דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עושים סדר במחסן: כך תסדרו את המחסן ביעילות

עושים סדר במחסן: כך תסדרו את המחסן ביעילות

מי מאיתנו לא מכיר את בעיית הצפיפות והחוסר התמידי בשטח אחסון בבית? אתגר לא פשוט שפוקד לא רק את אלו שגרים בדירות קטנות אלא גם את מי שזוכה לחיות במרחבים גדולים עם שטח אחסון רב. כולנו מתקשים להיפרד מציוד ורבים מאיתנו מעדיפים להצניע את מה שאינו בשימוש יומיומי בכדי להנות ממרחב מינימליסטי ולא לחיות בתחושה של צפיפות.

אחד הבונוסים שנלווים לחיים בפרויקט גבעת אלונים הוא המחסן שכל דירה מקבלת. כדי ליהנות מהבונוס הזה באמת ולנצל אותו עד תומו, כדאי ללמוד איך מארגנים מחסן כמו שצריך. רגע לפני שאתם דוחסים למחסן בהתלהבות את כל הארגזים שאין לכם כוח להתמודד איתם (ואם כבר עשיתם זאת ואתם מתים לראות את הצבע הלבן של הקיר במחסן שלא ראיתם מיום הכניסה לדירה) קראו את הכתבה הבאה.

בחירת אסטרטגית אחסון

נכון שהדרך הטובה ביותר להוציא הכי הרבה מהזמן שלכם היא תכנון? אסטרטגיה טובה לניהול הזמן שלכם תאפשר לכם להוציא ממנו את המרב. זה נכון גם לגבי ניצול שטח האחסון שעומד לרשותכם. כדי למצות אותו למקסימום וליהנות ממחסן נגיש ומסודר, כדאי להתחיל מבחירה של שיטת אחסון. השוק מציע שפע של אפשרויות אחסון כמו למשל: מדפים תלויים, ארונות מדפים, מדפי זרימה, מדפי מתכת מודולריים, מדפים ניידים על גלגלים, ארגזים ומיכלי אחסון, ארגוניות תאים לחפצים הקטנים ועוד.

איך בוחרים שיטת אחסון?

השיטה הנכונה לסידור המחסן שלכם צריכה להיות נגזרת של סוג החפצים שאתם מתכננים לאחסן ותדירות השליפה שלהם. אם המחסן מיועד לחפצים גדולים וכבדים כמו למשל מוצרי חשמל שאינם בשימוש, כדאי לבחור בשיטת אחסון שתוכל לעמוד בנפח ובמשקל שלהם. אם, לעומת זאת, אתם מתכוונים לאחסן מספר רב של פריטים קטנים, כדאי לשקול שיטת אחסון מודולרית כמו שילוב של מדפים וארגזי אחסון.

שיטת אחסון מודולרית

כיוון שמשפחות נוטות בדרך כלל לאחסן חפצים רבים, קטנים יחסית ומגוונים, שיטת האחסון המודולרית מתאימה לארגון המחסן הביתי במיוחד. בחרו מדפים מהסוג החביב עליכם (תלייה, מתקן, קורות, זרימה) ורכשו ארגזי אחסון בגדלים שנכונים לכם. כדאי לגוון ולקחת ארגזים בכל מיני גדלים. זה יתן לכם הרבה חופש בחירה בזמן אמת ויאפשר לכם לסדר את החפצים לפי נושאים. הקפידו לרכוש ארגזים עם מכסה שקל מאד לפתוח אותו. כאשר תסדרו את החפצים במחסן רשמו על כל ארגז מה הנושא שלו: בגדים, ספרים, נעליים, צעצועים, ציוד ספורט, נברשות, תמונות, כלי מטבח וכי"ב. שיטת אחסון כזו תשרת אתכם כפליים: הן בהנחלת ארגון וסדר שינגישו את החפצים ויחסכו זמן רב בעתיד, והן בשמירה על החפצים שלא יתאבקו או ייהרסו תחת משקלם של חפצים אחרים. כמו כן, שיטה טובה שעובדת תישמר לאורך זמן.

סידור החפצים בהתאם לגובה המדפים

יש חשיבות רבה לבחירה מה ישב במדף גבוה ומה כדאי להשאיר על הקרקע. קריטריון אחד במיון הזה צריך להיות מידת העדינות של החפצים. הרבה פעמים אנחנו ניגשים לחפש דברים בלחץ של זמן. הלחץ מסיט את תשומת הלב, מה שעלול לגרום לנו להתנהל באגרסיביות ולא כל כך בעדינות. ארגז אחד מושך את השני ולפני ששמנו לב מה קורה, הסרוויס האהוב של סבתא מנופץ על הרצפה. זאת הסיבה שכדאי לאחסן דברים שבירים על קרקע יציבה ולא בגובה. קריטריון אחר וחשוב לא פחות הוא תדירות שליפת החפץ. חפצים שאנחנו מעריכים שנשלוף מהמחסן בקרוב או בתדירות גבוהה יותר, צריכים להיות נגישים ובהישג יד. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשלוף אותם בכמה שפחות פעולות. על כן, את החפצים השמישים הללו כדאי להניח על הקרקע או במדפים שגובהם עד גובה העיניים.

הכנת החפצים לאחסון

הקפידו לנקות ולייבש את החפצים שנכנסים למחסן. מכסחת דשא, שואב אבק, אופניים או גלשן הם דוגמאות לחפצים שאופן האחסנה שלהם עלול להשפיע על רמת התפקוד שלהם בעתיד. מוצרים כאלה מגיעים בדרך כלל עם הוראות אחסון מהיצרן. כדאי לבדוק מה אופן האחסון המדויק שישמור עליהם. כך תוכלו למצות את תפקודם ולהאריך את חיי המדף שלהם ככל הניתן.

מודעות לאשליית המרחב

האתגר הכי גדול עם שטח אחסון מורחב הוא הנטייה להתחמק מהתמודדות עם מיון חפצים והיפרדות עם מה שכבר לא משמש אותנו. אגרנות היא תכונה נפוצה מאד וכמעט כולנו לוקים בה במידה כזו או אחרת. חלקנו אוגרים ממניעים רגשיים בעוד שאחרים אוגרים כתוצאה ממחסור בזמן שמוביל לדחיינות כרונית במשימות הבית. כאן המקום שלנו להזכיר לכם שריווח המרחב שאנחנו חיים בו מוביל לריווח המרחב הפנימי בתוך הראש שלנו. לפני שאתם ניגשים למלא את המחסן, אזרו אומץ להיות אמיתיים עם עצמכם ולמיין בתשומת לב רבה מה נכנס ומה עובר הלאה לתרומה או לזבל. ככל שתעזו לשחרר את מה שסיים לשרת אתכם, כך תפנו מקום לדברים חדשים ומדויקים יותר שישרתו את מי שאתם היום.

חולמים על הבית המושלם למשפחה שלכם? דירת גן? מרפסת עם נוף משגע? או אולי פנטהאוז? מחסן וחניות פרטיות? מרחבים ירוקים וקרבה לים? חשבנו על הכל. פרויקט גבעת אלונים הופך את כל החלומות שלכם למציאות ברת השגה. בואו לבחור מה החלום שלכם מתוך מגוון סוגי דירות שתוכננו בקפידה ונבנו ברמת פרימיום.

 

 

עוד מהמגזין