דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הקריות בנסיקה גם בפן החברתי: אקטיביזם חברתי בקריות

הקריות בנסיקה גם בפן החברתי: אקטיביזם חברתי בקריות

משהו טוב עובר על החברה הישראלית בשנים האחרונות. עוד ועוד אנשים מכל קצוות המתרס מגלים מודעות ועניין באקטיביזם חברתי למען איכות הסביבה, אוכלוסיות שזקוקות לכוח, קידום ערכים ואג'נדות משמעותיות ועוד. לשמחתנו הרבה, המגמה הזו מתחזקת גם באזור הקריות. לצד מיזמים וותיקים בחסות ממשלתית ועירונית, אנו עדים להתפתחות של פרויקטים חדשים בקריות שהם יוזמות עצמאיות ופרטיות, ארגוני מגזר שלישי וגם שיתופי פעולה מרגשים ומוצלחים. לא צריך להשקיע הרבה כדי לקחת חלק בעשייה חברתית משמעותית; גם אם יש לכם רק שעה אחת בשבוע – תוכלו למצוא מסגרות ופלטפורמות שיאפשרו לכם לחוות את החוויה הכל כך ממלאת של נתינה, ללא תמורה, למישהו או מישהי שזקוקים לכם. לכתבה הבאה, בחרנו שלוש מסגרות מצוינות שאוחזות במערך פעילות ענף ומשגשג בקריות. לצדן, פועלים עוד שפע של פרויקטים מגוונים שתוכלו למצוא באתרי העיריות, אתרי המתנ"ס, מאגרי התנדבויות כמו "רוח טובה" ועוד. אנחנו מזמינים אתכם לצלילה מרנינה לעולם האקטיביזם החברתי של הקריות!

פעילות חברתית למען ילדים ובני נוער

הארגון: עמותת "לב אוהב"
עמותת "לב אוהב" מתמקדת בקידום שוויון זכויות בחברה הישראלית על ידי טיפוח ילדים ובני נוער מרקעים סוציו-אקונומיים מורכבים ומאתגרים. העמותה פועלת במתכונת של רשת חברתית פעילה שמתבססת על קהילה – ילדים ובני נוער שאותם מבקשת העמותה לטפח, לצד מתנדבים בגילאים שונים. חברי הקהילה יוצרים מארג חברתי שמורכב על קשרים משמעותיים וארוכי טווח (יותר או פחות). הקהילה פועלת יחד בפעילויות תרומה ומעורבות בקהילות ובמרחבים העירוניים שבהן הם חיים. כך, למשל, פועלת קהילת "לב אוהב" בקרית ביאליק במיזם "לב צור שלם". מדובר בשיתוף פעולה של העמותה יחד עם עיריית קרית ביאליק, חברת "פלייטיקה" ורשת המתנ"סים. הפרויקט שהחל ב 2018 מתמקד בחיזוק הקשר בין הורים לילדים, הקניית מיומנויות הוריות, חיזוק הביטחון של הילדים, לצד מטרות קהילתיות כמו שיפור המענה הסוציאלי בשכונת "צור שלום" וחיזוק החוסן הקהילתי. עמותת "לב אוהב" שואפת להעצים את האחריות התאגידית בסקטור העסקי בישראל ומגייסת באופן קבוע צוותים וחברות שמעוניינים לקחת חלק באקטיביזם חברתי משמעותי. בין החברות שמתנדבות ב"לב אוהב": שלומה סיקס, מגדל, איתוראן ועוד.
לפרטים והרשמה, צרו קשר עם מנהלת הפרויקט: קארין כהן
בכתובת מייל: karin@levohev.org.il

פעילות חברתית למען ניצולי שואה
הארגון: עמותת "עמך"
העשייה החברתית של עמותת "עמך" מתמקדת בליווי ותמיכה של ניצולי שואה, בפן החברתי והנפשי. העמותה מפעילה מועדונים חברתיים-שיקומיים ואחראית למארג של כחמישים אלף מפגשים המתקיימים מדי שבוע בבתי הניצולים. זוהי הפעילות החברתית שמוצעת בקריות: פעילות אישית, אחד-על-אחד, בבתי הקשישים. לאורך הפגישות נרקם קשר משמעותי שמספק לקשיש עוגן חברתי, תעסוקה, משחק, ומעל הכל – מישהו לדבר איתו ומשהו לצפות לו – שני דברים שלרבים מהאוכלוסייה הזו, למרבה הצער, אין. ההתנדבות ב"עמך" כפופה להתחייבות של שנה וכדאי להתחייב אך ורק אם אתם סמוכים ובטוחים שיש לכם את הפניות הנפשית לכך וגם שעה אחת פנויה בשבוע, באופן קבוע. ההתנדבות ב"עמך" היא נוחה מאד מבחינה לוגיסטית. תוכלו לבחור בין קרית חיים, קרית מוצקין, קרית ביאליק או קרית ים.
לפרטים והרשמה, צרו קשר עם מנהלת מרכז קרית מוצקין: גזית מיה
בכתובת מייל: amcha_motzkin@amcha.org
או בטלפון: 04-8766967

פעילות חברתית למען נוער גאה
העמותה: "עמותת איגי" (לשעבר "כמוני וכמוך").
"איגי" היא ארגון המתמקד ביצירת מרחב חברתי חופשי, תומך ומעצים לבני נוער להט"בים. על פי הידע המחקרי שאוסף הארגון, מרבית בני הנוער הלהט"בים בפריפריה נמנעים מחשיפת הזהות המינית ומלינים על העדר דמות תומכת בחייהם שיוכלו להתבטא מולה בכנות מרבית. האג'נדה של "איגי" מושתתת על הצורך האדיר של בני הנוער הללו למרחב חברתי המאפשר ביטוי אותנטי של הזהות המינית, כמו גם דמויות סמכותיות מהימנות ומשמעותיות שירגישו בנוח להיחשף מולם. אפשרויות ההתנדבות ב"איגי" הן רבות מגוונות: הדרכת קבוצות, התכתבויות בדיגיטל, התנדבות מטה ועוד. נדרשת פניות למפגש שבועי אחד לפחות שאורכו 4-5 שעות. לארגון מספר מוקדי פעילות בקריות.
לפרטים והרשמה, השאירו פרטים בטופס "התנדבות באיגי"

הכירו את "גבעת אלונים" – פרויקט מגורים ייחודי שמציב את ערך הקהילתיות בראש סדר העדיפויות. חברת "שרביב" האחראית לפרויקט שמה לה למטרה להמשיך ולהשקיע באירועים, תרבות ופנאי – לא פחות מאשר בבנייה, בטיחות, עיצוב, ניקיון המרחב השכונתי ועוד. בפרויקט מתגוררת קהילה הטרוגנית ואיכותית שמורכבת ממשפחות אכפתיות המעורבות בחיי הקהילה, לוקחות חלק ויוזמות. רוצים לראות את זה קורה בזמן אמת? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לתיאום סיור.

עוד מהמגזין