דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עולם הולך ונעלם: דירות צמודות קרקע בקריות

עולם הולך ונעלם: דירות צמודות קרקע בקריות

במשך עשרות שנים סמל הסטטוס הישראלי כלל וילה עם גינה, מקובל לחשוב שבשנים האחרונות החלום הנדל"ני הישראלי התחלף לדירה במגדל. ואכן בעשור האחרון נרשמה ירידה משמעותית בשיעור התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע יחסית לבתים המשותפים, במיוחד במרכז הארץ.

הירידה היחסית בבניית צמודי הקרקע נבעה בעיקר מהמחסור בקרקעות הפנויות לבנייה, ומהעידוד הממשלתי להתמקד בבנייה רוויה כדי לנצל בחוכמה את מלאי הקרקעות המצטמצם. מכיוון שבאזורים מרוחקים ממרכז הארץ מלאי הקרקעות גדול יותר, רבים מצמודי הקרקע נבנים בצפון ובדרום.

חלום צמודי הקרקע עדיין כאן

אבל למרות התחזקות חלום הדירה במגדל והצמצום בשיעור צמודי הקרקע, מוקדם מדי להספיד את החלום הישראלי על בית צמוד קרקע. ישראלים רבים לא מוותרים על איכות החיים ועל חוויית המגורים שמספק בית עם גינה צמודה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתוך 46,300 הדירות שבנייתן החלה בשנת 2017, 23% היו צמודות קרקע.

השינוי שחל בשכונות צמודי הקרקע מתבטא בעיקר באופי שלהן. כיום נבנים הרבה פחות צמודי קרקע בשיטת "בנה ביתך", כלומר בבנייה עצמית כפי שהיה מקובל בעשורים הקודמים. במקום זאת נראים יותר פרויקטים מרוכזים שנבנים על ידי קבלנים. חלק גדול מאותם בתים הם צמודי קרקע דו משפחתיים. בנוסף, כדי ליצור שכונות איכותיות שמשתלבות בסביבה ושחיה בהן קהילה פעילה ותוססת, מקובל כיום לשלב את צמודי הקרקע בשכונה של מבנים משותפים מסוגים שונים.

איפה יש דירות צמודות קרקע למכירה בקריות?

אז איפה אפשר וכדאי לקנות דירות צמודות קרקע? כאמור, חלק גדול מצמודי הקרקע נבנים בצפון הארץ ובדרומה, ושם פעמים רבות ניתן לקנות בית צמוד קרקע במחיר של דירה סטנדרטית, ואפילו קטנה, במרכז הארץ. אבל למרות היצע צמודי הקרקע בצפון, מתברר שברוב ערי הקריות נבנים מעט מאוד צמודי קרקע. הקריה היחידה שבה נבנים כעת עשרות צמודי קרקע היא קריית אתא, שבה נבנים כל צמודי הקרקע בשכונה אחת ועל ידי יזם אחד – חברת הבנייה הוותיקה שרביב המובילה בתחום דירות למכירה בקריות.

מנתוני הלמ"ס עולה כי ברבעון השלישי של 2017 נבנו בקריית אתא 57 צמודי קרקע, לעומת קריית ביאליק שבה נבנו רק 7 צמודי קרקע ובקריית ים שניים בלבד.

איך זה שרק בקריית אתא נבנה כעת מספר גבוה של צמודי קרקע? צמודי הקרקע נבנים בעיר במסגרת פרויקט של חברת שרביב בשכונת גבעת אלונים החדשה שהולכת ונבנית סמוך לשכונת גבעת טל בשולי קריית אתא. זו שכונה חדשה שמוקמת על גבעה מוקפת חורש טבעי ומשלבת סוגי דירות שונים, כך שכל משפחה יכולה למצוא בה את דירת חלומותיה.

בפרויקט של שרביב נבנים בתים דו משפחתיים צמודי קרקע, דירות גן, דירות בנות 4, 5 ו-6 חדרים כולל פנטהאוזים ומיני פנטהאוזים מפוארים במבנים בגבהים שונים. יש בה רביעיית מגדלים כמו גם מבני בוטיק בני 5 קומות.

צמודי הקרקע של שרביב בגבעת אלונים

משפחות שחולמות על בית צמוד קרקע מוצאות בגבעת אלונים מענה אידיאלי לחלום שלהן, במחיר של דירה במרכז הארץ. בכל הבתים הדו משפחתיים צמודי הקרקע בשכונה יש 6 חדרים וגינה פרטית צמודה. הבתים מרווחים, שטופי אור וכוללים יציאה ישירה לגינה וחנייה פרטית צמודה.

בקומת הקרקע של הדו משפחתיים ממוקמים המטבח, הסלון ופינת אוכל שמהם יש יציאה למשטח מרוצף ולחצר הגדולה. כמו כן באותה קומה יש שירותי אורחים, חדר שינה אחד וחדר שירות עם יציאה למשטח מרוצף נוסף. בקומה הראשונה יש פינת משפחה, סוויטת הורים מפנקת, שלושה חדרי שינה וחדר אמבטיה. חלוקת החלל בבתים הללו תוכננה בחוכמה ובתשומת לב רבה, סטנדרט הבנייה גבוה במיוחד וחומרי הגימור מעולים.

שכונת גבעת אלונים משלבת אווירה כפרית עם יתרונות אורבניים. היא משופעת בשטחים פתוחים, ויש בה שבילי הליכה ושבילי אופניים. הדירות שבונה שרביב בגבעת אלונים מרווחות, הן בגדלים ובסגנונות שונים, ובנויות תוך הקפדה על ביצוע איכותי. השכונה צופה אל נופים מרהיבים של גבעות אלונים, רכס הכרמל, מרחבי הגליל ומפרץ חיפה. הנגישות לשכונה מעולה, היא במרחק 2 דקות נסיעה ממחלף סומך החדש שמחבר לכביש 6, וייבנו בקרבתה שתי תחנות רכבת ותחנת מטרונית

עוד מהמגזין