דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חדר משותף או חדרים נפרדים: מה עדיף לילדים?

חדר משותף או חדרים נפרדים: מה עדיף לילדים?

לקראת מעבר לדירה חדשה, הורים רבים מתלבטים איך לחלק את החדרים. האם כל ילד יקבל חדר נפרד או שיגדלו במשותף? האם לשתף את הילדים בקבלת החלטה או להכריע בנושא בין ההורים. לעיתים כתוצאה מאילוץ ומחוסר מקום, אין ברירה אלא להנהיג חדרים משותפים. אבל בבחירת דירה מרווחת וגדולה בפרויקט גבעת אלונים דירות למכירה בקריות, הדילמה הזאת מטרידה משפחות רבות, שרק לחלקן יש אידיאולוגיה סדורה מראש בעניין.

אין תשובה חד משמעית בסוגיה המבלבלת הזאת. לכל החלטה שתקבלו יש יתרונות וחסרונות משלה. לרוב, ההחלטה מתקבלת תוך התחשבות בהשקפת העולם האישית, בגיל הילדים ובהפרש הגילים ביניהם ובחלוקה לבנות ובנים. כמו כן נלקחות בחשבון ההעדפות שלכם מול האפשרויות שמותיר הבית, על גודלו ועיצובו. למשל השאלה אם אתם מעוניינים בחדר משחקים נפרד או בחדר עבודה בשנים שבהן הילדים יגורו בחדרים משותפים.

מהם השיקולים העיקריים שכדאי להתחשב לצורך חלוקת החדרים?

1. עניין של זמן

יתרונות המגורים המשותפים בולטים בעיקר בשנות הילדות הראשונות. לכן, אם הדבר אפשרי, מומחים רבים ממליצים על חדרים משותפים עד גיל 11-10 בערך. אז, לרוב, מתעורר הצורך בפרטיות ובאינטימיות. כשמדובר בבני מין שונה, רבים ממליצים להפריד עוד לפני כן, בסביבות גיל 9-8, זאת בשל תחילת ההתפתחות הגופנית והעצמת הצורך בפרטיות וכן בשל תחומי העניין השונים.

2. לא תגרמו נזקים

חשוב להדגיש שאם אין אפשרות להפריד חדרים בכל גיל, לא תגרמו נזקים לילדים. אפשר בכל שלב למצוא פתרונות לספק פרטיות ולאפשר חיים הרמוניים גם במשותף. וממילא גם לשיתוף יתרונות משלו.

3. יתרונות חדרי הילדים המשותפים:

  • מגורים משותפים מעניקים לילדים חוויה חברית בלתי נשכחת. הם מחזקים ומעמיקים את הקשר בין האחים ולא פעם יוצרים ביניהם חברות עמוקה שנשמרת לאורך שנים. השיתוף מספק חוויות מרובות וזכרונות שכוללים כיף, שמחה, השתוללות, לילות לבנים, הרפתקאות ו"שיגועים" משותפים.
  • בגיל קטן המגורים בחדר משותף מעניקים לילד תחושת קרבה, אהבה, ביטחון ושייכות חזקה למשפחה. התחושה הזאת מפיחה בילד כוח וביטחון לאורך הילדות ובשנים שלאחר מכן.
  • בתקופות שבהן הילד מתמודד עם פחדים להיות לבד, פחדים ממפלצות ומחלומות רעים – לינה עם אח נוסף (אפילו אם הוא קטן ממנו) מרגיעה ועוזרת להתגבר.
  • החדר המשותף מחזק את הפתיחות ואת היכולת לחלוק ולהתחשב באחר, לדעת לוותר ולשתף הן מבחינה חומרית והן מבחינה רגשית. אלו כישורים חיוניים מאוד להמשך החיים.
  • השיתוף בילדות מחזק אצל האחים את כושר ההתמודדות עם מריבות וחיכוכים ואת היכולת ליישב סכסוכים.
  • חדר משותף בדירת ארבעה חדרים ומעלה תאפשר לייצר חדר משחקים עבור הילדים.

4. יתרונות המגורים בחדר נפרד:

  • פרטיות! זהו היתרון המרכזי של המגורים בנפרד. פרטיות היא צורך אנושי בסיסי וחדר נפרד מספק אותו באופן נוח מאוד.
  • כשהילדים קטנים וגרים בחדר משותף, כל התעוררות של אחד מהם (במיוחד כשמדובר בתינוק שמתעורר בלילות) יכולה להעיר את אחיו וליצור "תגובת שרשרת" מתישה. חדרים נפרדים מונעים את התופעה הזאת, וזהו יתרון עצום בשנות ההורות הראשונות.
  • הרבה מריבות וחיכוכים נחסכים כשלכל ילד יש חדר משלו. ואל דאגה, עדיין יהיו להם מספיק הזדמנויות למריבות גם מחוץ לחדר (אבל הרבה פחות).
  • חדר נפרד מאפשר להתרכז יותר בלימודים ובהכנת השיעורים, בלי רעשי רקע ומאבקים על טריטוריה.
  • מגורים בחדר נפרד מפתחים את העצמאות והאינדיוידואליות של הילד. התכונות הללו יתחזקו ככל שתקפידו שהילד יהיה אחראי לסדר את החדר שלו ולדאוג לניקיון שלו, ולא תעשו את זה במקומו.

מאות משפחות כבר מצאו את בית חלומותיהן בגבעת אלונים, שכונה צעירה שמוקמת על גבעה פסטורלית בשיפולי קריית אתא. מגוון הדירות שמציעה בשכונה חברת שרביב מאפשר לכל משפחה למצוא את הדירה שתתאים בדיוק לחלוקת החדרים האידיאלית בעיניה. חופש הבחירה כולל בתים דו-משפחתיים, דירות גן, דירות מיוחדות במבני בוטיק, דופלקסים ופנטהאוזים, כאשר גודל הדירה והסגנון משתנים מדירה לדירה.

תושבי גבעת אלונים נהנים מאופי קהילתי-כפרי עם יתרונות אורבניים ושפע של ריאות ירוקות, גני משחקים ושבילי הליכה ורכיבה. הדירות פונקציונליות ומוקפדות ונשקף מהן נוף טבעי מרהיב. הנגישות לשכונה מעולה הן ברכב פרטי והן בתחבורה ציבורית.

קראו גם:

4 או 5 חדרים? כיצד לבחור את הדירה שמתאימה לכם בקריות?

עוד מהמגזין