דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

גבעת אלונים אוהבת בעלי חיים: יתרונות גידול חיות מחמד בבית עם גינה

גבעת אלונים אוהבת בעלי חיים: יתרונות גידול חיות מחמד בבית עם גינה

שוקלים לאמץ בעל חיים ולא בטוחים האם זה הצעד הנכון? הילדים מבקשים אבל אתם חוששים שהם לא יעמדו במחויבויות שלהם? אנחנו זוכים להתבונן בתהליכים של עשרות משפחות בדיוק כמוכם; משלב ההתלבטות, דרך תהליך האימוץ ועד החיים היומיומיים לאורך שנים אחר כך. הניסיון שלנו מלמד כי ברוב המקרים, אימוץ בעל חיים הוא החלטה נבונה שמצמיחה פירות מתוקים עבור כל בני הבית. קל וחומר, כאשר מדובר בבית עם גינה. בכתבה הבאה מנינו רק חלק מהיתרונות של גידול בעלי חיים בבית. בנוסף, הוספנו לנוחיותכם פרטים מלאים של שני ארגונים אמינים שתוכלו לאמץ מהם כלב או חתול באזור הקריות.

טיפול בבעלי חיים מקנה ערכים חשובים לילדים

מי מכם שגדלו עם חיות מחמד בוודאי זוכרים את הקשר המיוחד שנוצר ואת היתרונות הרבים שנלווים אליו. ההסתגלות והטיפול בבעלי החיים תורם להבניית המשמעת והאחריות של בני הבית, בפרט של הילדים. את הכלב צריך להוציא לטיול מוקדם בבוקר, עם החתול צריך לשחק בכדי להעניק לו תשומת לב ולגרות אותו להוציא אנרגיה, אפילו דגים, ארנבת או צב צריך להאכיל, להשקות, לנקות את הצרכים וכי"ב. מחויבות זו משרישה בילדים ערכים נפלאים כמו נתינה, קשיבות, אחריות, מסירות ועוד.

גידול בעלי חיים משפר את המצב הבריאותי

עכשיו זה כבר מוכח! ניסוי קליני בסקוטלנד ערך מבדקי בריאות נרחבים בקרב קבוצה של עשרת אלפים נבדקים. הניסוי התמקד, בין היתר, בהיסטוריה הקרדיולוגית שלהם. אחד הממצאים הדרמטיים שהתגלו היה מיעוט מקרים של התקפי לב ושבצים בקבוצת האנשים שחיים עם חיית מחמד אחת לפחות. ניסוי אחר שבוצע בארה"ב בדק נתונים קרדיולוגיים של ארבעת אלפים נבדקים. מהניסוי עלה כי בקרב אנשים שמלטפים חתולים דרך קבע פוחת הסיכון להתקפי לב בשיעור של כ 40%(!). הסבר אפשרי אחד לנתונים הללו טמון בכך שבעלי החיים הם "אינדיקטורים" למחלות. חתולי הבית, למשל, נוטים להפוך לשומרים נאמנים של הבעלים שלהם כאשר הם אינם בקו הבריאות. הם מגלים הרבה יותר תשומת לב ומקפידים להיות בקרבה פיזית עד כדי דגירה של ממש על אזורי התחלואה. התנהגות חתולית זו אופיינית גם בהריונות. החתול מתיישב או מניח חלק מפלג גופו על הבטן כדי לשמור על העובר.

בעלי חיים בגינה

בית עם גינה הוא בונוס משמעותי עבור חיות המחמד. זאת מכיוון שחלק גדול מההזנה שלהם מגיע מאור השמש, הצמחים, האוויר הצח והמרחב הפתוח. אבל לא רק בעלי החיים מרוויחים מהחיים בבית עם גינה אלא גם הגינה מרוויחה מבעלי החיים. ניקח לדוגמה את החתול. מלבד היותו אינדיקטור לתחלואה, הוא גם חיית ציד מדויקת שפועלת בגינה כמדביר טבעי. דרך אחת שלו להביע נאמנות, אסירות תודה ומסירות לבעליו היא מנחת ציד. החתול צד עכברים, זוחלים, חרקים ועוד. גם כלבים יכולים לעזור בטיפוח הגינה. הצעידה והתנועה שלהם מסייעת בהאבקת הצמחים ואפילו הצואה שלהם (לא לשכוח לאסוף את הקקי) מסייעת בהיותה חומר דישון מצוין. בתים למכירה בקריות מספקים תנאים נוחים מאד לגידול בעלי חיים ואנו מעודדים בחום לאמץ בעלי חיים ולשלב אותם בתוך הבית כבני משפחה לכל דבר.

אגודת צער בעלי חיים חיפה

האגודה היא ארגון עצמאי שפועל בחיפה למעלה משישים שנים. היא מספקת מחסה לבעלי חיים משוטטים ועזובים, מעניקה טיפול רפואי ופועלת נמרצות לאיתור בתים טובים ואחראים. האגודה שמה דגש על התאמות מושכלות על מנת לצמצם ככל הניתן פגיעה באמון ובביטחון של בעלי החיים. באתר של האגודה www.petprotect.org.il תמצאו מאגר של כלבים וחתולים שישמחו להצטרף לחיק משפחתכם. הרישום הוא מקיף ומסודר לרבות תאריך לידה משוער, רקע, מצב רפואי והמלצות אינדיקטיביות (למשל, התאמה לתינוקות וילדים או לאנשים מבוגרים, התאמה לבית עם גינה או לדירה, מסתדר עם בעלי חיים אחרים או לא וכי"ב). המוטו של האגודה הוא "כל יום הוא יום אימוץ". על מנת להגיע לאמץ יש ליצור קשר לתיאום. שימו לב שהטלפונים עשויים להשתנות בין כרטיסי בעלי החיים מכיוון שחלקם נמצאים באומנות.
שעות פעילות האגודה ומענה טלפוני: ימים א'-ה', 8:00-14:00, שישי-שבת, 8:00-12:00. טלפון: 04-8729696.

עמותת KlavLove

הכלביה של העמותה ממוקמת בגליל המערבי ומארחת למעלה משישים כלבים הממתינים לאימוץ בכל עת. מתנדבי הכלבייה מאתרים את הכלבים המשוטטים ו/או מחלצים אותם ממצבי סיכון. הכלבים עוברים בכלבייה תהליך שיקום מלא. רק כאשר הם מוכנים לכך לחלוטין, פיזית ומנטלית, המתנדבים מחפשים עבורם בית מאמץ שמתאים לאופי ולסטטוס הרפואי שלהם. גם באתר שלהם תוכלו להינות ממאגר מלא שכולל תמונה ומידע אודות הרקע והצרכים של הכלב. העמותה עורכת ימי אימוץ אף ניתן להגיע במסגרת שעות הפעילות בתיאום מראש.
שעות פעילות העמותה: א'-ש', 8:00-11:00, שישי, 14:00-17:30. טלפון: 054-639-8072

"גבעת אלונים" היא פרויקט מגורים חדשני ויוקרתי המציע דירות ובתים למכירה בקריות. אנחנו דוגלים בגישה של תשומת לב והקפדה יתרה לא רק בתחומי האדריכלות והעיצוב, אלא גם במכלול התפעולי, החברתי, הקהילתי וההומינטרי שנוגע לחוויית החיים היומיומית של כל בני המשפחה. נשמח להכיר ולארח אתכם לסיור בפרויקט. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עוד מהמגזין