דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

ליהנות מבית צמוד קרקע בקריות במחיר של דירה קטנה במרכז

ליהנות מבית צמוד קרקע בקריות במחיר של דירה קטנה במרכז

בית צמוד קרקע הוא חלומן של משפחות רבות. לרוב, החלום הזה כולל תמונות של הילדים משתעשעים בחצר, קופצים בטרמפולינה, מתנדנדים ומתגלשים במתקנים שמוצבים על הדשא. ההורים שותים קפה בפינת הישיבה שברחבה המרוצפת או מזמינים את כל החברים ל"על האש" בסופי שבוע.

אף על פי שמדובר בחלום נפוץ, במחירים הגבוהים שמאפיינים את ענף הנדל"ן הישראלי בשנים האחרונות, פחות ופחות משפחות מסוגלות להגשים אותו. במקביל ירד בעשור האחרון מספר התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע. בשל צמצום היצע הקרקעות הפנויות לבנייה, מושם דגש על בנייה רוויה ופחות קרקעות מיועדות לבנייה צמודת קרקע. כך שמימוש חלום הבית הפרטי הולך ומתרחק.

אבל לא חייבים לוותר על החלום. בהחלט ניתן לקנות דירת קרקע בקריות, בית פרטי חדש לגמרי, ועוד במחיר של דירה קטנה, ואולי אפילו ישנה, במרכז הארץ. איך עושים את זה?

הכי דומה: בית דו משפחתי

כיום, כאשר רוב המשפחות לא יכולות לממן רכישת בית פרטי, בתים דו משפחתיים מהווים תחליף שמספק את התחושה הקרובה לכך ביותר. המשפחה נהנית מחצר גדולה ופרטית, מכל היתרונות של הגינה ומהאבזור שניתן להתקין בה, מהרגשת המרחב ומאיכות החיים המשודרגת שנלווית לחצר פרטית. בבית דו משפחתי תיהנו מחצר גדולה ופרטית ומבית מרווח ומפנק. והכי חשוב: המחיר לא מתקרב לזה של בית פרטי.

המיקום: מחוץ לפקקים של המרכז

בשנים האחרונות בולטת תופעה של מעבר משפחות ממרכז הארץ לאזורים מרוחקים יותר, במיוחד לצפון ולאזור הקריות. הסיבות שמניעות את הטרנד הזה רבות ובראשן השיקול הכלכלי – הפער במחירי הדיור בין מרכז הארץ לישובים מרוחקים יחסית, גדול מאוד. מניעים נוספים הם השאיפה לחיות בסביבה נעימה, רגועה וקרובה לטבע, לקחת חלק באווירה קהילתית, ליהנות יום יום מנופי הצפון (ולהרגיש בחו"ל), להימנע מעמידה קבועה בפקקים ולהעניק איכות חיים וחינוך איכותי לילדים.

האפשרות לכרוך את כל היתרונות האלה של מגורים בצפון יחד עם האפשרות לבחור בבית דו משפחתי שמעניק תחושה של בית פרטי – זו דרך מעולה להגשים את החלום, וכל זה במחיר של דירה קטנה במרכז הארץ.

ועוד דרך לחסוך: שכונה בבנייה

שיטה נוספת להוריד את מחיר הגשמת החלום היא קנייה של הבית כשהשכונה עדיין נמצאת בתהליכי בנייה. בשלב הזה המחירים עדיין כדאיים בדרך כלל לאחר השלמת האכלוס, ובמיוחד כשמדובר בשכונה חדשה ומתפתחת עם ביקושים ערים – המחיר צפוי לזנק מעלה, ומי שקנה בזמן – צפוי להרוויח מעליית ערך הבית.

שכונת גבעת אלונים הוא פרויקט אטרקטיבי של דירות למכירה בקריות שמציע שילוב מוצלח של שלושת האלמנטים שהוזכרו, שיחד נותנים מענה לחלום הבית הפרטי במחיר של דירה קטנה במרכז הארץ. חלק גדול מהדירות בפרויקט הם בתים דו משפחתיים מרווחים עם גינות פרטיות, שכוללים 6 חדרים, בהם סוויטת הורים ושלושה חדרי שינה נוספים. השכונה החדשה, שבונה ומשווקת כעת חברת שרביב, מוקמת על גבעה פסטורלית צפונית לשכונת גבעת טל בקריות. הדירות בשכונה צופות אל נוף מרהיב של הגליל התחתון, יערות אלונים, הקריות, רכס הכרמל ומפרץ חיפה.

עוד מהמגזין