דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

פינת עבודה ביתית: כך תעצבו פינה פרקטית, נעימה ופורה

פינת עבודה ביתית: כך תעצבו פינה פרקטית, נעימה ופורה

בתוך שנה וחצי בלבד חווה שוק העבודה העולמי זעזוע ששינה את פניו כנראה לתמיד. גם בישראל, כמעט מחצית מעובדי המשק עברו לעבוד מהבית. מקומות עבודה רבים אימצו את מודל העבודה הזה. גם מי שלא עובד מהבית או לומד, מוצא את עצמו מול המחשב למטרות צרכנות, מחקר, סידורים, פנאי ועוד. אם כבר אתם מול המחשב, לא עדיף לעשות את זה ברווחה ובנחת? לא חייבים משרד או חדר שלם בשביל להנות מפינת עבודה טובה. בכתבה הבאה תקבלו כלים, רעיונות וטיפים לעיצוב פינת עבודה פרקטית, נוחה ומזמינה. כך תעשו את זה.

ישיבה

האספקט הראשון והחשוב ביותר בתכנון פינת עבודה ביתית הוא הצד הפרקטי שלה. פינת עבודה טובה צריכה להיות פונקציונאלית ונוחה. אנחנו ממליצים להתחיל את התכנון ממיקוד בישיבה ובתאורה. גם עם תקציב קטן ומוגבל אפשר לעצב פינת עבודה מהממת ונוחה אבל דבר אחד שלא כדאי להתפשר עליו זה כסא טוב. לא פעם נכנסנו לבתים של משפחות שהשקיעו בעיצוב, אביזרים, ציוד מחשוב וכי"ב. בבית עומדת לה פינה מושכת ומזמינה ובפועל איש לא משתמש בה, מדוע? הכסא שהעומד שם הוא כסא שנלקח מהמטבח או מחדר האוכל. הוא לא מתאים בגובה או שהוא פשוט לא נוח. זאת דוגמה טובה לתכנון לקוי. השקיעו בכסא ארגונומי מתכוונן, איכותי, עמיד ונוח – גם אם זה אומר להשקיע בכך 90% מהתקציב.

תאורה

פינת עבודה פרקטית היא כזו שמי שמשתמש בה – לא צריך להתאמץ. כסא טוב מטפל בעמוד השדרה שלנו, ולא פחות חשובה מכך היא התאורה, שמטפלת בעיניים שלנו. חשוב מאד למקם את פינת העבודה במקום שיש בו הרבה אור טבעי. במידה ואור טבעי אינו זמין, יש להתקין תאורה מודולרית שמאפשרת להגדיל את עוצמת האור. כך, למשל, תוכלו לתלות מנורה על הקיר או בתקרה שמעל השולחן, ובנוסף, להציב מנורת רצפה ליד השולחן ו/או מנורת שולחן על גבי השולחן.

בחירת מיקום

בעיה שחוזרת על עצמה בהרבה בתים היא בעיית המחסור במקום. כיוון שהדירות ב"גבעת אלונים" הן גדולות ומרווחות, אנחנו פוגשים את המצב הזה בעיקר אצל משפחות מרובות ילדים (אבל לא רק). מה אפשר לעשות כשכל החדרים תפוסים ונראה שלכאורה, נגמר המקום בבית? הנה כמה רעיונות:

פינות – טריק מצוין של מעצבי פנים הוא ניצול של פינות. בכל בית יש פינות ריקות; בסלון, בחדרים ו/או בחללי מעבר. פינה קלאסית להצבת תחנת עבודה היא פינה שיש בה חלון או יציאה לגינה או מרפסת. זאת מכיוון שאלו מספקים את האור הטבעי המבורך שדיברנו עליו בפסקה הקודמת. חנויות הרהיטים מציעות מגוון של שולחנות עבודה פינתיים, חלקם כיחידה שלמה עם מדפים ושטחי אחסון, וחלקם בדגמים מעוצבים ואופנתיים שיוסיפו חן ואמירה לחדר כולו.

