דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

זה מה שמעניין אנשים שמחפשים בתים למכירה בקריות

זה מה שמעניין אנשים שמחפשים בתים למכירה בקריות

משפחות רבות בוחרות בשנים האחרונות להקים את בתיהן באזור הקריות. על סמך ניסיוננו כחברה ותיקה שבונה ומשווקת פרויקטים מבוקשים, ריכזנו כמה מהפרמטרים העיקריים שבהם מתעניינים אנשים שמחפשים בתים למכירה בקריות:

אזור טוב: הקריות הוא גוש יישובים גדול שכולל ארבע ערים ושתי שכונות, שבכולן יחד מתגוררים קרוב ל-200 אלף תושבים. יש הבדלים גדולים באיכות החיים בין הערים השונות, וגם בין השכונות והאזורים בתוך כל עיר. משפחות רבות מחפשות שכונות חדשות, עם אוכלוסייה צעירה שתתאים להן. אנשים בודקים גם את הסביבה הפיזית – האם השכונה מטופחת; האם יש בה שטחים ירוקים, פארקים, גני שעשועים ושבילי הליכה ורכיבה; האם היא מוקפת במרחבי טבע; והאם היא צופה אל נוף פתוח.

מי היזם: הגורם המרכזי שמשפיע על טיב הדירה והבניין כולו הוא זהות היזם שמקים את הפרויקט. אנשים שמתעניינים ומחפשים אחר דירות למכירה בקריות מבררים מה הרקורד של היזם. כלומר מה הוותק שלו; האם הוא כבר בנה פרויקטים רבים באזור; מהי איתנותו הפיננסית? מה סדר הגודל של הפרויקטים שבנה עד כה; האם היזם מלווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו – החל מהייזום הראשוני, דרך התכנון ועד הביצוע והפינישים (רבים מהקונים מעדיפים שיהיה מדובר באותו יזם לכל אורך הדרך), האם קיים בנק מלווה לפרויקטים של היזם? רבים מבקרים בפרויקטים קודמים שהיזם ביצע ומתרשמים ממראה עיניהם ומחוות הדעת של הדיירים.

מועד הכניסה לבית: כשמשפחות צעירות עוברות דירה, חשוב להן לקבל מראש הערכה מדויקת ככל האפשר של תאריך הכניסה לבית. הן רושמות את הילדים למוסדות חינוך, מתארגנות במקום העבודה (במיוחד כשיש צורך בהחלפת עבודה) ופעמים רבות עליהן לפנות את הדירה הקודמת. לצורך כך עליהן לדעת זמן רב מראש מתי יבוצע המעבר. לכן רבים מעדיפים לקנות דירה שנמצאת בעיצומה של הבנייה, כך שייקח זמן עד שתושלם אך כבר ניתן להעריך מתי המעבר יבוצע.

חינוך: משפחות מתעניינות אילו מוסדות חינוך פועלים בשכונה וברדיוס הרחב יותר, ואלו מוסדות מתוכננים להיפתח בעתיד. בשלב שני רבים בודקים את טיב המוסדות, את ציוניהם במבחני המיצ"ב ואפילו ניגשים ובוחנים אותם מקרוב.

תחבורה: זהו אחד הגורמים המכריעים בתהליך חיפוש דירה. אנשים בודקים כמה זמן לוקח להגיע מהבית לצירי התנועה הראשיים בארץ ולמחלפים המרכזיים ולאן מובילים אותם כבישים. במקביל בודקים את אפשרויות התחבורה הציבורית, ובמיוחד אם הבית קרוב לתחנות הרכבת הקלה או רכבת כבדה.

מחיר הדירה: באופן טבעי זהו אחד השיקולים המובילים בבחירת בית. אנשים רבים עוברים ממרכז הארץ לקריות במטרה לקנות במחיר סביר דירה שתספק איכות חיים ברמה גבוהה. הם בוודאי מצפים שמחיר הדירה יהיה נמוך יותר מאשר מחירה של דירה זהה במרכז. בנוסף, הם מחפשים תנאי מימון נוחים שמאפשרים תשלום נמוך יחסית עם חתימת החוזה, ואת היתרה עם קבלת המפתח. לרוב, חברות עם חוסן כלכלי מספקות תנאים כאלה.

קהילה, שכנים ופנאי: אנשים שמחפשים בתים בקריות בוחנים את אופי הקהילה באזור, אפילו יושבים בגני משחקים ומתרשמים מהשכנים. משפחות מבררות אילו פעילויות פנאי מוצעות בסביבה – אילו חוגים פועלים, פעילויות לילדים, תנועות נוער, אירועי תרבות וכדומה. בודקים אילו מרכזי קניות ובילוי ישנם בסביבה, והאם הם עונים על הצרכים שלהם.

עיצוב הדירה והבניין: בסופו של דבר, אנשים צריכים "להרגיש חיבור" לדירה שהם קונים. הם בוחנים את התוכניות, מבקרים בדירות לדוגמא ומדמיינים את חייהם בדירה ובבניין הספציפי. האם העיצוב לטעמם? האם גודל הדירה ומספר החדרים מתאימים להם? האם התכנון הפנימי וסטנדרט האבזור עונים על השאיפות שלהם?

מאות משפחות שחיפשו בתים בקריות מוצאות את מבוקשן בשכונת גבעת אלונים, שנבנית על גבעה מוקפת חורש טבעי ומשקיפה אל נופים פתוחים של הגליל, הכרמל ומפרץ חיפה.

השכונה המטופחת נמצאת במרחק נסיעה של שתי דקות ממחלף סומך החדש המוביל לכביש 6, ויובילו אליה גם המטרונית והרכבת הכבדה. חברת שרביב הוותיקה שיוזמת את הפרויקט מציעה למכירה מגוון רחב של דירות מסוגים שונים בבניינים ומגדלים שונים. אחת מהן בטח תתאים גם לכם.

 

עוד מהמגזין