דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לא מה שחשבתם: 4 מיתוסים על מגורים במגדל והאמת שמאחוריהם

לא מה שחשבתם: 4 מיתוסים על מגורים במגדל והאמת שמאחוריהם

יותר ויותר משפחות בישראל בוחרות לגור במגדלי מגורים. התופעה, שהתמקדה תחילה בתל אביב בעיקר בקרב אוכלוסייה אמידה, הולכת ומתבססת בכל הארץ. כיום נבנים מגדלים כמעט בכל עיר, ומתגוררים בהם תושבים רבים, גם ממעמד הביניים. ולמרות זאת, עדיין נפוצים שלל מיתוסים בנושא מגורים במגדל. גם בפרויקטים החדשים בקריות נבנים מגדלי מגורים אטרקטיביים, כך שאם גם אתם מחפשים דירות למכירה בקריות, כדאי שתכירו את האמת מאחורי המיתוסים שנקשרים לנושא.

ריכזנו כמה מהמיתוסים על מגדלי מגורים בקריות, בצירוף האמת שמאחוריהם!

מיתוס 1: מגדל הוא מנוכר ומנותק מסביבתו

בשל מספרן הגבוה של הדירות במגדל והמבנה המסיבי יחסית, שלרוב מוקף בחצר, יש שחושבים שהאווירה בו קרה, שהוא מנוכר בתוכו וכלפי הסביבה. אולם מחקרים שבוצעו בישראל מצאו שמגוון הדיירים בגילאים שונים מספק פוטנציאל רחב למציאת חברים בתוך המגדל.

בנוסף, האווירה בבניין והקשר שלו לסביבה מושפעים מאופי הדיירים ומהקהילתיות בשכונה. בשכונה בעלת אופי קהילתי, עם פעילויות משותפות וקשרים חברתיים, פארקים ציבוריים, שבילי אופניים ושבילי הליכה – המגורים במגדל יספקו תחושת שייכות וישתלבו בסביבה החברתית. כשיש במגדל חדר רב תכליתי, לעיתים מתארגנות בו פעילויות חברתיות שמגבשות את הדיירים.

מיתוס 2: מגדל לא מתאים למשפחות עם ילדים

המחשבה שמגדל לא מתאים למשפחות עם ילדים הולכת ונעלמת מן העולם אך עדיין יש שמוטרדים ממנה. המיתוס נפוץ בעולם יותר מאשר בישראל, כנראה בשל החופש היחסי שלו זוכים ילדים ישראלים, הנשלחים מגיל מסוים לשחק בחוץ עם חברים ללא השגחת מבוגר.

עוד נמצא במחקרים ישראליים שמגיל 6 ומעלה, כמעט כל הילדים בארץ משחקים בחוץ ללא השגחת מבוגר, בלי קשר לקומת המגורים. ילדים קטנים יותר ממילא לרוב יוצאים החוצה רק בהשגחת מבוגר, כך שאין השפעה על גובה המגורים.

המחקר שהזכרנו במיתוס הקודם מצא, כאמור, שריבוי הדיירים מגדיל את הפוטנציאל למציאת חברים גם בקרב ילדים. במחקר נמצא שרק אחוז נמוך יחסית מנשים המתגוררות במגדלים מוטרדות מהמגבלות לגבי יציאת הילדים החוצה. כמו כן נמצא שמרבית הילדים מעל גיל 9 המתגוררים בבתים עם מעלית, משתמשים בה לבדם או עם שכנים מזדמנים.

ובכל מקרה, חוקרים סבורים שהתפתחות הילדים מושפעת יותר מהימצאותם של ילדים אחרים בסביבה וממידת התאמת הסביבה לילדים, כולל שטחים פתוחים למשחקים, מערכת כבישים בטוחה, שבילי רכיבה והליכה, פעילויות תרבות ופנאי, תנועת נוער, חוגים, מגרשי ספורט וכדומה.

מיתוס 3: דמי ניהול גבוהים

יש שחוששים שדמי הניהול במגדל גבוהים יותר מאשר בבניין אחר. אבל בפועל דמי הניהול הם נגזרת של ההוצאות הצפויות בבניין, הפסיליטיז שהוא מציע לדיירים וכן מספר הדירות בו (מפני שדמי הניהול מתחלקים ביניהן). מכיוון שבמגדל יש בדרך כלל עשרות דירות יותר מאשר בבניין נמוך יותר, דמי הניהול אפילו עשויים להיות נמוכים יותר. בכל מקרה ברוב המגדלים האיכותיים ברחבי ישראל דמי הניהול לא מתקרבים לאלו שנגבים במגדלי היוקרה של האלפיון העליון בתל אביב. מה גם שיש הבדל במחיר תחזוקת המערכות בין מגדל בן 10 עד 20 קומות ובין בניין בן 30 קומות, כך שבמגדלים בגובה בינוני, דמי הניהול נמוכים יותר.

התייחסו לדמי הניהול כאל חלק מההוצאות השוטפות על איכות חיים, למשל שימוש בחדר הכושר במגדל במקום תשלום בנפרד על מנוי במכון כושר (לרוב מאות שקלים בחודש לאדם). מה גם שהתשלומים משולמים לחברת ניהול שדואגת לכל צורכי הבניין, הדיירים נהנים משקט נפשי ונחסכים מהם הסכסוכים וההתעסקות שאופייניים לוועדי בתים בבניינים אחרים.

מיתוס 4: מגדל נועד לעשירים בלבד

לפני עשור או שניים זה אולי היה נכון, אבל כיום המצב שונה לחלוטין ופערי המחירים בין מגדלים לבניינים נמחקו כלא היו. מחיר הדירה מושפע בעיקר מגודל הדירה ומהקומה שבה היא ממוקמת בכל בניין.

מחיר הדירה עולה ככל שהקומה גבוהה יותר. תוכלו להשוות בין דירות זהות במגדל ובבניין אחר, ותגלו שהמחיר יהיה כמעט זהה. למשל, השוו בין דירות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר בקומה 4 מתוך 8 לעומת דירה זהה בקומה 4 מתוך 30  – סביר להניח שמחירן יהיה דומה למדי.

בלב הגבעה שעליה נבנית שכונת גבעת אלונים בקריית אתא, מוקמת רביעיית מגדלי מגורים יוקרתיים ומפנקים – 2 מהם בני 18 קומות, ו-2 בני 10 קומות. בכל מגדל לובי מפואר, חדר כושר, מועדון דיירים ופיתוח סביבתי מוקפד. חברת שרביב הוותיקה מציעה במגדלים מבחר דירות בגדלים ובסגנונות שונים: דירות בנות 4 ו-5 חדרים ופנטהאוזים בני 6 חדרים. הדירות המרווחות שטופות אור ומספקות לדיירים נוף נפלא, זרימת אוויר מבורכת ושקט חלומי.

חושבים על מעבר למגדל מגורים בקריות? מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם

מגמה: מצמוד קרקע למגדל בקריות

מדוע הביקוש למגדלי מגורים גדל?

איך תבחרו קומה שתתאים לכם?

עוד מהמגזין