נישות – טריק נוסף הוא ניצול נישות. מכירים את זה שנשאר שטח מת בין הארון לקיר? חלל מת מתחת למדרגות? מעבר בין המטבח לסלון? חללים כאלו עשויים להיות אידיאליים עבור פינת עבודה. חפשו בפינטרסט corner desk ideas להשראה.

חלוקה פנימית – לא מצאתם נישה או פינה מתאימה? לא נורא. דבר אחר שאתם יכולים לעשות הוא חלוקת אזורים בתוך חלל גדול. הפרדת אזורים בחלל אחד יכולה להיעשות באמצעות חציצה על ידי ספה רחבה, ספריה או אפילו פרגוד. המשחק כאן הוא משחק של יצירתיות גרידא. כדאי להיעזר בפינטרסט, וברשת בכלל, כדי לקבל רעיונות והשראה.

ארגון וסדר

אחרי שטיפלנו בהיבטים הפונקציונליים של פינת העבודה שלנו, נשאר החלק הכי כיפי: העיצוב. שני היבטים עיצוביים שכדאי להתייחס אליהם הם האווירה הכללית והארגון. ראשית, כדאי להסתיר כבלים באמצעות תעלות PVC שמתחברות לקיר. הן זולות ונותנות מענה מצוין ליצירת האווירה האלגנטית והמסודרת שפינה מפרה ונעימה דורשת. עוד אלמנט חשוב ברמת הארגון הוא שטחי אחסון. כלי כתיבה, מסמכים, ספרים, גאדג'טים או כל דבר אחר שמשרת אתכם, צריך מקום מוגדר מובחן וקבוע. המקום הזה צריך להיות במרחק של הושטת יד אך לעולם לא מול העיניים. בלאגן מול העיניים מביא להתפזרות – בדיוק ההפך מהמיקוד שאנחנו רוצים לייצר אצל מי שיושב בפינת העבודה. הפתרון האינטואיטיבי הוא כמובן מגירות. בחנויות כלי הבית תוכלו לרכוש מחיצות למגירות שינחילו סדר מופתי גם בבתים הכי מבולגנים שיש.

אווירה

פינת עבודה ארגונומית ופונקציונלית תמקסם את השהות שלכם בה, אבל מה יגרום לכם לרצות להתיישב? אחד האתגרים הכי קשים בעבודה מהבית הוא המשמעת. השקעה באווירה ובנראות של פינת העבודה שלכם עשויה לסייע משמעותית בהתמודדות עם האתגר הזה. עמדת עבודה יפה ומזמינה שנעימה לכם בעין תמשוך אתכם להתיישב ותרים לכם את מפלס המוטיבציה. אתם יכולים לצבוע את הפינה, לתלות תמונות, להציב עציצים וצמחים, להדביק על הקיר משטח לכתיבה בגירים או לורדים, לוח שעם, או שילוב בין כמה לוחות קטנים. מנעד הרעיונות והאביזרים הוא כמעט אינסופי. הכי חשוב שפינת העבודה תהיה מותאמת למי שמשתמש בה. אם, למשל, אתם לא אוהבים צבעוניות והרבה פרטים בעיניים אלא מתחברים יותר לקונספט לבן מינימליסטי, לכו על קו לבן ומינימליסטי. ולעומת זאת, אם צבעוניות מרימה לכם את מצב הרוח ומניעה לפעולה, השתמשו בזה. גם אם בדרך כלל עיצוב הוא לא קריטי בעיניכם, במקרה הזה, כדאי לתת את הדעת. במיוחד, אם בפינה הזאת עומדים להיוולד תוצרים שיפרנסו אתכם.

פרויקט "גבעת אלונים" מציע סביבת מגורים נעימה ומטופחת יחד עם קהילה ורסטילית של זוגות ומשפחות שבוחרים לחיות ברוח העולם החדש. בואו לבנות את חייכם בסביבה מיטיבה שמעניקה אופק התפתחות וגדילה לשנים רבות קדימה. צרו קשר כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם לתיאום סיור.

עוד מהמגזין