דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לקראת החורף: פתרונות חימום ידידותיים לבית ולגינה

לקראת החורף: פתרונות חימום ידידותיים לבית ולגינה

איזו אסוציאציות עולות לכם לראש כשאתם שומעים את צמד המילים "בית חם"? אצל מרבית האנשים, מזגן או הסקה לא תהיינה האסוציאציות הראשונות ברשימה. את המקומות הראשונים ברשימה הזו יתפסו דווקא ערכים כמו משפחתיות, ביטחון, קרבה וכי"ב. מתוך כך, אנו יכולים ללמוד אודות הקשר האינהרנטי שבין חום פיזי לתחושות של אינטימיות ונוחות. אם אתם שואפים להעצים את התחושות הללו בקרב בני הבית שלכם, לחזק את הזיקה שלהם לאווירת "הביחד" המשפחתית ולהעניק להם מרחב חם ונוח, תרתי משמע – המעבר לשעון החורף הוא בדיוק הזמן. ימי הגשם הקרים שבאים עלינו לטובה הם הזדמנות מצוינת להתאחד ולהתקרב; בישיבה מול הקמין, בפינת הרביצה העוטפת או מתחת לפטריית החימום שבגינה.

להצטופף ליד האח

ישראל היא מדינת מזרח-תיכון חמה, וככזאת, החורף בה הוא לא ממש קשה. למרות זאת, ואולי בגלל, המון ישראלים לא אוהבים את החורף ולא מסתדרים עם קור. זה בולט במיוחד בקרב משפחות שעוברות מהדרום לצפון, מה שבדרך כלל קורה בעקבות רכישת דירות הממוקמות בתחומיהם של פרויקטים חדשים בקריות או באזורים אחרים בצפון הארץ. אחד הפתרונות הפופולריים שאנו פוגשים בבתיהן של משפחות המתגוררות בפרויקט שלנו הוא התקנת קמין (אח). הקמין הוא מבנה שעשוי ממתכת, לבנים או אבן ובתוכו מבעירים אש. הוא מגיע פתוח או עם דלת מיוחדת שנסגרת וחוצצת בין האש החיה לשאר החדר. מעבר להיותו פתרון חימום יעיל, הקמין מוסיף המון אופי ואווירה לעיצוב של החלל ולתחושת הביתיות. יתרון נוסף של הקמין טמון באפקט המרגיע שמיוחס להתבוננות באש. תנועת האש ידועה בסגולותיה המדיטטיביות שמסייעות בהפגת חרדה, חידוד הריכוז והגברת השלווה. מפחדים מאש גלויה בבית? פתרון אפשרי עבורכם הוא בחירה באח חשמלי.

המקום הכי חם בבית

עוד טקטיקה טובה לאיחוד המשפחה בחסות הכפור שבחוץ היא יצירת חדר משפחה נעים וכיפי, שממש לא במקרה, יהיה גם החדר הכי חם בבית. הדבר הבסיסי שתזדקקו לו הוא מכשיר חימום יעיל ונעים שיכול לפעול ביעילות לאורך זמן. זה יכול להיות קמין או רדיאטור, מזגן, תנור חימום, מזגנית חימום או מכשירי חימום קטנים כמו מפזרי חום. אחת הבעיות עם מכשירי חימום היא שלא כולם מתחברים לאותו סוג של חימום. יש מי שחום המזגן מייבש את עורו, אחרים דווקא מעדיפים את החום המוחשי יותר של המזגן על פני החום העמום של הרדיאטור. לכן, בבואנו לעצב את חדר המשפחה האולטימטיבי, כדאי לחשוב לעומק ואולי אף לשתף את בני הבית ולהחליט ביחד. פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הם עלויות החימום, והארקה (פרמטר פחות רלוונטי עבור מי שגר בבניין או בית חדש).

