דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

כאן נחים בכיף: הפריטים שיהפכו כל מרפסת למפנקת

כאן נחים בכיף: הפריטים שיהפכו כל מרפסת למפנקת

כל מי שיש לו מרפסת יודע כמה היא משדרגת כל בית. האפשרות לפתוח את הבוקר עם משב רוח נעים משפרת פלאים את הרווחה שלנו. אפשר לפתוח בה את היום עם כוס הקפה של הבוקר ולסיים בה אותו עם כוס יין, היא מושלמת לאירוח, או סתם לערב זוגי וכיפי. מי שמחפש דירה למכירה בקריות מחפש בין היתר את השילוב של הטבע בתוך הבית ומרפסת היא הדרך המושלמת להכניס נגיעה של טבע הביתה. אז הנה כמה טיפים לאיך אפשר להפוך מרפסת לחוויה מושלמת לכל החושים.

בשביל חוש הראייה

מבחינת עיצוב, צריך להסתכל על המרפסת כחדר נוסף בבית לכל דבר: לבחור לה את הריהוט המתאים ביותר, את הצבעים שנרצה להשתמש בהם ולמצוא לה קו עיצובי משלה. נסו להשתמש בחומרים טבעיים כמו קש ועץ ולשלב אותם עם בדים בגוונים טבעיים כמו לבן ובז'. אל תוותרו על ירוק במרפסת והוסיפו לה עציצים ואדניות שמתאימים לחוץ. המרפסת אינה מחסן. אל תעמיסו אותה עם האופניים של הילד ועם הסוכה המתקפלת. שימרו עליה נקיה, מרווחת ונגישה. נצלו בה כל מטר.

בשביל חוש הריח

גם למרפסת יכול להיות ריח נהדר, אפילו שריח יתנדף מהר יותר באוויר הפתוח – עדיין יש שיטות להפוך אותה לריחנית ונעימה במיוחד. השיטה הבסיסית ביותר היא כמובן נרות ריחניים, מה גם שאין רומנטי ונעים כמו לשבת למשקה במרפסת לאור נרות. דרך נוספת היא מבשם בדים, השפריצו על הריפוד לפני שאתם יושבים בה או לפני שאתם מארחים והריח הנעים יישאר כל הערב. הדרך הטבעית והטובה ביותר היא כמובן – פרחים. מלאו את המרפסת שלכם באדניות עם פרחים שמתאימים לחוץ ותהנו מהריח הנעים שלהם לאורך כל השנה.

בשביל חוש השמיעה

אחד השדרוגים הכי כיפיים שאפשר להוסיף למרפסת הוא סאונדים מרגיעים ונעימים. יש מגוון אופציות כדי להוסיף רעשי רקע למרפסת שלכם שיתנו לכם רגע של אתנחתה. אחת מהן היא באמצעות פעמוני רוח. זה למעשה כלי הקשה שבנוי מצינורות ומפיק צלילים נעימים ומרגיעים כאשר הרוח פוגעת בו. תוכלו לבחור אם אם מעוניינים בצינורות מתכת או במבוק לפי הרעש המועדף עליכם. דרך נוספת להכניס צלילים טבעיים היא באמצעות מזרקת מים. למים זורמים יש השפעה רבה על האדם, המראה של המים הזורמים משרה עלינו רוגע והצליל שהם מפיקים יכולים אפילו לסייע לבעיות שינה. אם אתם אנשים של מוזיקה אפשר לקבע מערכת סאונד במרפסת או אפילו להשאיר רמקול נייד עמיד למים במקום מוסתר, רק אל תשכחו להתחשב בשכנים שמסביבכם.

בשביל חוש המישוש

כשבוחרים טקסטיל למרפסת השיקול המרכזי צריך להיות כמובן עמידות. אי אפשר לשים במרפסת את אותם בדים שבהם אנחנו משתמשים בתוך הבית כי הם לא יעמדו בנזקי מזג האוויר. עם זאת, אין סיבה לוותר על הנוחות והרכות כשבא לנו להיזרק במרפסת ולקרוא ספר. אל תוותרו על כריות נעימות ורכות. בנוסף, ניתן לאחסן בארגז במרפסת כרבוליות וכריות נוספות ולהוציא אותן בעת הצורך.

בשביל חוש הטעם

את חוש הטעם השארנו לסוף כי מדובר בשדרוג למתקדמים. אם אתם מהאנשים שנמצאים במרפסת כל יום, אם הפכתם אותה לפרויקט האישי שלכם ואתם מזמינים אליה את החברים בכל הזדמנות שרק אפשר – אתם צריכים מיני מקרר. אכסנו בו בירות, חטיפים ונשנושים שיהיו תמיד בהישג יד לאירוח ספונטני או סתם לערב זוגי מושקע במיוחד, ותראו איך ברגע היא תהפוך לחדר האהוב עליכם ביותר בבית.

איפה מוצאים את כל הטוב הזה?

לסיכום, אם אתם לא יכולים לוותר על הקרבה לטבע, חייבים להכניס קצת ירוק הביתה, ומרפסת עם רוח צוננת ונוף יפהפה זה מצרך חובה – כנראה שאתם מחפשים דירה למכירה בקריות. גבעת אלונים מספקת את חוויית המגורים המושלמת שמשלבת טבע ואורבניות, עם מרפסת בכל דירה ותכנון קפדני.

עוד מהמגזין