דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

שולחן חג משגע: רעיונות לעיצוב שולחן חג עם כל המשפחה

שולחן חג משגע: רעיונות לעיצוב שולחן חג עם כל המשפחה

שבועות לפנינו, ולפני האוכל המדהים, שירי החג והאווירה המשפחתית – יש כוכב אחד שעומד במרכז האירוע, הראשון ששמים לב אליו כשנכנסים לבית ושסביבו קורה כל הקסם – שולחן החג. 

אנחנו מודים, לא צריך לעשות הרבה כדי שהוא יגנוב את כל תשומת הלב. מספיק שיהיה מונח עליו אוכל טעים ושסביבו ישבו האנשים האהובים עליכם. אבל בכל זאת, אין ספק ששולחן חגיגי ומקושט נותן את הטאצ' הנוסף של החגיגיות שכולנו רוצים בחג המיוחד הזה. ודירות בקריות הן המיקום המושלם לארח את כל המשפחה והאהובים. אז אז איך תעצבו את השולחן הכי חגיגי? הנה כמה כללים מנחים:

לפני הכל – תנסו לחשוב על כמה צבעים עיקריים שהייתם רוצים שינחו את העיצוב שלכם. בחגים נהוג לעתים ללכת על צבעים מאוד ניטרליים, לבן ובז' לדוגמה – אבל אם תשאלו אותנו, שולחן החג הוא המקום המושלם להכניס קצת צבעוניות וכיף ולכן אל תחששו ללכת נגד הזרם – בעיקר כשמדובר בחג שמסמל את האביב, העונה הצבעונית ביותר בשנה. 

השלב הראשון – מלבישים את השולחן בטקסטיל

הבסיס להכל, הפיזי וגם הדקורטיבי – הוא המפה. ולמרות שהיא הראשונה שמונחת על השולחן, צריך להתאים אותה לכלים שיהיו עליה, ולא להיפך. אם יש ברשותכם כלים צבעוניים או עם הדפסים אולי כדאי לבחור במפה יותר ניטרלית ורגועה, ולהיפך. אל תשכחו גם את המפיות שמוסיפות עוד שכבה נעימה ודקורטיבית. וטיפ בונוס – מומלץ מאוד לגהץ היטב את המפה ולראות שהיא גדולה יותר מגודל השולחן על מנת שתישפך ממנו ותתן אפקט חגיגי ומרשים. 

אל תצאו מהכלים

אחד המרכיבים המרכזיים בשולחן הם כלי הגשה וכלי אכילה, אבל עם זאת – אין צורך ללכת ולקנות סטים שלמים באלפי שקלים לקראת כל חג. אנחנו בטוחים לגמרי שאת רוב הדברים הנדרשים יש לכם בבית, או שתוכלו להלוות ולהשלים מבני משפחה. נסו למצוא שילוב של צלחת גדולה, צלחת קטנה וקערית מרק שהולכים יפה יחד, כוס שתייה וכוס יין, וסכו"ם אפילו הסטנדרטי ביותר. אם הכלים שלכם די ניטרליים, תוכלו להתפרע עם מפה צבעונית, מפיות ייחודיות או להשקיע במיוחד בקישוט השולחן.  

הטבע הוא הקישוט הכי יפה

כשזה מגיע לנושא הקישוטים, לעתים, הדברים הכי יפים כבר נמצאים אצלכם בבית. אם אתם מתגוררים בדירות בקריות, במרחק של כמה דקות הליכה תוכלו למצוא בטבע את כל מה שצריך בשביל שולחן חגיגי וטבעי. ראשית, סידורי פרחים יפים תמיד נותנים לשולחן תחושה של רעננות וגם מוסיפים צבע נעים. אבל אם זה לא מספיק, קחו רגע לחשוב מחוץ לקופסה – קערה גדולה עם לימונים יכולה להיות קישוט מרכזי לשולחן, מקבצים של חיטה או שיבולים מהשדה הקרוב לביתכם יכולים לקשט את החלקים הריקים, וענף קטן של רוזמרין יכול לחכות לכל אורח ליד סידור הסכו"ם כתוספת חביבה וריחנית. בנוסף, אל תשכחו שהקישוט נועד להיות אקסטרה בשולחן לצד האוכל, ולכן אם הוא יהיה גדול מדי ומסורבל, או יתפוס יותר מדי מקום, הוא יקח את תשומת הלב מהכוכב האמיתי של השולחן – האוכל. 

תוסיפו טאצ' אישי 

כדי לתת לאורחים שלכם תחושה שחשבתם על כל הפרטים הקטנים, תוכלו להתאים אישית קישוטים – זה קל להכנה לבד בבית, וגם מוסיף המון אופי. תוכלו לשים כרטיסיות עם שמות לפי סידור ההושבה, להדפיס ברכות אישיות עם שמות לכל האורחים ותמונות משפחתיות שכל אחד יוכל לקחת הבייתה, ואפילו להדפיס תפריטים עם האוכל המתוכנן להיות מוגש ולהניח על הצלחות. אפשר כמובן להדפיס כל דבר אישי חמוד לכל האורחים, או שלט כניסה חגיגי לבית – תהיו יצירתיים!

לסיכום, שולחן חג נעים הוא המקום המושלם לקירוב לבבות וקיבות וכמובן לקבל את האביב עם האנשים האהובים עליכם. וכשאתם חיים בקהילה שהיא כמו משפחה כמו גבעת אלונים, תוכלו ליהנות מהתחושה הזו כל השנה. משפחת שרביב מאחלת לכם חג אביב שמח.

עוד מהמגזין