דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מהפכה בחדר הארונות: סדר וארגון נכון

מהפכה בחדר הארונות: סדר וארגון נכון

הקיץ עד רגע כאן ואתו עולה גם הרצון לרענן את המלתחה על מנת שנהיה עדכניים וערוכים. הנטייה הטבעית של רבים מאיתנו תהיה לשים פעמינו לעבר הקניון הקרוב ולחזור משם עמוסי שקיות. אבל רגע לפני, אולי כדאי לעצור ולבדוק מה בעצם קורה בארונות שלנו? לסרוק ולמפות מה כבר יש לנו? מה מחכה לנו מהעונה הקודמת וכלל לא הספקנו להגיע אליו? מה צריך ללכת כדי לפנות מקום למשהו אחר? אם אתם יודעים עומק בפנים שאנחנו צודקים אבל קצת חוששים מלפגוש את פנים הארון, כנראה שהוא לוקה בחזית הארגון והסדר. רוצים לעשות מהפכה בארונות שלכם ולא בטוחים מאיפה להתחיל? הכתבה הבאה היא בשבילכם.

היגיון פנימי

העיקרון הבסיסי שקובע את מידת היכולת שלכם לשמור על הסדר בארון הוא ההיגיון שמאחורי אופן הסידור שלו. הארון או חדר הארונות שלכם הם שלכם ותפקידם לשרת אתכם. הסדר ינוח על כנו לאורך זמן אך ורק אם ההיגיון הפנימי שבארון יהיה תואם להיגיון הפנימי של מי שמשתמש בו. זאת הסיבה העיקרית שלא משנה כמה פעמים תתנו למישהו אחר לסדר לכם את הארון – ברוב המקרים, זה לא יחזיק לאורך זמן ממושך. גיבוש שיטה משלכם היא תהליך שמבוסס על ניסוי וטעייה. רק מבחן ההתנסות יוכל להמחיש האם השיטה עובדת או לא. עם הזמן והתעוזה לגוון ולנסות שיטות סידור חדשות, אתם תתייעלו והסדר יחזיק לאורך תקופות ממושכות יותר.

אחסון חכם

אתם לא חייבים לחכות שיהיה לכם חדר ארונות כמו בסרטים כדי לייעל את אופן האחסון. למעשה, ההפך הוא הנכון. אם תמשיכו לדחות את ייעול הסידור למחר, אתם לא תהינו מהמלתחה שלכם בהווה. אז איך אפשר להשיג את האפקט הזה מבלי להשאיר אלפי שקלים אצל הנגר? על ידי אותו עקרון בדיוק שעומד מאחורי תכנון חדר ארונות – עקרון החציצה. הערך הראשון שדיברנו עליו הוא גיבוש היגיון פנימי. הדבר השני שמבדיל בין אזורי אחסון שנשמר בהם סדר לאורך זמן – לעומת כאלה שלא – זה אופן החציצה. כשכל הפריטים נמצאים בחלל אחד גדול, מספיק קצת בלגן כדי להפוך לבלגן גדול. כאשר יש חציצה נכונה בין הפריטים, בלגן מקומי נותר מקומי ומכאן שהרבה יותר קל להשיב את הסדר בארון על כנו.

חוצצים בכיף

להכניס את מימד החציצה לחללי האחסון שלכם זה פשוט וזול. ניתן לעשות זאת על ידי רכישת מחיצות למגירות, שימוש בקופסאות נעליים, קופסאות אחסון או סלסלות למדפים וכמובן תליית מדפים. טריק נחמד, למשל, שמכניס שטח אחסון נוסף לחדר השינה הוא הזזה של הארון כך שלא יהיה צמוד לקיר. בגומחה שנוצרת בין הארון לקיר תולים מדפים בעוביים שונים. תוכלו לתלות מדפים רגילים ולהניח עליהם קופסאות או שקיות ואקום עם בגדי חורף, תוכלו לתלות מדפים צרים יותר לנעלי קיץ, תכשיטים, תמרוקים ומוצרי טיפוח וכי"ב. שיטה אחרת לניצול הגומחה היא על ידי תלייה אנכית. תוכלו לרכוש בזול תיקי אחסון אנכיים, סלי אחסון, מתקני אחסון עומדים או תלויים וכ"ב. אלו יאפשרו לכם להנות מיתרון הגובה שמוסיף עוד נפח אחסון תוך שמירה על קטגוריזציה מסודרת ושקופה. אם אתם לא אוהבים שהדברים שלכם חשופים לעין, תוכלו להסתיר את החלל הזה באמצעות תליית וילון או פרגוד.

