דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

"פה אנחנו נבנה עיר"

לפני כ-40 שנה יוסף קליש ז"ל הביט על הגבעה הבתולית וכבר יכול היה לדמיין בדיוק איך תיראה. "גבעת אלונים היא החזון שלו". ראיון עם אבי קליש, מנכ"ל חברת שרביב.

מאת: מערכת מגזין אלונים

במהלך הסיור המשותף שלנו לאורכה ולרוחבה של הגבעה ניתן לראות את ההתרגשות הגדולה של אבי קליש, מנכ"ל חברת שרביב. "זה לא מובן מאילו" מסנן לעברנו קליש- "הקרקע הזו נקנתה על-ידי אבא שלי לפני כ-40 שנים. בעיני זו הייתה נראית כמו גבעה מרוחקת ומיותמת, הוא ראה זאת אחרת ואמר בהתרגשות: "פה אנחנו נבנה עיר". ואכן, 40 שנה מאוחר יותר- גבעת אלונים מתפקדת כעיר לכל דבר עם קהילה תוססת שהולכת ומתגבשת, גני ילדים, בית ספר, פארקים ציבוריים, כבישים, כיכרות, צמחייה ומה לא.

גבעת אלונים אינה השכונה הראשונה ששרביב תכננה ובנתה: ב-63 שנות קיומה, הספיקה החברה להתנסות בבניית 'יש מאין'- מתשתיות העיר ימית, דרך הקמת העיר מודיעין (שרביב הייתה חלק מקבוצה קטנה של חברות בנייה שהיו הראשונות לבנות את מי שכונתה 'עיר העתיד'), שכונת רמת יצחק בנשר והייתה גם מהראשונות שבנו בשכונת מגדיאל בהוד השרון. "בוודאי שזה סיכון", מסביר אבי קליש, "אבל יישוב והקמת הארץ זה ה-DNA של החברה שלנו והחזון של מייסד החברה, יוסף קליש (ז"ל)".

מאירופה ההרוסה לבניית המדינה

שרביב נוסדה ב-1956 על ידי יוסף קליש ז"ל, ניצול שואה שעלה לישראל בגיל 17 והקים חברת יזמות, תשתיות ובנייה. לאחר שאיבד את רוב משפחתו בשואה, המטרה המרכזית שעמדה לנגד עיניו הייתה הקמת משפחה בישראל והקמת חברה שתתרום לבנייה ולהתפתחותה של המדינה. בעקבות החזון להפרחת השממה, החברה הייתה מהחלוצות בהקמת ערים ושכונות 'מאפס'.

בתחילת הדרך הקימה החברה תשתיות עירוניות, צבאיות וציבוריות, בין היתר: הקמת סכרים והסדרת נחל הירדן ונחל דן, הקמת תחנות שאיבה ומכוני טיהור עבור רשות המים, תשתיות מורכבות עבור משרד הביטחון וצה"ל (בין השאר ברמת הגולן ובשדה התעופה נבטים). בנוסף, החברה ביצעה עבודות תשתית עבור עיריות, רשויות מקומיות ואזורי תעשייה.

את החברה המשפחתית ממשיכים להוביל ילדיו של יוסף: אבי קליש (מנכ"ל משותף), שרה אילין (סמנכ"לית שיווק) וחנן קליש (מנכ"ל משותף). בשנים האחרונות משתלבים בפעילות גם חלק מבני הדור השלישי, אשר בעורקיהם זורמת רוח החלוציות, לצד רוח הקדמה.

לדמיין ופשוט לעשות

לפני כמעט שמונה שנים עלו הדחפורים הראשונים על אדמת גבעת אלונים לאחר שנים רבות של תכנון מוקפד ומדויק של החברה. "החזון שעמד לעיני החברה בתכנון הגבעה היה להקים שכונת מגורים בעלת אופי כפרי, עם שטחים ירוקים רחבי ידיים, צפיפות בניה נמוכה (3.5 יח"ד לדונם, לעומת ממוצע ארצי של 12-15 יח"ד לדונם), ושחלק ניכר ממנה בתים צמודי קרקע ובניינים בבניה נמוכה. השכונה תוכננה מתוך תפיסה מודרנית של התחשבות בסביבה הירוקה המקיפה אותה. מתוקף היותה שכונה חדשה היא מתוכננת מראש בראייה הוליסטית ותכנון מא' ועד ת', עם התייחסות לכל השטחים הציבוריים והפיתוח הסביבתי".

עוד מוסיף ומתאר קליש כי ישנם אתגרים רבים בבניית שכונה חדשה: "צריך לדאוג ולוודא שיהיה תכנון מושלם של השכונה, כולל תשתיות, מוסדות ציבור, מערכת חינוך, פיתוח סביבתי ועוד. אתגר נוסף הוא למצב ולמתג שכונה שאיש לא שמע עליה קודם לכן, להאמין במקום ולגרום לאחרים להאמין במקום, כולל גורמי עירייה, בנק מלווה וכמובן רוכשים פוטנציאליים. כשמקימים שכונה חדשה ואיכותית מאפס, שבהמשך הדרך הופכת לקהילה איכותית ותוססת, זה ממלא את הלב בגאווה של עשייה משמעותית לבניית הארץ".

הקהילה הזו מרגשת אותנו

"לא בכדי אנו משקיעים זמן ומשאבים בטיפוח ופיתוח. הקהילה הזו מרגשת אותנו" אומר קליש בהתרגשות תוך כדי שמצביע על מספר משפחות שמבלות בפארק השעשועים. חברת שרביב מלווה את תושבי הגבעה במרוצת השנים ומנסה 'להפתיע ולפנק' אותם באירועים שונים.

כך למשל, לפני כשלוש שנים אימצה חברת שרביב את עדלאידעת פורים שמאורגנת ע"י תושבי הגבעה תוך שהיא מביאה צלם מגנטים, מממנת הפעלות והופעות ומחלקת משלוחי מנות לילדי הגבעה. דוגמא נוספת היא פעילות "שלום כיתה א'" כאשר בפתיחת שנת הלימודים חולקו לילדי גבעת אלונים מימיות אקולוגיות ממותגות עם ברכת שנת לימודים פורייה.

הקהילה הזו מרגשת אותנו

אבי קליש מבטיח ששרביב תמשיך ללוות ולהשקיע בקהילת גבעת אלונים. "גם המגזין הזה הוא חלק מתרומתנו לטיפוח הקהילה המדהימה הזו. אנחנו נמשיך להשקיע בילדי ודיירי הגבעה עוד שנים רבות. גבעת אלונים זה אנחנו ואתם יחד. לא סתם כמעט שבעים אחוז מתושבי הגבעה הגיעו דרך מבצע 'חבר מביא חבר' שלנו. הדיירים שלנו גאים בנו ובגבעה וזה מחמם לנו את הלב".

אנחנו נשארים כאן

לא בכדי אמר קליש כי גבעת אלונים היא שרביב ודייריה גם יחד. "בוודאי שאנחנו נשארים כאן. גבעת אלונים היא מקור לגאווה עבור כולנו ואנו מאושרים להמשיך, להקים ולהרחיב את השכונה והקהילה הזו", מסכם קליש.

בימים אלו חברת שרביב מאכלסת את שני המגדלים הראשונים שנבנו בצד הצפוני-מזרחי של הגבעה וממשיכה לבנות את שני המגדלים הנוספים שעתידים להיות מוכנים לאכלוס בעוד כשנתיים.

גבעת אלונים היא שרביב ודייריה גם יחד

עוד מהמגזין