דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

6 טיפים למהפך משפחתי בריא בזמן מעבר דירה לקריות

6 טיפים למהפך משפחתי בריא בזמן מעבר דירה לקריות

כולם מבינים היום כמה חשוב לשמור על אורח חיים בריא, כולל תזונה נכונה והקפדה על פעילות גופנית. הורים לילדים אפילו נושאים אחריות כפולה – הם גם אמורים להציג דוגמה אישית וגם להנהיג התנהלות בריאה במשפחה. רובנו מתקשים ליישם את האידיאל הבריא בשגרה היומיומית השוחקת.

מעבר לדירה בקריות הוא הזדמנות מצוינת ומיוחדת לשפר את אורח החיים המשפחתי מהקצה לקצה, ואפילו להביא למהפך של ממש בקרב כל בני המשפחה.

איך תנצלו את מעבר הדירה לקריות לאימוץ אורח חיים בריא?

1.    שבילי הליכה ורכיבה: מחקרים הוכיחו שהליכה מרובה משפרת מאוד את המצב הבריאותי, גם כשמדובר בהליכה לא מהירה. לכן כדאי לבחור בשכונה עם שבילי הליכה ושבילי אופניים שעוברים בסביבה נעימה ומטופחת, בפארקים ובגנים. כך תתמלאו בחשק לצאת להליכה, ריצה או רכיבה.

תוכלו לצאת לבד, עם חברים או עם כל המשפחה. קבעו זמנים קבועים לפעילות הזאת, כדי שלא תדחו אותה שוב ושוב. תיאום מראש עם אנשים נוספים יחייב אתכם למסגרת, ויקשה עליכם להתחמק בתירוצים שונים.

2.    חדר הכושר של הטבע: בשלב חיפוש הדירה, נסו לבחור באזור מגורים קרוב לטבע פתוח ולמסלולי הליכה מעניינים. כך תוכלו לגוון במסלולי ההליכה או הרכיבה ולרתום את הילדים לצאת לפעילות גופנית, שתהיה גם כיפית וחווייתית.

3.    עלייה במדרגות: תוכלו להחליט שאתם עולים במדרגות במקום במעלית בכל פעם שאתם לא נושאים משאות כבדים. אפשר להכריז על יום קבוע (או ימים קבועים) בשבוע שבו כל המשפחה עולה ויורדת רק במדרגות.

4.    נפרדים מאמא ואבא הסעות בע"מ: במסגרת שינוי הרגלי השגרה אפשר להכריז שבבית החדש הילדים הולכים ברגל בכל הזדמנות אפשרית, במקום להעסיק את ההורים כנהגים צמודים. הרבה יותר קל להשריש התנהלות כזאת במקום חדש, מאשר להתחיל לעשות זאת "סתם פתאום באמצע החיים" בדירה שאתם כבר מתגוררים בה כמה שנים.

5.    ירוק בעיניים: מעבר דירה הוא הזדמנות לבחור בשכונה שמשופעת בריאות ירוקות ובפארקים. זה לא רק כיפי ויפה לעין. לסביבה ירוקה יש השפעה נהדרת על בריאותו הפיזית, הנפשית והרגשית של אדם. זה לא רק נדמה לנו, אלא מדובר במסקנה שעלתה ממחקרים. נמצא כי השהות בסביבה ירוקה מאריכה את תוחלת החיים ומפחיתה את הסיכון למחלות כמו סכרת, התקפי לב, יתר לחץ דם, שבץ, אסתמה ובעיות אורתופדיות. סביבה כזו אפילו מייעלת את מערכת החיסון ומחדדת את יכולת החשיבה.

6.    אכילה מאוזנת ובריאה: הטמעת הרגלי תזונה נכונים היא אחד האתגרים הקשים בכל משפחה. אחת מהשיטות לשנות הרגלים ישנים היא בסידור חדש ומחושב של המטבח. משפחות מעטות מצליחות לעשות זאת בדירה קיימת, אבל במעבר דירה ניתן ליישם זאת בקלות.

איך עושים זאת? הניחו על השיש או במדף מול העיניים מכשירי מטבח בריאים כמו מכשיר לחיתוך סלט. זו הזדמנות להיפרד ממכשירים מזיקים כמו צ'יפסר למשל; ארגנו את הכלים לפי משקלם וכמות השימוש בהם, כך שתצמצמו התכופפויות לא בריאות עם משקל כבד שעלולות לפגוע בגב; נסו להימנע מהכנסת חטיפים ומאכלים לא בריאים הביתה. את אלה שבכל זאת יגיעו למטבח – אפסנו במדפים הכי פחות נגישים, ובוודאי לא בגובה העיניים של הילדים; לעומת זאת מומלץ לסדר באופן אסתטי ואטרקטיבי שיבלוט לעין מרכיבי מזון בריאים כמו דגנים, קטניות, שמן זית, פירות וירקות.

זו גם הזדמנות מצוינת לעבור לקניות בסופר און-ליין. כך מכינים רשימה עניינית וקבועה של מצרכים שבאמת רצויים, מבלי להתפתות למזונות לא בריאים שקופצים לעין בקנייה פיזית בסופר.

השכונה החדשה גבעת אלונים שבקריות מספקת למשפחות את מיטב התנאים לאימוץ אורח חיים בריא. השכונה המטופחת נבנית על גבעה מוקפת חורש טבעי שמשקיפה אל נוף פתוח. מאות משפחות כבר מתגוררות בשכונה, שמציעה שלל שטחים ירוקים, שבילי הליכה ורכיבה ואווירה קהילתית נעימה.

עוד מהמגזין