שמירה על כבוד הבגד

מכירים את זה שאתם קונים בגד שמאד התלהבתם ממנו בחנות, חוזרים איתו הביתה, מכניסים אותו לארון ופוגשים אותו שוב כעבור שנה-שנתיים? או לחילופין, יש לכם בגד מיוחד שאתם מחכים לאירוע הנכון כדי ללבוש, אך כשהאירוע הזה מגיע אתם מוצאים את הפריט הזה ברגע האחרון כשהוא מקומט ולכם ממש אין זמן לגהץ? מי לא מכיר את זה. כדי למקסם את מידת השימוש וההנאה מהמלתחה שלכם, עליכם ליצור הרגלי אחסון שמכבדים את הבגדים שלכם. שקיפות בארון היא מאד חשובה לשם כך. זה אומר: רק בגד אחד על קולב, בלי ערימות מאחורי ערימות, הדפסים וצבעים צריכים להיות נראים וברורים מבלי שתצטרכו לגעת בשומדבר, ואם אתם משתמשים בקופסאות אחסון – עליכם לדעת מה יש בכל קופסה מבלי לפתוח אותה. את זה תוכלו לעשות על ידי בחירה בקופסאות שקופות או ציון התכולה על גבי הקופסה (על ידי כתיבה או הדבקת תמונה של התכולה מבחוץ). מימד נוסף לכבוד הבגד הוא שמירה עליו. קולבים או ווים לכובעים ותיקים, גיהוץ מבעוד מועד ותלייה על קולב בגודל המתאים, מקום אחסון נקי ומרווח מספיק לנעליים שחשוב לשמור עליהן וכי"ב. זכרו, היגיון פנימי נכון שבא לידי ביטוי בשיטות אחסון פרקטיות הוא ערובה לכך שאתם תעשו את הסדר הזה רק לעיתים רחוקות.

חוק שימור האנרגיה

עיקרון מנחה נוסף ולא פחות חשוב הוא העיקרון האנרגטי. לבגדים, בדיוק כמו לאנשים, יש אנרגיה שמלווה במטען רגשי הפועל עלינו לחיוב או לשלילה. בהרבה מקרים, אנו נוטים לפתח זיקה כלפי פריטים בהתאם למחיר שלהם או מה שיחשבו עליהם אחרים. הנטייה להעריך פריט בהתאם לערך הכלכלי או החברתי שלו מפספסת בעצם – אותנו. האם הפריט הזה משמח אותנו? האם הוא מקושר לזיכרונות טובים או שליליים? האם הוא נוח לנו? האם אנו מחכים ללבוש אותו או שהוא פשוט מונח בארון כמיצג? מידת הפרקטיות של הארון ואופן הסידור של החפצים בו לא תלויים רק בפרמטרים טכניים אלא גם במעורבות הרגשית שלנו כלפי הדברים. החיבור לסדר החדש בארון שלכם צריך לעבור גם דרך הרובד הרגשי כי רק כך תצליחו להיות מדויקים ואמיתיים ולהבין מה צריך להישאר וממה הגיע הזמן להשתחרר.

"גבעת אלונים" היא שכונה צעירה וחדשנית שמרימה את הרף של פרויקטים חדשים בקריות. עם סטנדרט הבנייה הגבוה ביותר בארץ ובעזרת קהילה חמה, איכותית ומגובשת, אנחנו גאים להביא את בשורת השפע והאיכות של 2021 למרכז החדש של הצפון. אנחנו מזמינים אתכם להגיע ולהתרשם מאיכות חיים שתצמיח אתכם לשלב הבא.

עוד מהמגזין