דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חיפוי קירות פנים: הטרנד שמבקר בכל בית, גם אצלך

חיפוי קירות פנים: הטרנד שמבקר בכל בית, גם אצלך

אם חושבים על זה לעומק, הרהיט הכי גדול בבית שלנו הוא כנראה הקירות. אפשר להתייחס אליהם כגבולות שתוחמים חדרים וחללים שונים, ואפשר להסתכל עליהם כקנבס חלק שרק מחכה לטיפת יצירתיות ותשומת לב. אז זה עדיין לא השלב שצריך לתת לילדים צבעי פנדה ולתת להם להשתולל, אבל אולי זה הזמן לחיפוי קיר.

אז מה זה בכלל חיפוי קיר פנימי?

אם קניתם דירה בקריות, אתם בטח נמצאים עכשיו עמוק בשלב עיצוב הבית. פעמים רבות בשלב זה הקירות עלולים מעט "להיזנח" ולהידחק לשלב האחרון של העיצוב, אז כדי שזה לא יקרה – כדאי שתיקחו בחשבון את אחד הטרנדים העיצוביים החמים שלא צפוי לעזוב אותנו. חיפוי קירות הוא חומר כלשהו ששמים על גבי או מדביקים לקיר קיים ונותן לו עיצוב חדש וטקסטורה מעניינת. בעבר נהגו להשתמש בזה רבות לכיסוי נזקים ותקלות בבית אך עם הזמן הבינו את הערך העיצובי שיש להם והם הפכו לחלק אינטגרלי בעיצוב בית ברמה גבוהה.

טרנד שעבר מבתי מלון ומבנים ציבוריים לדירות ובתים פרטיים

עד לפני כמה שנים חיפויי קיר היו תוספת עיצובית יקרה שרק מבנים מפוארים יכלו להרשות לעצמם. אבל כיום, כל בעל דירה או בית יכול להתקין חיפוי קיר בביתו בסכום לא גבוה שנותן לבית אפקט יוקרתי ומזמין. חיפויי קיר הם תוספת עיצובית מדהימה לכל חלל, ולא סתם מדובר בטרנד שמתחזק ורבים מאמצים אותו. הוא קל להתקנה, ומושלם לאנשים שרכשו דירה או בית ורוצים להשקיע בעיצוב שלו עד לפרטים האחרונים, כדי ליצור את החלל הכי אסתטי ונעים. בנוסף, חיפויי קיר נותנים תחושה של חלל גדול יותר, ואם משתמשים בהם נכון הם יכולים לסייע לכם לחלק ולהגדיר חללים בצורה טובה יותר.

מעץ ועד זכוכית: עולם של אפשרויות בחיפויי קיר

כמו בכל דבר בעיצוב פנים, עולם חיפויי הקירות הוא עולם נרחב עם המון סגנונות שונים. אפשר לבחור חיפויי קיר עדינים יותר אם רוצים להתקין אותם על חדר שלם או על קיר גדול, ואפשר לבחור בחיפוי בולט יותר שייתן נגיעה של צבע לאחת הפינות בבית וישמש ממש כמו פיסת אמנות על הקיר. אפשר לעשות חיפוי בחלל שלם, לבחור קיר אחד שרוצים להבליט במיוחד או אפילו ליצור חיפוי קיר רק בפינה מסוימת של הבית או בחלק מקיר. ישנם חיפויי עץ שנותנים לבית תחושה חמימה, שלווה וטבעית, ישנם חיפויי בטון לאוהבי המראה של בטון חשוף, ואפילו חיפויי מתכת לאנשים שאוהבים את מראה יותר תעשייתי ואורבני. קיימים כמובן את חיפויי הקרמיקה המסורתיים שלרוב מגיעים בצורת אריחים וקיימים גם חיפויי אבנים טבעיות, זכוכית וכמובן שיש.

> קראו גם על השלבים בדרך לקיר חי בסלון

איך עושים את זה נכון?

חיפוי קיר צריך להחמיא לבית ולריהוט, להשתלב היטב עם הרצפה ולהשרות מראה אלגנטי. זכרו, חיפוי קיר הוא לא דבר שמחליפים באופן תדיר, לכן רצוי לבחור אחד שהוא לא טרנדי, אלא קלאסי, לא צבעוני מדי, כזה שכל בני הבית אוהבים ומשתלב עם סגנון העיצוב הכללי שלכם. ככל הנראה שתחליפו בבית פרטי ריהוט מסוימים לפני שתחליפו חיפוי אז הקפידו לבחור אחד שאתם יכולים לדמיין בבית שלכם לעוד שנים רבות קדימה. אם אתם רוצים להדגיש את החיפוי, שלבו סביבו תאורה שתמשוך אליו את תשומת הלב ותשים דגש על הטקסטורה שבחרתם באמצעות משחקי אור וצל.

למה לא פשוט לצבוע?

אין ספק שגם צביעת קירות נכונה יכולה להוסיף המון אופי לבית. אבל, ההבדל העיקרי בין חיפוי קיר לצבע הוא בטקסטורות ובאמינות החומר שחיפוי מאפשר לתת. אם תרצו חיפוי עץ לדוגמה, יהיה קשה מאוד לחקות את המראה החמים של עץ באמצעות צביעה, טובה ככל שתהיה.

אז לסיכום, אם רכשתם לאחרונה דירה בקריות ואתם חולמים על העיצוב המושלם, על אלמנטים שיבדלו אתכם וישקפו את הטעם והאופי שלכם, חיפוי קיר הוא בהחלט אופציה שכדאי לכם לשקול ושאין ספק שתאהבו. בגבעת אלונים הדירות עוצבו ותכוננו בצורה האיכותית ביותר כדי לתת לכם את הבסיס המושלם לעיצוב המועדף עליכם.

עוד מהמגזין