דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

זה לא ישן, זה וינטג'! כך תשלבו פריטי וינטג' בעיצוב הדירה

זה לא ישן, זה וינטג'! כך תשלבו פריטי וינטג' בעיצוב הדירה

אם הדבר הראשון שאתם מדמיינים כשמדברים על עיצוב בסגנון וינטג' הוא פריטים ישנים מבית סבתא, כדאי לכם להמשיך לקרוא את הכתבה הזו. יש טרנדים רבים בעולם עיצוב הבית, אבל אם אתם מעודכנים אתם בטח יודעים שפריטי הוינטג' הוא טרנד שחזר אלינו כדי להישאר. אם רכשתם דירה חדשה ואתם מתחילים במלאכת העיצוב, כדאי שתדעו שהשילוב בין פריטים ישנים לדירות חדשות ומודרניות הוא השילוב המנצח. אז איך מתחילים להיות אספני וינטג' מדופלמים?

זה לא הגיל, זה התרגיל

בהגדרה, פריט וינטג' הוא פריט בן למעלה מ-20 שנה. אם כי כיום, מירב הפריטים המבוקשים לעיצוב הבית מבוגרים הרבה יותר מזה. ולכן החוק הכי חשוב ברכישת פריטים ישנים הוא – אם הם שרדו למעלה מ-20 שנים והם עדיין במצב טוב, הם יכולים לשרוד לפחות 20 שנים נוספות.

כיום, ההיצע בחנויות מתבסס על טרנדים רלוונטיים ועל הקצב המהיר של שינויי סגנונות. בעבר, שיטות הייצור והחומרים שבהם השתמשו היו עמידים יותר ונעשו בכוונה להישאר אתנו לשנים רבות. ולא סתם אפשר לראות בבתים של הסבים והסבתות שלנו ריהוט בן 50-60 שנה ואפילו יותר, במצב מושלם. לכן, פריטי וינטג' לעתים מתומחרים באופן כמעט זהה לחנויות, שכן הם עשויים מחומרים איכותיים ומחזיקים כמו חדשים לעשורים רבים. אפשר להתייחס לרכישת פריט וינטג' איכותי כהשקעה לטווח ארוך, תוכלו להעביר אותו לילדים שלכם ואפילו לנכדים.

השילוב המושלם בין חדש לישן

אז עכשיו אחרי ששכנענו אתכם להצטרף אלינו למסע בעקבות פריטי הוינטג', בואו נעשה סדר. בעיצוב כמו בעיצוב, הכול משחק של איזונים. פעמים רבות, פריטי וינטג' יהיו מאופניים בצבעים עזים, טקסטילים רועשים ועיצובים נועזים. זה חלק ממה שמאפיין את הסגנון הזה, וחלק ממה שהופך אותו לכל כך כיפי. ומאידך, העיצוב המודרני הוא הרבה פעמים שקט וניטרלי יותר.

ולכן דירה למכירה בקריות היא הכר המושלם לשילוב פריטי וינטג' מבלי שהיא תיראה מיושנות. הרצפות, הקירות והנראות הכללית של הבית משדרים חדש ומודרני, ופריטי העיצוב הוינטג'יים יתנו את טאצ' מסוגנן מהעבר. תדעו לעשות איזונים נכונים וטובים ואנחנו מבטיחים לכם שהבית שלכם יהיה מעוצב בצורה הכי ייחודית שיש.

וינטג' למתחילים – איפה מחפשים??

אם אתם מחפשים דירה למכירה בקריות ובמקביל מתחילים את מסע החיפושים אחרי פריט הוינטג' המושלם – אתם ממש לא צריכים לחפש רחוק. ממש קרוב לגבעת אלונים, בחיפה, יש את אחד משווקי הוינטג' והעתיקות המרגשים ביותר שמושך אליו אנשים מכל הארץ – שוק הפשפשים בחיפה. הוא פתוח גם בשבת וניתן למצוא בו ממש הכול – מריהוט ובגדים עד לכלי מטבח ופריטי נוי. המגוון בו עצום והסיור בו הוא חוויה בפני עצמה, אפילו אם לא קניתם כלום. מקום נוסף ומפתיע שאפשר למצוא בו פריטי וינטג' רבים ואיכותיים הוא – הפייסבוק. בחיפוש מהיר וממוקד במרקטפלייס יעלו לכם עשרות פריטים יפים ומרגשים, ויש אפילו קבוצות ייעודיות לאספנים.

עבדו בשיטת הבידוד

איתור של פריטים יפים בתוך הררי הסחורה בשווקים הוא מיומנות נרכשת. בין מאות פריטי הרוכלים תוכלו למצוא מציאות נדירות וכן, גם הרבה זבל. זה יכול לעתים לבלבל ולהקשות עלינו להבין מה אנחנו באמת חושבים. אז מה עושים? בודדו אותו. נסו להסתכל על כל פריט בנפרד וממש לדמיין אותו בבית שלכם לצד פריטים אחרים, קחו את הזמן במחשבה. מצאתם לו מיקום? תתחדשו! לא התחברתם? נקסט.

לא חייבים ללכת בגדול

אם אתם עדיין קצת נרתעים מהעולם הזה, תתחילו בקטן. חפשו לכם פריטי נוי, כדים, פמוטים מעניינים, כריות או שטיחים. אבזרו את החללים שלך בחפצים קטנים ומעניינים שיכניסו גוון שונה ויתפסו את העין. כשתהיו מוכנים להתחייב (ואנחנו מבטיחים לכם, זה יקרה) עברו לחיפוש של דברים מעט גדולים יותר – שידות צד, מזנונים, שולחנות סלון ואפילו כורסאות.

בגבעת אלונים תוכלו למצוא דירות חדשות ומעוצבות עד אחרון הפרטים. הדירות תוכננו במחשבה על האנשים שיגורו בהן. בין אם זה עיצוב מודרני, לעיצוב וינטג' או גם וגם – הדירות בגבעת אלונים מהוות את הבסיס המושלם לעיצוב חלומותיכם.

עוד מהמגזין