דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

נפש בריאה בדירה נאה: איך משפיע מראה הבית על מצב הרוח?

נפש בריאה בדירה נאה: איך משפיע מראה הבית על מצב הרוח?

במקורות היהודיים נכתב כבר לפני דורות שדירה נאה היא אחד משלושת הגורמים ש"מרחיבים דעתו של אדם". לבית שאדם מתגורר בו יש משמעות עמוקה הרבה מעבר להיותו ארבעה קירות וגג.
הבית הוא מקום מפלט מכל טרדות היום יום. זה המקום הבטוח שבו כל אחד יכול להיות הוא עצמו, בלי מסכות ומגננות. זה המקום לנוח, להירגע, להיטען בכוחות חדשים ובאנרגיות. הבית מעניק תחושת חמימות ושייכות, ובו צוברים את מיטב החוויות והזכרונות לאורך החיים. גם במחקרים נמצא שחלק ניכר מזיכרונות הילדות הדומיננטיים מתייחסים לרגעים הפשוטים והיומיומיים בבית ובסביבתו.

כל אלה מעידים על החשיבות העצומה של הבית הפיזי עבור כל אחד מבני המשפחה. לדירה עצמה חלק בלתי נפרד במכלול הגדול שמהווה את הבית וכולל חוויות, הרגלים וחלומות לצד התכנסויות משפחתיות בסלון ובמטבח, ארוחות משותפות, ריחות בישול, משחקי ילדים וחדרי שינה. מראה הבית, האסתטיקה שלו וההתנהלות בו הופכים למרכיבים דומיננטיים בחוויה הרגשית של כל אדם.

בנסיבות האלה, בית שמשלב נוחות ופרקטיות עם אסתטיקה ויופי מעצים את התחושות והחוויות החיוביות. בית כזה מרחיב את הלב ומשמח את הנפש ותורם לבריאות הנפשית של דייריו.

דירה יפה

בית נאה, רגוע ובריא הוא אבן יסוד הכרחית לחוויה של אושר. שלוות הנפש שלנו ומצבנו הרגשי מושפעים מאוד מכל מה שאנחנו סופגים מהסביבה שלנו. הכל נטמע בנפש, ונותן את אותותיו במשך שנים באופן מודע או לא מודע. רמות האושר והנינוחות הרגשית שלנו גבוהות יותר ככל שהבית והסביבה הקרובה חיוביים, שמחים, נעימים, יפים ומעוררי רגשות חיוביים.

בית מסודר ונקי

ההשפעה הדרמטית של הסביבה עלינו באה לידי ביטוי בצד נוסף: בית מסודר, נקי ומאורגן משפיע על מצבנו הרגשי והנפשי. בית כזה מכניס לחיים אנרגיות טובות של חיוניות, שמחה ושלווה ומשפר את יכולת הריכוז והחשיבה. ומצד שני, מצב של בלגן ולכלוך מעיב על מצב הרוח ועל הריכוז, גם אם לא במודע, ויוצר אי שקט, תסכול ותחושות לא נעימות.

כשהבית משקיף אל נוף

מחקרים רבים שבוצעו במדינות שונות העלו כי חשיפה לנוף פתוח משפרת את מצבו הרגשי, הנפשי והפיזי של האדם. נוף מרשים שנשקף מהדירה מרגיע, תורם לשקט נפשי ולנינוחות ומפחית לחץ וחרדה. הנוף משמש בעצם כמרגיעון טבעי למי שצופים בו באופן יומיומי, במיוחד כשהנוף נשקף מהבית, על כל מה שהוא מסמל עבורנו. יתרה מכך, במחקרים נמצא שחשיפה לנוף טבעי ירוק משפרת לא רק את התחושות, אלא גם את הכישורים הקוגניטיביים ואת מיומנויות הריכוז.

דירה חדשה

דירה חדשה שמתוכננת ומעוצבת במקצועיות, פרקטיות ואסתטיקה ושנבנתה בסטנדרטים גבוהים – מספקת את התנאים המיטביים לחוויות חיוביות של שמחה, שלווה ואנרגיות חיוניות. בדירה חדשה קל יותר לשמור על סדר, ניקיון וסביבה מאורגנת. וכשהדירה צופה אל נוף פתוח ומרהיב, ובמיוחד כשמדובר בנוף טבעי, נוצרת חוויה מרנינת נפש והרגשות החיוביים מתעצמים הרבה יותר.

שכונת גבעת אלונים מציעה סביבה אידיאלית ליצירת תחושות נעימות, רוגע ושלווה. השכונה נבנית על מורדות גבעה מוקפת חורש טבעי בשיפולי קריית אתא. גבעת אלונים שופעת מרחבים ושטחים ירוקים וצופה אל נופים מרהיבים של מפרץ חיפה, רכס הכרמל ויערות אלונים.

בשכונה מוצע מגוון גדול של דירות מרווחות ומפנקות בגדלים וסוגים שונים, במגדלים, בבניינים נמוכים ובדו משפחתיים. הדירות מתוכננות בתפיסה מודרנית ובתשומת לב רבה לפרטים תוך הקפדה על איכות בנייה גבוהה במיוחד ועל גימורים משובחים. המגוון הגדול מאפשר לכל משפחה למצוא את הדירה שעונה על החלום ועל הצרכים שלה.

עוד מהמגזין