דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

איך מעצבים יחידת הורים אינטימית ונעימה בדירה חדשה?

איך מעצבים יחידת הורים אינטימית ונעימה בדירה חדשה?

יחידת ההורים היא אי של שקט בהמולה היומיומית. כשמדובר בסוויטה שכוללת חדר שינה, מקלחת ושירותים ולעיתים גם חדר ארונות – היחידה הופכת לממלכה של ממש שההורים שוהים בה חלק ניכר מהיממה. ומכיוון ששינה טובה חיונית לתפקוד תקין ולהרגשה נינוחה במשך היום, חשוב שיחידת ההורים תעוצב כך שהיא תספק חוויה נעימה ורגועה.

בעיצוב הפנים של יחידת ההורים, כמו בכל תחום עיצוב, טרנדים באים והולכים. הסגנונות מגוונים, ובין אם אתם מתחברים למינימליסטי, מודרני, רומנטי, כפרי, רטרו או כל זרם אחר – הכי חשוב שתתאימו את החדר להעדפות האישיות שלכם. כלל מפתח הוא שמירה על חדר מסודר, והימנעות ככל האפשר מעומס של פריטים לא קשורים כמו מסמכים וחפצים אחרים שלא מצאתם להם מקום.

אז איך מעצבים יחידת הורים שתשרה אווירה מזמינה, חמימה ומרגיעה?

חלוקה לאזורים
בהתאם לשטח היחידה ולתכנון שלה, חלקו את החדר לאזורים. מלבד אזור השינה והרחצה, החליטו אם תרצו פינת ישיבה קטנה לקריאה ומנוחה או פינת איפור. אם הוקצה מקום לחדר ארונות נפרד, זה נפלא. ואם לא, גם ארון קיר גדול יעשה עבודה מצוינת. יש מי שבוחרים ליצור פינת עבודה קטנה בתוך היחידה, אולם אם אתם גרים בדירה גדולה, עדיף לייחד את יחידת ההורים לשינה ומנוחה ולהשאיר את העבודה מחוץ לחדר. אם בכל זאת אתם יוצרים פינת עבודה, כדאי לתחום אותה בדרך כלשהי כמו באמצעות שטיח נפרד או פרגוד מפריד.

המיטה
מקובל למקם את המיטה כשגבה צמוד לקיר ומלפניה מרחב. כך תוכלו לראות את הדלת מהמיטה, מה שמקנה תחושת בטחון ושליטה. מאותה סיבה רבים ממליצים שלמיטה יהיה ראש גב צמוד לקיר, שיעניק הרגשה מוגנת. חשוב שהמיטה תהיה יציבה ונוחה ועדיף שהגישה אליה תתאפשר משני צדדיה. כדאי לשמור אותה מסודרת לאורך היום.

הצבעים
רצוי שישלטו בחדר צבעים בהירים שמשדרים שלווה. צבע לבן מוחלט עשוי להיראות מנוכר, לכן כדאי לשקול צבעים בהירים אחרים. את נגיעות הצבע אפשר להשיג באמצעות רהיטים, מוצרי טקסטיל ואביזרים משלימים.

הרצפה
חיפוי פרקט (מקורי או למינציה) לרצפת יחידת הורים מבוקשת מאוד היום, מכיוון שהפרקט משלים את האווירה החמימה והאינטימית ונותן קונטרה לגווני הרקע הבהירים.

רהיטים משלימים
לרהיטים הנוספים ביחידת ההורים יש השפעה משמעותית על האווירה. כדי לשמור על תחושת מרחב וניקיון, אל תעמיסו והחליטו למה אתם באמת זקוקים. מלבד הרהיטים ההכרחיים – מיטה וארון בגדים (בחדר ארונות או בתוך החדר), כדאי להציב שתי שידות לצד המיטה כדי לשמור על הסימטריה בחדר. אפשר להוסיף שידת טואלט, מעמד לבגדים, ספסל עץ לישיבה או להתארגנות (עם ריפוד או בלעדיו) או כורסת ישיבה מפנקת, אם יש לכם מרחב מספק. שידה או ספסל "מרחפים", כלומר שאינם צמודים לרצפה, מונעים תחושת עומס.

אביזרים משלימים
היצע האביזרים המשלימים הוא עצום, ולמרות זאת חשוב לא להציף ולבחור את החפצים המתאימים שישלימו את האווירה האינטימית ויוסיפו נגיעות של צבע על פי טעמכם. רצוי להתקין וילונות רכים ונשפכים, ואם נשקף נוף מהחלונות ואתם נהנים מפרטיות – כדאי שהווילון יהיה קליל ובהיר כך שתוכלו ליהנות מהנוף.

אפשר להדביק טפט או מדבקות קיר על אחד מהקירות או להציב מראה שמעמיקה את תחושת המרחב. בחרו מצעים, כריות נוי וכיסוי מיטה שיתאימו לאווירה, אבל אם הצטיידתם באלה – חשוב במיוחד לשמור על מיטה מסודרת. אל תגזימו עם התמונות. אפשר לתלות תמונה אחת גדולה או ריכוז של כמה תמונות קטנות שמשדרות רוגע או מסמלות זוגיות.

מומלץ להציב בחדר השינה וגם בחדר הרחצה (אם יש בו מקום) עציץ או ואזה עם צמח שיוסיף צבע ורעננות טבעית.

אולי תאהבו גם: טיפים ליצירת קן משפחתי נעים וחמים

תאורה
כדאי לאפשר רמות שונות של תאורה ביחידת ההורים: החל מאור שמש טבעי, דרך תאורת התקרה המרכזית, תאורה צמודת קיר משלימה, מנורות קריאה שמוצבות על שידות הצד או תלויות על הקיר ועד מנורה עומדת בפינת הקריאה או צמוד לשידת האיפור. מומלץ לבחור בגוון אור צהוב שיתרום לאווירה החמימה.

שכונת גבעת אלונים המציעה דירות למכירה בקריות נבנית על גבעה הצופה אל נופים פתוחים עוצרי נשימה, ומציעה איכות חיים המשלבת מגורים בעיר עם אווירה קהילתית ושפע של שטחים ירוקים. בשכונה מוצע מגוון גדול של דירות שנותנות מענה אידיאלי למשפחות – במגדלים, בבנייני פרימיום ובבתים דו משפחתיים.

הדירות מעוצבות ומאובזרות בסטנדרטים יוקרתיים וכוללות יחידת הורים מפנקת ומרווחת שרצפתה מחופה בפרקט.

עוד מהמגזין