דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הירוק היום ירוק מאוד: שלבים בדרך לקיר חי בסלון

הירוק היום ירוק מאוד: שלבים בדרך לקיר חי בסלון

טרנד הקיימות החם והנכון לשנת 2020 – קיר שכולו צמחים בסלון או במרפסת

מעטות הפעמים בהן מזדמן לחיינו טרנד המשלב בצורה כל כך הרמונית אסתטיקה, בריאות וקיימות. אנחנו מאמינים כי תושבי גבעת אלונים הגרים בסביבה כפרית מוצפת אור שמש ואוויר טוב, יתחברו בקלות לרעיון החדשני והמדליק של צמחיה הגדלה על הקירות. התופעה הזו נצפתה לראשונה בחברות היי טק חדשניות ומלונות בוטיק. מעצבי הפנים קלטו את החידוש והנחילו אותו בקרב הציבור. כיום היא משתלבת בטבעיות ביותר ויותר בתים פרטיים. היא חסכונית בצריכת מים וקלה לתחזוקה, יש לה תרומה סביבתית בעלת אימפקט חיובי לאוויר שאנו נושמים, ומעל הכל, היא יוצרת מראה מרגיע ומרשים במיוחד. 

איך זה עובד?

השיטה שעומדת בבסיס הקיר הירוק נקראת הידרופּוניקה. זוהי שיטת גידול צמחים במנותק מהאדמה, תוך שימוש במים העשירים במינרלים. בניגוד למה שהתרגלנו לחשוב, אדמה אינה הכרחית לגידול צמחים. החלק החשוב הוא המינרלים. מסתבר כי בעזרת שורשיהם, הצמחים יכולים לספוג את החומרים המזינים להם הם זקוקים כשהם נוכחים בתוך המים שלהם. וכך, כאשר החומרים המזינים מוספים באופן מלאכותי למי ההשקיה של הצמח, הצמח אינו זקוק למצע אדמה כדי להתקיים. מינים רבים אף יצמחו מהר יותר באופן הגידול הזה לעומת השרשה באדמה.

לא רק יפה: כל היתרונות של הקיר הירוק 

מחקרים מראים כי קירות ירוקים יכולים לתרום תרומה סביבתית מגוונת הן לסביבה העירונית והן למבנה עצמו. קיר ירוק תורם להפחתת הטמפרטורה של המבנה בזכות חללי האוויר ומצע הגידול שיוצרים שכבת בידוד נוספת לקיר החיצוני של המבנה. כך ניתן להפחית בעלויות האנרגיה לקירור הבית. קירות ירוקים נמצאו אפקטיביים גם בהפחתה של זיהומי רעש ואוויר, המדדים מורים על שיפור של איכות האוויר הפנימי במקרה של קירות פנימיים. בל נשכח את ההשפעה המרגיעה של הצמחים עלינו. לצמחים יכולת בהפחתת לחץ דם ושיפור הריכוז, כך שאם כבר עשיתם קיר ירוק בסלון, אולי כדאי לעבוד מהלפטופ, לתרגל יוגה או לעשות שיעורי בית  דווקא שם.  

איך עושים את זה?

אף על פי שאנו תומכים נלהבים של אסכולת "עשה זאת בעצמך", כשמדובר בקיר ירוק בתוך הבית, אנו ממליצים לגשת למומחים. התקנת הקיר כוללת מערכת בידוד השומרת על קירות הבית מרטיבות ומערכת השקיה ממוחשבת שמכילה את כל החומרים המזינים עבור הצמחים. עלות ההקמה אינה זולה במיוחד אולם לאורך זמן זוהי השקעה המניבה פרי (וירק).  קיר ירוק זקוק לתחזוקה קלה מאד והמערכת שלו היא חסכונית במים ודשן. מדובר במערכת חכמה שמפרישה מים בכמות המדויקת וממחזרת את השאריות. 

לקטוף סלט מהקיר

מה כדאי לגדל? האפשרויות אינסופיות כמעט. ניתן לשתול כל צמח בתנאי שיש לו היכולת להתפתח בתוך הבית מבחינת תנאי האור. צמחי נוי, צמחי מאכל ומרפא – הבחירה שלכם ותמיד אפשר להחליף. 

מינים מסוימים של צמחים ידועים כמשפיעים לטובה על דיירי הבית. כאלו הם צמח הגרניום, יסמין ועלי דפנה המפיגים עייפות ותורמים לרוגע. עוד אפשרות מומלצת היא צמח ההדס שקוטל חיידקים ובקטריות. מיני מאכל רבים תורבתו כך שיתאימו לגידול הידרופוני. בהם סוגי חסה שונים, צנונית, כרוב, סלק, עגבניות, כל סוגי עשבי התיבול ועוד.

אנחנו חברת שרביב הבונה את פרויקט המגורים גבעת אלונים. בתקופה שאנו חיים בה, טבע וקיימות מוכרחים ללכת יד ביד יחד עם בנייה מודרנית ואיכות חיים. אנו מודים לכל המשפחות שחיפשו דירה למכירה בקריות והסביבה ומצאו מבוקשן בגבעת אלונים, שכונה הפונה לכל מי שמבקש לעצמו פינה מטופחת, ירוקה וקהילתית הקרובה לכל מוקדי העניין באזור. 

 

עוד מהמגזין