דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עוברים לבית עם גינה בקריות? טיפים לבחירת עצי פרי לגינה המושלמת

עוברים לבית עם גינה בקריות? טיפים לבחירת עצי פרי לגינה המושלמת

דיירים שמתגוררים בבית עם גינה נהנים מאיכות חיים מיוחדת במינה, שכוללת יתרונות מגוונים. אחד מהפלוסים האהובים בבית קרקע הוא האפשרות לגדל עצי פרי. העצים יוצרים בגינה פינה ירוקה, נעימה, אסתטית ומוצלת ומספקים תחושה של חיבור לטבע. בני המשפחה נהנים מאכילת הפירות בידיעה שמדובר בגידולים אורגניים ובריאים. בנוסף, טיפוח העצים הוא הזדמנות לפעילות משפחתית חווייתית משותפת. אז אם אתם מתעניינים בבתים למכירה בקריות וגידול עצי פרי מרגש אתכם, אתם מוזמנים להכיר את השיקולים שחשוב לקחת בחשבון לקראת בחירת העצים.

השיקולים בבחירת עצי פרי לשתילה בגינה

החליטו אילו משפחות עצים תרצו

הכירו את משפחות עצי הפרי העיקריות, ובהתאם לדירוג המטרות שלכם (גידול פירות למאכל או לבישול, יופי, אווירה וכו') בחרו תמהיל משלכם.

עצי הדר שכיחים מאוד בדירות גן ורבים אוהבים את פירותיהם מלאי הוויטמינים (מי לא חולם על עץ לימון צמוד שיספק באופן שוטף לימון טרי ועסיסי למטבח). עליהם ירוקים תמיד ומראם אסתטי;

עצים סובטרופיים כמו אבוקדו, מנגו וגויאבה שפירותיהם מפתים ואהובים אבל גדלים לעצים גדולים;

עצים נשירים כמו תפוח ואפרסק, שעליהם נושרים לקראת החורף. קחו בחשבו שהעלים מלכלכים את החצר, אבל מצד שני הם מצלים יותר בקיץ החם;

עצים "מיוחדים" כוללים מגוון של עצי פרי שלא היו מוכרים בארץ עד השנים האחרונות, רבים מהם עתירי ערכים תזונתיים. התדמית החדשנית שלהם מספקת לבעליהם כבוד וגאווה.

הגודל הסופי של העץ

בררו לאילו ממדים צפוי העץ לגדול ומה קצב הצמיחה שלו. בהתאם לכך חשבו אם יש לכם מספיק מקום בשבילו, ואם גודלו ישתלב בעיצוב הגינה שתכננתם.

האם העץ עונתי?

בדקו באיזו עונה העץ צפוי לפרוח ומתי פירותיו צפויים להבשיל. זנים שונים של אותו פרי מבשילים בתקופות שונות. נסו לבחור תמהיל עצים שיספק לכם פירות ופריחות בתקופות שונות.

תחזוקה שוטפת

ישנם עצים שלאחר תקופת הגידול הראשונה כמעט ולא דורשים תחזוקה כמו חרוב למשל. לעומת זאת אחרים דורשים תחזוקה בינונית (תאנה לדוגמה), ויש כאלה שכרוכים בהתעסקות רבה כמו אבוקדו.

השקיה

במדינה חמה ויבשה כמו ישראל זהו קריטריון קריטי. יש הבדלים משמעותיים בכמויות המים הנדרשות בין העצים השונים. מידת ההשקיה משפיעה כמובן על העלויות השוטפות. חלק מהעצים שורדים בהצלחה מצבים של השקיה מלאכותית מועטה בזמן שאחרים עלולים להיפגע באופן בלתי הפיך.

עמידות למזיקים

חלק מעצי הפרי מושכים יותר מזיקים מאשר אחרים. היו מודעים לכך מראש, ושקלו להימנע מהעצים הרגישים יותר. בחלק מהעצים המאבק במזיקים קל יותר מאשר באחרים. אם יש לכם סבלנות ומשמעת עצמית לעטוף כל רימון צעיר בשקית נייר עד שיבשיל, יש סיכוי גדול שהעץ יניב פירות יפים. אבל אם אתם לא מהמשקיעים והמתמידים, אולי עדיף שתגדלו פירות עמידים יותר.

התאמה לאקלים

אפילו במדינה קטנה כשלנו, יש הבדלי אקלים בין אזורים שונים. לכן בררו אילו עצים מתאימים לגידול באזור שלכם מבחינת טמפרטורת מינימום ומקסימום, לחות הקרקע, תנאי קרה, מצב הרוחות וכדומה. למשל, אם באזור שלכם יש סיכוי גבוה למקרי קרה, עצים מסוימים עלולים שלא לשרוד את החורף.

סוג הקרקע

בררו איזה סוג קרקע יש בגינה שלכם, ואילו עצים מתאימים לגדול בה. למשל מה כושר החלחול של הקרקע, רמת החומציות ושיעור הגיר בקרקע. גם אם כל אלה לא אומרים לכם דבר, בררו עם אנשי מקצוע או במשתלה באזור.

אם אתם מחפשים בתים למכירה בקריות וגידול עצי פרי הוא חלום ישן שלכם, כדאי שתכירו את גבעת אלונים. זוהי שכונה חדשה שנבנית סמוך לשכונת גבעת טל בקריית אתא, ואת חלקה המרכזי בונה חברת שרביב הוותיקה.

בפרויקט מוצעים בין היתר בתים דו משפחתיים ודירות גן, שבגינות שלהן תוכלו להגשים את חלום עצי הפרי שלכם. הדירות מרווחות, מעוצבות ובנויות בהקפדה רבה. השכונה ממוקמת על גבעה מוקפת חורש טבעי, משופעת בשטחים פתוחים ומציעה שילוב ייחודי של אווירה קהילתית כפרית עם יתרונות עירוניים. מגבעת אלונים נשקפים נופים מרהיבים והנגישות לשכונה מעולה, הן ברכב פרטי והן בתחבורה ציבורית.

עוד מהמגזין