פינת רביצה

תנורים ומוצרי חימום חשמליים הם הכרחיים אבל ממש לא מספקים בכדי לעצב חדר משפחה ש"יגנוב" את כל בני הבית למרחביו בעל כורחם. האספקט המהותי ביותר הוא כמובן סגנון העיצוב בחלל. אפשרות אחת שמוכיחה עצמה בבתים רבים כיום היא פינת הרביצה. תיחום של אזור מוגדר בבית כמו חדר ייעודי, כוך או ניצול חלל מעבר. האזור הזה צריך להיות מזמין ביותר, ועל כן כדאי למלא את כולו במוצרי טקסטיל רכים ברמות חימום מגוונות (עבים יותר ודקים יותר), צבעים שונים וטקסטורות שונות. תוכלו להתאים את הסגנון של פינת הרביצה (או חדר הרביצה) לשפה העיצובית הכללית של הבית, או דווקא להפך – "לשבור" את הסגנון הרווח על ידי יצירת חלל שנראה ומרגיש שונה לגמרי. כך, למשל, דווקא בבית מודרני שמלא במוטיבים כמו טכנולוגיה, חדשנות וצבעים קרים, יהיה נחמד מאד לייצר אזור רביצה בסגנון אתני מלא מרקמים וצבע עם מזרונים וכריות על הרצפה או ספסלים נמוכים שעליהם פרוסים מזרונים ומפוזרים מוצרי טקסטיל רכים. אם יש לכם גינה או מרפסת, תוכלו לקבוע את פינת הרביצה שלכם על גבי חומר מבודד כמו משטח יוטה ומחצלות שתפרסו עליהן שטיחים רכים ומלטפים. במקרה כזה, כדאי להוסיף גם פטריות חימום (כמו בבתי הקפה) וקערת מדורה. קערת המדורה תאפשר לכם להצית מדורה בגינה הביתית בקלות וללא מאמץ מבלי לסכן את הבטיחות של בני הבית ומבלי להזיק לגינה או ללכלך.

אביזרים משלימים

אין בית חם ללא טקסטיל חורפי רך ומלטף. כדי להשלים את אפקט האווירה החמימה בפינת הרביצה, בחדר המשפחה הייעודי או בסלון, כדאי לאבזר את אזורי הישיבה במוצרי טקסטיל שונים מבדים חמים ומלטפים. כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, כדאי לגוון את הפריטים לא רק מבחינת הצבע והחומר אלא גם העובי ורמת החימום. זכרו שלצד אלו שסובלים מקור, יש גם כאלו שנהנים ממנו. מוצרי הטקסטיל שלכם אמורים לתת מענה הולם לכל בני הבית בכל תקופות החורף. מוצרים שעשויים להתאים לכם יכולים להיות: כריות וופל ארוכות שישמשו כמשענת רחבה לאזורי רביצה, כריות מדיטציה שאפשר לשבת עליהן ושטיחים מחומרים טבעיים כמו צמר או ויסקוזה. החשיבות בבחירת שטיח מחומר טבעי נעוצה בסגולות הבידוד והחימום של בדים אלו. זאת בניגוד לשטיחים סינתטיים שמחממים ומבודדים הרבה פחות, אם בכלל. כדאי להניח בחלל אביזרי חימום שיספיקו לבני הבית וגם לאורחים: שמיכות רכות, שאלים, פונצ'ואים וכי"ב. השפע והגיוון עשויים לעודד את הילדים להעדיף להזמין חברים הביתה על פני ביקורים בבתים קרים יותר ונעימים פחות.

מתעניינים לגבי פרויקטים חדשים בקריות? אנחנו גאים להציג בפניכם את "גבעת אלונים". דירות ובתים מוקפדים ויוקרתיים בסטנדרט התכנון והביצוע הגבוהים ביותר. "גבעת אלונים" היא שכונה ירוקה מוקפת בטבע יפהפה ומאכלסת קהילה משפחתית מגוונת ואיכותית. אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ומבטיחים לחזור אליכם בהקדם לתיאום סיור.

עוד מהמגזין