דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מודל הקהילתיות העירונית בגבעת אלונים: אורח חיים קיבוצי, בעיר

מודל הקהילתיות העירונית בגבעת אלונים: אורח חיים קיבוצי, בעיר

אם יש משהו שמאפיין את הישראלים זה משפחתיות וקהילתיות. ולא סתם ההתלבטות שתמיד מלווה משפחות צעירות בבחירת אזור מגורים היא בין העיר לכפר. מצד אחד, הנגישות של העיר, הקרבה להכל, החיים התוססים, ומצד שני הקהילתיות של המושבים והקיבוצים, השקט, תחושת האחדות והאחווה בין השכנים.

ולכן, אנחנו רואים בעשורים האחרונים התרחבות של המושג קהילתיות בערים וניסיון לשכפל את אותו המודל באופן שיתאים למגורים עירוניים, ולייצר מודל חדש של קהילתיות עירונית. המודל הזה נועד לשרת את אותם האנשים שלא רוצים לוותר על מגורים בעיר אבל בכל זאת רוצים ליהנות מאחד היתרונות הגדולים שבחיים כפריים יותר. אם חיפשתם לאחרונה דירות למכירה בקריות כמו בשכונת גבעת אלונים, ודאי שמעתם על הקהילות המדהימות שנוצרו בשכונות ומדגימות באופן מושלם את היכולת לייצר קהילה – גם בתוך עיר.

מהי קהילה בשבילי?

כנראה שלכל אחד תהיה תשובה שונה לשאלה הזו. קהילה היא לא רק שכן לבקש ממנו חלב ושכנה לשחק עם הילדים שלה, הקהילה מספקת תחושת שייכות, תמיכה וחיבור חברתי. היא מציעה מסגרת לשיתוף פעולה, למיזמים ולפעילויות חברתיות. בנוסף, קהילה חזקה מקדמת את התחושה של ביטחון במקום מגורים ומשפרת את איכות החיים של התושבים.

החיים בערים גדולות יכולים לעתים להרגיש מעט בודדים. יצירת קהילה מחזקת את תחושת השייכות הפיזית למקום המגורים שלך ותורמת ליצירת רשתות חברתיות חזקות בעיר. לקהילה יש גם כח. כאשר תושבים מתאגדים יחד ומשתפים בצרכים וברצונות אחד של השני, יש להם את היכולת להשפיע על החלטות שמתקבלות ומשפיעות על כלל תושבי השכונה.

בגבעת אלונים חיי הקהילה הם מה שהופך את השכונה למה שהיא

בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב, קהילה לא נבנית מעצמה. צריך כר פורה ליצירת קהילה משגשגת ופעילה, והמחשבה על כך נעשית כבר בשלב תכנון השכונה. ולא סתם השכונה ידועה בתור הקהילה האיכותית בקריות. מי שמגיעים לגור בגבעת אלונים יודעים שזה מגיע כעסקת חבילה עם שכנים שהם כמו משפחה. אז איך מצליחים בפועל ליישם את מודל הקהילתיות העירונית בגבעת אלונים?

ראשית, הקרבה הגיאוגרפית. מדובר בשכונה אחת שיש בה הכל – אשכול החינוך שכולל גנים, בתי ספר, פעילויות וחוגים. שנית, הריאות הירוקות. בשטחים עירוניים, ריאות ירוקות בצורת גינות משותפות בין בניינים, פארקים וכד', משמשות גם כנקודות מפגש ובילוי והופכות למוקד התכנסות.

וכמו כל מערכת יחסים חזקה וטובה – גם קהילה צריכה תחזוק מתמיד. חברת שרביב שמה לה למטרה לטפח ולחזק את הקהילה המדהימה שנוצרה בגבעת אלונים ולכן יוזמת ומסבסדרת אירועים רבים עבור הקהילה כגון עדלאידע, הפנינג פתיחת שנת לימודים ועוד. במקביל, עולות יוזמות מדהימות גם מתוך הקהילה עצמה כמו הקמת קבוצת הכדורגל, קבוצות רכיבה, מיזמים של עזרה וערבות הדדית ומפגשים בחגים.

קהילה היא לא רק לזמנים הטובים

כן, ממש כמו משפחה, קהילה איכותית ואיתנה היא לא רק בשביל הכיף, הבילויים והחלפת מתכונים – אלא היא יודעת גם לסייע ולהעניק עזרה. היא רשת ביטחון. זה האנשים הראשונים שתתקשרו אליהם כשאחד הילדים חולה או כשנתקעתם בעבודה עד מאוחר, האנשים שבאמת תתעניינו במה שלומם ולא רק תשאלו במעלית באגביות. ובמיוחד עכשיו בזמנים קשים כמו אלה, הכוח של הקהילות הוכיח ומוכיח את עצמו שוב ושוב.

לסיכום, החכמה הגדולה ביצירת שכונה איכותית היא לא רק לספק דירות למכירה בקריות, אלא לספק את התנאים ליצירה ולבנייה של קהילה משובחת. בגבעת אלונים תמצאו בדיוק את זה – מגורים אורבניים לצד חיי קהילה מושביים.

> קראו גם: 15 פעילויות שתוכלו להרוויח בשכונה שהיא קהילה

עוד מהמגזין