דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עושים שוק בצפון: שווקים שאתם חייבים להכיר באזור הקריות

עושים שוק בצפון: שווקים שאתם חייבים להכיר באזור הקריות

בביקור בשווקים יש קסם מיוחד, הרבה מעבר לצורך הפרקטי בקניות. יותר ויותר אנשים מאוהבים באווירה שובת הלב ששוררת בשוק, המושפעת מהססגוניות, מהאנשים, מהטעמים, מהריחות ומהקולות. בצפון הארץ פועלים שפע של שווקים תוססים ואהובים. אנשים רבים שמחפשים דירות בקריות שמחים לגלות את מגוון השווקים השוקקים שנמצאים ממש מעבר לפינה, במרחק נסיעה קצר. אז הנה כמה מהשווקים המומלצים בצפון.

שוק קרית אתא

השוק העירוני של קריית אתא, הנקרא שוקרן, הוא שוק ענייני וקלאסי. תמצאו בו כל מה שאתם מחפשים בשוק, בלי יותר מדי רוח וצלצולים. מדובר בשוק חדש, שנחנך בשנת 2010 לאחר שתוכנן בקפידה על ידי משרד אדריכלים מוביל. השוק המקורה בנוי מבטון ומקונסטרוקציית פלדה שמאפשרת חדירת אור יום ואוויר מבחוץ. השוק המלבני נראה כמו האנגר תעשייתי, בדומה לשווקים רבים בעולם. דוכני המכירה מסודרים לאורך שני הצירים הראשיים של השוק.

לפני שנפתח השוק החדש, פעל השוק הישן במשך שנים בין בתי מגורים במרכז העיר. אף שלא היה מוסדר, הוא הלך והתרחב משנה לשנה ורבים הגיעו אליו מכל האזור עד שהיה לאחד מהפעילים ביותר בצפון. השוק החדש מספק חווית קניות נעימה, מסודרת ומרווחת הרבה יותר.
השוק פועל בימים שני עד שישי.

שוק האיכרים בחיפה

שווקי איכרים הפכו בשנים האחרונות ללהיט בישראל ובעולם כולו. במרכז פנורמה שבמרכז הכרמל פועל בכל סוף שבוע שוק איכרים בצפון שמח וססגוני. בשוק תמצאו פירות וירקות טריים שנמכרים ישירות על ידי המגדלים, גידולים אורגניים, תבלינים ופירות יבשים. בין כל השפע מחכים לכם גם אוכל ביתי מוכן, שמנים תוצרת בית, גבינות בוטיק, יינות בוטיק, ביצים, חמוצים, זיתים, ריבות, מוצרי קוסמטיקה, פרחים וצמחים וכמובן מאפים מפתים הכוללים לחמים מיוחדים, חלות ועוגות. בין דוכן לדוכן תוכלו ליהנות מדוכני אוכל מיוחדים, מיצים סחוטים ושלל מתוקים.
השוק פועל בימי שישי בין השעות 14:00-08:30.

שוק עכו העתיקה

בין הסמטאות העתיקות המקורות ובתי האבן שמדיפים ניחוח של היסטוריה מתפתל לו אחד מהשווקים היפים בארץ. הוא נושק לים ולחומות, ומצטיין כמו ששוק של עיר נמל צריך להיות. באווירה האוריינטלית הזו תמצאו מגוון עשיר של דגים ופירות ים טריים שהדייגים דגו זמן קצר לפני כן. מה עוד? תבלינים ריחניים, צמחי מרפא, פירות וירקות צבעוניים כולל ירקות מיוחדים שלא תמצאו בכל שוק, וגם בגדים, מזכרות, גלביות, דרבוקות ופריטי קרמיקה מצוירים.

וכמובן אל תפספסו את הסחלב והמלאבי, מיץ השקדים, החלבה, הכנאפה ושאר המתוקים והממתקים. ואל תסיימו את הביקור בלי לשבת באחת החומוסיות או המסעדות הטעימות שרבים באים אליהם במיוחד גם ממרחקים.
השוק פתוח מדי יום (בשישי חלק מהחנויות סגורות).

שוק דלית אל-כרמל

על פסגת הכרמל, ברחובה הראשי של דליית אל כרמל פועל שוק גדול וותיק שמושך אליו זה עשרות שנים מבקרים רבים. בשוק הצבעוני והמקורה בחלקו תוכלו לחוות את התרבות הדרוזית מכניסת האורחים. בשוק תמצאו הכל מהכל, בדגש על מבחר קולינרי רחב שכולל מסעדות דרוזיות, קונדיטוריות מצוינות, שמן זית ולבנה מתוצרת מקומית.

אחרי שתתענגו על כנאפה, עוגיות מעמול ושאר מעדנים, תוכלו לשוטט בגלריות ולהתרשם ממגוון עצום של פריטים בדוכנים ובחנויות. מלבד הפירות, הירקות והממתקים תמצאו גם חפצי אמניות, כלי נחושת, שטיחים, בגדים, כלי בית, תכשיטים, נעליים, נרגילות, צעצועים, מוביילים, רהיטים, גילופי עץ ועוד ועוד. ממש הכל. השוק פתוח מדי יום.

משפחות שמתגוררות בגבעת אלונים כבר נהנות משפע השווקים הזה גם לצורך קניית מצרכים וגם לביקורים משפחתיים חווייתיים. השכונה מוקמת על גבעה מוקפת חורש טבעי בשיפולי קריית אתא, צופה אל נופים פתוחים ומשופעת בשטחים ירוקים. גבעת אלונים מאופיינת בשילוב מושלם בין אווירה כפרית ליתרונות עירוניים, כל זאת עם נגישות מעולה לכבישים מרכזיים. חברת הבנייה הוותיקה שרביב בונה את הפרויקט המרכזי בשכונה ומציעה מגוון דירות מרווחות ומפנקות בגדלים ובסגנונות שונים ובסטנדרטים גבוהים.

עוד מהמגזין