דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לקראת פתיחת שנת הלימודים: שני גני ילדים חדשים נבנים בשכונה

לקראת פתיחת שנת הלימודים: שני גני ילדים חדשים נבנים בשכונה

בימים אלה מתבצעות עבודות לבניית שני גני ילדים חדשים בשכונת גבעת אלונים שיתווספו לאשכול החינוך החדשני של הגבעה. עם התרחבות השכונה והגידול במספר התושבים, מערכת החינוך ממשיכה להתאים את עצמה ונבנים גנים חדשים כמענה למספר המשפחות שמצטרפות לקהילה. 

המבנה המתוכנן של הגנים יהיה דו כיתתי בגודל 140 מ"ר, וכל גן יהיה ערוך לקלוט 35 ילדים. הגנים יכללו מרחב מוגן ציבורי, כיתה גדולה, מטבח, שירותים, גינה מוצללת, גן משחקים עם מתקני פעילות וגינה חקלאית קטנה. העבודות צפויות להסתיים עם תחילת שנת הלימודים הבאה. 

למה לגור בקרבת מוסדות חינוך?

אם חיפשתם בשנים האחרונות דירה למכירה באזור הקריות או בכלל, אתם בטח מודעים למערכת השיקולים המסועפת שכרוכה בקבלת ההחלטה הזו. אם זה קרבה למקומות העבודה, קרבה לצירי תחבורה מרכזיים ולמרכזי קניות, וכן גם קרבה למוסדות החינוך. אך סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים שעבור רוכשי דירות צעירים, מערכת החינוך מהווה את השיקול משמעותי בבחירת מקום מגורים – אפילו יותר מקרבה למקום העבודה. 

ויש כמה סיבות טובות מאוד שהופכות את השיקול הזה לכל כך משמעותי עבור משפחות רבות. הנה כמה מהיתרונות במגורים בשכונה שבה מוסדות החינוך במרחק הליכה מהבית:

חיסכון בזמן יקר 

זמן ההסעות בבוקר, הורדות של הילדים, איסופים אחר הצהריים, כל אלו יכולים לקחת זמן רב בשגרת יום של הורים עמוסים. לא בכדי דירות בקרבת בתי ספר הן בעלות ביקוש גבוה יותר מדירות שיאלצו את ההורים להסיע את ילדיהם בכל בוקר למוסדות. הזמן הכרוך בהסעה של הילדים בכל בוקר לבית הספר הפך לשיקול משמעותי עבור הורים שמחפשים שכונה להשתקע בה. כאשר מוסדות החינוך כל כך קרובים, אפשר ללוות את הילדים ברגל ולחסוך זמן יקר. 

תתחילו את הבוקר ברוגע

לנסיעה ממושכת ברכב בשעות העומס והפקקים יכולה להיות השפעה משמעותית על המשך התפקוד שלכם במהלך היום. העייפות, העצבים והלחץ עולים, והריכוז, הפרודוקטיביות והרוגע יורדים. כשמוסדות החינוך קרובים, תוכלו לחסוך עמידה מיותרת בפקקים ולהתחיל את הבוקר בהליכה רגלית קצרה. אם יש לכם ילדים מעט יותר גדולים – הם יכולים אפילו לעשות את ההליכה הזו לבד או עם חברים. 

שמרו על הקשרים – גם אחרי שעות הלימודים

כאמור, לקרבה למוסדות החינוך יש יתרונות רבים עבור ההורים, אבל יש גם יתרון אחד משמעותי עבור הילדים. מדובר בגילאים קריטיים מבחינה חברתית, ולשנים הללו יכולה להיות השפעה עצומה על יכולת יצירת קשרים. כאשר אתם גרים בקרבת הגן או בית הספר, אתם מבטיחים לילדכם שתוכלו להמשיך לספק לו את המעטפת החברתית שהוא מטפח במהלך היום – גם מחוץ לשעות הלימוד: בערבים, בסופי שבוע או בחופשים ארוכים, הם יוכלו להמשיך לפגוש את אותם מעגלים חברתיים בתדירות גבוהה. 

תקדימו תרופה למכה 

כאשר מחפשים דירה למגורים, פרט נוסף שחשוב לוודא כדי למנוע עוגמת נפש בעתיד הוא שקצב בניית מוסדות החינוך תואם את קצב גדילת האוכלוסייה. קריית אתא הציבה את תחום החינוך כיעד מרכזי לעתיד העיר, כאשר בשנים האחרונות מתחוללת בעיר מהפכה של ממש עם תקציבי עתק שמושקעים במוסדות החינוך, החל בגנים ועד לתיכון. 

מתעניינים בקהילה מגוונת ששמה את החינוך במרכז? שרביב מציעה דירות למכירה בקריות עם סטנדרט מגורים גבוה וחיי קהילה עוטפים ומחבקים לצד דירות מרווחות עם פרטיות ומשפחתיות. בגבעת אלונים אשכול החינוך אינו כולל רק את הגנים ובתי הספר, הוא ממשיך להתפתח ויהווה מרכז חינוכי ותרבותי רווי פעילויות לילדים.  

עוד מהמגזין