דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

התרבות הטבעונית והצמחונית בקריות פורחת

התרבות הטבעונית והצמחונית בקריות פורחת

כחלק מהתרחבות התרבות הטבעונית והצמחונית בארץ ובעולם, נפתחים יותר ויותר בתי עסק עם אוריינטציה טבעונית או צמחונית. אבל ההיצע הזה עדיין לא ניכר באופן שווה בכל אזורי הארץ. לטובת הצמחונים והטבעונים המתגוררים בקריות, באזור יש מגוון גדול של חנויות ומסעדות שנותנות מענה לקהל הרלוונטי.

הנה הצצה להתרחשות בזירה הטבעונית והצמחונית באזור הקריות

טבעונים ברשת

בקריות מתנהלת קבוצת פייסבוק פעילה שנקראת "טבעונים בקריות", ובה מפורסמים אירועים, מבצעים וסדנאות. החברים מחליפים מתכונים ומדי פעם הם מוזמנים לפיקניק טבעוני גדול. לאחרונה נערך פיקניק כזה בפארק הכט בחיפה. ישנן גם קבוצות וואטסאפ פעילות והחברים מוזמנים לפעילויות לעידוד טבעונות.

חנויות

בחיפה ובקריות יש מבחר חנויות שפונות לקהל הטבעוני. למשל: החנות "בית בריא" למוצרים טבעוניים שפועלת בקריית ביאליק (קרן היסוד 22); "מרכז הטבע והיופי" בקריית אתא (העצמאות 70); החנות התל אביבית "מחסני הטבעונות" פתחה סניף בחיפה שפועל בימי חמישי ושישי בפארק הכט (ההסתדרות 84); ויש כמובן גם סניפים מקומיים של רשתות ארציות כמו "ניצת הדובדבן" (ביג קריות בצומת קריית אתא).

בתי קפה, מסעדות וברים על טהרת הטבעונות

באזור יש מבחר אדיר של בתי אוכל טבעוניים וצמחוניים, שלכל אחד מהם אווירה שמאפיינת אותו. ריכזנו כמה דוגמאות לעסקים מהז'אנר:

נבטים – קייטרינג ממטבח טבעוני ביתי, שפתוח מראשון עד חמישי בשעות הצהריים. אפשר לקחת או להזמין אליכם (התל 5 קריית ביאליק).

יוליס לנץ' בוקס – מסעדה שמציעה תפריט טבעוני מגוון ופתוחה לארוחות צהריים מ-11:00 עד 16:00. אפשר לשבת או להזמין טייק אווי (שיבת ציון 34 חיפה).

המקום של דובי – בר מסעדה טבעוני שכונתי עם אווירה מיוחדת. תפריט מגוון על טהרת הטבעונות שכולל בין היתר חמין, קציצות ובורגרים. על הדרך תיהנו מהופעות חיות של אמנים מוכשרים ומהרבה שמחה (מסדה 16 חיפה).

בודהה בורגרס – גם לטבעונים מגיע ליהנות ממזון מהיר וממגוון בורגרים. וגם מגולש, ממולאים, שניצלים ומוקפצים. הכול עם תחליפי בשר כמובן (דרך הים 6 חיפה).

אום כולתום – מסעדה ים תיכונית על טהרת הטבעונות, שמשלבת טעמים ותרבויות ומציעה תפריט עשיר. הדובדבן שבקצפת (הטבעונית כמובן) הוא שלל מנות החומוס שהמסעדה מתמחה בו. בעקבות ההצלחה החיפאית של אום כולתום, הבעלים פתחו סניף תל אביבי (מוריה 60 חיפה).

קפה נונה – בית קפה שמציע אוכל ביתי צמחוני, רובו טבעוני, כפי שהבעלים מעידים על עצמם בדף הפייסבוק של נונה. המנות מעניינות ומזמינות, הקפה איכותי והאווירה כיפית וסטודנטיאלית (ליד הפקולטה לפיזיקה, קריית הטכניון).

בית מרווה – קייטרינג טבעוני שמציע תפריט הודי עשיר, שופע ירקות טריים, דגנים, קטניות וגם קמחים נטולי גלוטן. והכול עם הרבה מודעות ואהבה. ואם אתם רוצים לנסות את זה בבית, מועברות במקום סדנאות לבישול הודי טבעוני (חנה 13 חיפה).

פריה – בר בריאות טבעוני באווירה ביתית. ארוחות בוקר, צהריים וערב 100% טבעוניות, והכל טרי טרי. מרקים, סלטים עם דגנים וקטניות, שייקים ואפילו קרטיבים טבעיים (צפרירים 2 חיפה).

הבורקס הטורקי מאיזמיר – בשורה משמחת לטבעונים חובבי הבורקס שמוצאים כאן בורקס טבעוני (ללא חמאה ובכל זאת טעים טעים) במגוון מילויים. ולאמיצים מוצע גם רסק חריף (משה אהרון 8, השוק הטורקי, חיפה).

ויגן פרנדלי

ואם כל אלה לא מספיקים, מסעדות ובתי קפה רבים בקריות ובחיפה מקדישים חלק מהתפריט שלהם למנות צמחוניות או טבעוניות. מדובר גם על עסקים מקומיים וגם על רשתות ארציות שלהן סניפים באזור. בין הרשתות שמציעות מנות טבעוניות נמנות קפה ג'ו, קפה לנדוור, קפה גרג, קפה נטו, לחם ארז, דומינוס פיצה ורשת הגלידריות לג'נדה.

גבעת אלונים נבנית על גבעה מוקפת חורש טבעי וצופה אל נופים פתוחים בשיפולי קריית אתא, בקרבת צירי תנועה מרכזיים. היא משופעת בשטחים ירוקים ומציעה שילוב אידיאלי בין אווירה כפרית ליתרונות עירוניים. שרביב מציעה למכירה בשכונה מגוון גדול של דירות למכירה בקריות, דירות מרווחות בגדלים ובסגנונות שונים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר, כך שכל משפחה יכולה למצוא בה את בית חלומותיה.

עוד מהמגזין