דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מצרפים הביתה חבר על ארבע? כך תכינו את הבית שלכם עבורו

מצרפים הביתה חבר על ארבע? כך תכינו את הבית שלכם עבורו

אם יש משהו אחד שלמדנו מתל אביבים הוא – שממש ממש לא חייבים בית פרטי עם חצר כדי לצרף אלינו לבית חבר על ארבע. כל מה שכלב צריך הוא ארבעה קירות, קורת גג ומשפחה אוהבת, ואנחנו די בטוחים כשמדברים על דירות בקריות ובפרט בגבעת אלונים – יש את הכול וגם גינת כלבים חדשה ומושקעת. עם זאת, יש כמה דברים קטנים שאפשר לעשות בבית כדי להכין אותו לקבלת חבר פרוותי, שיעשו גם לכם וגם לו חיים קלים הרבה יותר.

תכינו לו פינה משלו

בדיוק כמו כל אחד מהילדים שלכם, גם כלב צריך את החלל שלו. מומלץ מאוד עוד לפני שהכלב מגיע הביתה לבחור בדיוק איפה המקום שלו יהיה ולהניח לו שם מזרן קטן, אוכל ומים. בהמשך, הפינה הזו תהיה המקום הבטוח שלו, שיוכל ללכת אליו בכל פעם כשהוא מרגיש מתוח או פשוט רוצה להירגע. מומלץ לא למקם את הפינה שלו בסמוך או קרוב מאוד אל דלת הכניסה אל הבית, כדי שלא יהיה רגיש לאנשים שעוברים במסדרון וכאשר דופקים בדלת. אם אתם מביאים הביתה גור, מומלץ להצטייד בגדר גורים שמסייעת להם מאוד להגדרת המרחב שלהם (ומסייעת לכם מאוד לשמור על הרהיטים שלכם בשלמותם).

צעצועים זה לא משחק

טוב, עקרונית הם כן משחק. אבל יש להם תפקיד חשוב מאוד כשמביאים כלב חדש הביתה, בעיקר אם מדובר בגור. צעצועים מסייעים מאוד לפריקת אנרגיה של כלב, ותאמינו לנו – אתם לא רוצים להשאיר לבד בבית כלב מלא באנרגיות. זה יכול לגרום לו הרבה תסכול, ולנעליים שלכם הרבה נזק. ישנם גם צעצועי חשיבה או חיפוש שמסייעים להתפתחות החשיבתית של הכלב, ובנוסף, צעצועים יכולים לסייע בחיבור אתכם, בני הבית. צעצועי משיכה לדוגמה יכולים לספק לכם זמן איכות משותף וכיפי עם החבר החדש בבית. אם בחרתם להביא גור, יתכן שתהיה תקופה קצרה שבה הטיולים יהיו מוגבלים עד תום החיסונים, ולכן המשחק בבית הוא חשוב ומשמעותי.

הגדירו גבולות ברורים. לא לכלב – לילדים.

אין הרבה דברים חמודים בעולם כמו השילוב של ילדים קטנים עם כלבים. אבל אם אתם מביאים כלב לבית עם ילדים, כדאי שתעשו איתם שיחה משותפת לפני כן. להסביר להם על המשמעות, על האחריות, על איך מתייחסים לחיה, מה עושים ומה לא עושים. ילדים קטנים לא תמיד מבינים ויודעים להבחין אם מה שהם עושים לכלב נעים לו או לא, מתי הוא מסמן להם שהוא רוצה שיפסיקו וכו'. השיחה הזו יכולה לשפר פלאים את הקשר של הילדים שלכם עם בעל החיים.

הרחיקו צמחים רעילים וחומרים מסוכנים

ממש כמו עם תינוקות, גם הכלב שלנו יכול להגיע למקומות מסוכנים שאנחנו ממש לא רוצים שהוא יהיה בהם. אם זה ארונות מטבח שמכילים דברים שאסור להם לאכול (כמו שוקולדים לדוגמה), צמחי בית שיש לנו ולא ידענו אפילו שהם רעילים לכלבים, או ארון כלי ניקוי שניתן לפתיחה של כלבלב מתוחכם. וכן – תהיו מופתעים למה כלב משועמם מסוגל כשהוא נמצא הרבה שעות לבד בבית.

תכינו הרבה סבלנות

כלב מכניס הביתה אין סוף אושר, שמחה וחמידות, אבל הוא גם דורש הרבה אחריות וסבלנות, בעיקר אם מדובר בגור. יכול לקחת זמן עד שהוא ילמד את "חוקי הבית", ידע מה מותר ומה אסור, יתרגל לעשות צרכים בחוץ ולא בפנים, ויכיר את כל חברי הבית. תיאזרו בסבלנות, ותזכרו שכל המאמץ וההשקעה שנותנים לו בסוף ישתלמו בשנים רבות של אהבה חסרת תנאים שרק כלבים יודעים לתת! לסיכום, אם אתם מצרפים לבית שלכם חבר על ארבע, עשו את המחקר שלכם מבעוד מועד, תתכוננו והכינו את הילדים לחוויה מדהימה, ייחודית ומאתגרת.

החיבור בין השכונה האורבנית לטבע שמסביב נעשה במחשבה על האנשים שיגורו בגבעת אלונים, אבל אין ספק שהמרוויחות הגדולות כאן הן חיות המחמד. דירות בקריות הן המקום המושלם לגידול בעלי חיים – תוכלו לטייל איתם בשבתות ביערות הסמוכים ולקחת אותם בערב להליכות נעימות בשכונה עם רוח הקריות הקרירה.

> קראו גם על יתרונות גידול חיות מחמד בבית עם גינה

עוד מהמגזין