דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חוזרים להשקיע כחול לבן: מס הרכישה על דירה שנייה יורד ל-5%

חוזרים להשקיע כחול לבן: מס הרכישה על דירה שנייה יורד ל-5%

אחרי שנים של שפל שנבע בחלקו כתוצאה מהעלאת מס הרכישה ב 2015, מדינת ישראל עושה צעד המבקש לעודד משקיעים לשוב ולהשקיע בנדל"ן. ההחלטה של שר האוצר לבטל את העלאת המס, העירה את שוק הנדל"ן המנומנם ואת המשקיעים שרבים מהם פנו בינתיים לחיפוש אפיקי השקעה חדשים בחו"ל. חושבים על השקעה בדירה חדשה ומתלבטים האם לקנות דירה בארץ או בחו"ל? הגעתם למקום הנכון! זה הזמן להזכיר לכם למה כדאי להשקיע כחול לבן, ובפרט בקריות, שהפכו ליעד מבוקש עבור משקיעים ומשפחות צעירות.

למה בכלל לקנות דירה להשקעה בקריות?

לפי נתוני משרד האוצר אחד מכל חמישה ישראלים מחזיק בדירה להשקעה. הסיבה לכך נעוצה ברווחיות של ענף הנדל"ן בישראל שמראה גרף צמיחה עקבי ורציף כבר הרבה מאד זמן. הנתונים מלמדים על מידת הכדאיות והביטחון שמאפיינים את שוק הנדל"ן והופכים אותו לאפיק השקעה סולידי מבלי להתפשר על רווחיות. בין אם אתם מכוונים לדירה נוספת למגורים או שאתם מעוניינים בדירה להשקעה בלבד, מדובר בטקטיקה פיננסית חכמה שתניב פירות לשנים ארוכות קדימה. 

המשמעות של דירה שנייה בבעלותכם היא קודם כל מקור הכנסה נוסף, יציב וקבוע, שזמין עבורכם במידת הצורך. מעבר לכך, הערך של הדירה גדל כל הזמן, מה שאומר שהשקעה כזו תגדיל את הערך של הכסף שלכם, ובאופן משמעותי.

בשנים האחרונות יותר משקיעים קונים דירות מעבר לים

הנתונים מורים כי בשנת 2015, לפני העלאת מדרגת מס הרכישה ל 8%, נרכשו בישראל יותר מ 30 אלף דירות להשקעה. נתונים מקבילים משנת 2019 מורים על ירידה של למעלה מ 50%; רק 14 אלף דירות להשקעה ב 2019, לעומת 30 אלף דירות שנרכשו בשנה, לפני השינוי במס. ההנחה היא שמחירי הדיור הגבוהים בישראל, לצד העלאת מס הרכישה, הובילו משקיעים רבים לחפש חלופות אטרקטיביות בחו"ל.

מה היתרונות בקניית דירה להשקעה בקריות לעומת הרפתקה מעבר לים?

    • היכרות – לא צריך להיות משקיע או יזם גדול בשביל להבין שרכישה וניהול של נכס במדינה שאתה מכיר היא פרוצדורה הרבה יותר קלה ואינטואיטיבית מאשר רכישת דירה במדינה זרה. היתרון המובהק של השפה שמאפשרת לתקשר בלי בעיה וללא צורך בתיווך עם כל גורם שצץ בדרך, ההיכרות עם שוק הנדל"ן המקומי, רשויות המס, החוקים וכי"ב. 
    • נגישות – כשאתם קונים דירה בישראל, תמיד תוכלו להגיע אליה בנסיעה של כמה שעות לכל היותר. זאת בניגוד לדירה בחו"ל שתצריך יצירת תנאי חופשה בכל פעם שתדרשו להיות שם. זכרו שגם אם תמצאו גורם אמין שינהל לכם את הכל מא' ועד ת', יש דברים שיחייבו את הנוכחות שלכם.   
    • לבחור דיירים לבד – הגורם הכמעט בלעדי שקובע את עתיד הנכס שלכם הוא הדיירים. דירה בארץ תאפשר לכם לחסוך שירותי תיווך ולמצוא שוכרים בעצמם.
    • הקלה במיסוי – אתם אולי תופתעו לשמוע את זה אבל דווקא בישראל, בניגוד למדינות רבות בעולם, אין מיסוי על הכנסות משכירות עד לגובה של 5000 שקלים. 

למה כדאי לרכוש דירה להשקעה בקריות?

הרעיון הוא למצוא אזור שנמצא בתהליכי פיתוח וצפוי לעלות את ערכו בשנים הקרובות. לשם כך, כדאי להתמקד בשכונות חדשות או שכונות שנמצאות בתהליכי התחדשות והתפתחות עירונית. השקעה בדירה בקריות מניבה תשואה שנתית נאה ומראה עלייה עקבית בערך הדירה מידי שנה.

בעוד שמחירי הדירות באזור המרכז והשפלה עולים בצורה מהירה ולא פרופורציונלית, בפרפריה, ובפרט בקריות, מחירי הדירות עולים באופן מתון ונותרים נמוכים בהשוואה למרכז. הנתונים מראים כי ברבעון השני של 2020, כמחצית מעסקאות הרכישה בוצעו באזור הצפון והדרום, זאת לצד ירידה חדה במספר העסקאות בתל אביב, בהשוואה לרבעון הקודם.

השקעה בדירה חדשה בפרויקט "גבעת אלונים" יכולה להיות ההשקעה שתבטיח את עתידכם הכלכלי. השכונה החדשה הפכה מהר מאוד ליעד מבוקש עבור משקיעים ומשפחות צעירות שנהנות מרמת חיים מתקדמת, מוקפים בירוק, ונהנים מנגישות גבוהה למוקדי התעסוקה והבילוי של הקריות ולצירי תנועה מרכזיים כמו כביש 6, כביש 22 ומנהרות הכרמל. פרויקט "גבעת אלונים" דירות למכירה בקריות מציע מגוון רחב של דירות, דירות גן, פנטהאוזים ובתים דו-משפחתיים מפנקים ברמת בנייה גבוהה ומחירים משתלמים במיוחד.

עוד מהמגזין