הנוכחי. זאת בניגוד לבתי ספר ותיקים שפעמים רבות לא עומדים בקצב השינויים של דור הילדים.

צוות חדש ונמרץ

הקמת בית ספר חדש היא הזדמנות לגייס צוות מורים והנהלה חדש, יצירתי ורענן. זו הזדמנות לאתר אנשי חינוך בעלי תפיסות מתקדמות, שיודעים להתחבר לדור הילדים הנוכחי, מורים מעוררי השראה, חדורי מוטיבציה, נמרצים, גמישים, אמיצים ופורצי דרך. בבית ספר חדש צוות המורים נבחר אחד אחד, ונדיר למצוא בו מורים שחוקים ומותשים שממשיכים בעבודתם רק מכוח האינרציה או מכיוון שהם נטועים במערכת ולא נעים או בלתי אפשרי להיפרד מהם. בית ספר חדש הוא הזדמנות פז ליהנות מיתרונותיה של מערכת צעירה (כרונולוגית או ברוחה) ומעודכנת עם הלך רוח חדש ושל מנהיגות רעננה ומלאת אנרגיות לעשייה.

תנאים פיזיים וטכנולוגיה מתקדמת

מחקרים רבים מצאו שסביבת הלימודים משפיעה על הישגי התלמידים. כיתה נאה, אסתטית ומעוצבת תורמת לאווירה הלימודית ולהצלחת התלמידים, כל אחד בדרכו. מבנה חדש ותנאים פיזיים וטכנולוגיים מתקדמים מעניקים תחושה נעימה שתורמת לאווירה הלימודית ומאפשרת למידה חווייתית ומשמעותית. העיצוב והאיבזור החדשניים מספקים גמישות שמאפשרת לימוד בהרכב משתנה, כולל מרחבים ללמידה חווייתית קבוצתית או ללימוד פרטני באמצעות מרחבי לימוד, הקניה, חקר, יצירה ושיח. כך ניתן "להגיע" לכל ילד ולתת לו לבטא את עצמו ולהתמודד עם החוזקות והחולשות שלו. האמצעים הטכנולוגיים מאפשרים לימוד מתקדם ותרגול משימות מתוקשבות במינונים משתנים, גם בהתאם לאפקטיביות של סוג הלימוד הזה לכל ילד.

הזדמנות השפעה להורים

גם עבור ההורים בית ספר חדש הוא הזדמנות מיוחדת להשפיע באופן משמעותי על דמותו של המוסד. גם אם מעולם לא הייתם פעילים במוסדות החינוך הקודמים, תוכלו להצטרף לנציגי ההורים ולקחת חלק משמעותי בעיצוב אופיו העתידי של בית הספר. זאת לעומת בית ספר ותיק, שבו השפעתם של נציגי ההורים מוגבלת מאוד.

בית ספר חדש בלב השכונה

בנוסף לכל היתרונות של הלימודים בבית ספר חדש, כשהוא ממוקם בלב השכונה – כמו בית הספר החדש בגבעת אלונים – לאווירה הביתית ולנוחות אין תחליף. הילדים מרגישים בבית ובנוח, כאשר כולם מכירים את כולם. החברויות נמשכות בשעות אחר הצהריים ואפשר להכין שיעורים, עבודות ופרויקטים מיוחדים במשותף. כל זאת כשהילדים יכולים ללכת ברגל בבטחה לבית הספר ובחזרה וכן לחברים מהכיתה, וההורים לא נאלצים להיות נהגים צמודים של הילדים.

חברת שרביב מציעה מגוון דירות למכירה בקריות, דירות מרווחות בגדלים ובסוגים שונים בשכונת גבעת אלונים שנבנית בקריית אתא. השכונה נבנית על פסגה מוקפת חורש ירוק הצופה אל נופים פתוחים של יערות אלונים, הכרמל והגליל. הדירות של שרביב מעוצבות בתכנון קפדני ובנויות ומאובזרות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. הקהילה האיכותית שמתגבשת בגבעת אלונים מונה כבר מאות משפחות שנהנות מאווירה המשלבת בין עיר לכפר, ומנגישות תחבורתית מעולה.

בקרו באתר הרשמי של בית ספר גבעת אלונים

 

עוד מהמגזין