דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

5 סימנים לכך שהגיע הזמן לעבור לדירה משלכם בקריות

5 סימנים לכך שהגיע הזמן לעבור לדירה משלכם בקריות

לצד הדברים שמייחדים ומבדילים בין תושבי "גבעת אלונים", יש גם הרבה נקודות ממשק. אחת הנקודות המעניינות שזיהינו עלתה בקרב זוגות שעוברים לגור בדירה משלהם בפעם הראשונה. הם בדרך כלל אלו שהכי חוששים, אך גם הזוגות שהכי נרגשים. לעיתים מגיעים למרכז המבקרים שלנו זוגות שלא לגמרי בטוחים האם הם מוכנים לעבור דירה משלהם או לא. כשירות עבור מי מכם שלא לגמרי בטוח האם זה הזמן שלו, שוחחנו עם זוגות שהתלבטו, החליטו ללכת על זה – וכעת מרוצים "עד הגג". חילצנו וזיקקנו מתוך דבריהם את חמשת הנקודות העיקריות שהביאו אותם להגיע להחלטה שכן, הגיע הזמן לגור בדירה משלהם.

אתם כבר לא מפחדים להתחייב

התנאי הראשון שמתקיים אצל כל הזוגות שקנו דירה למכירה בקריות הוא שחרור הפחד מאחריות והתחייבות. וכשאנחנו מדברים על שחרור מפחד זה לא אומר שאין חששות, אי וודאות ואפילו חרדות אצל חלק מהאנשים. הכוונה היא לכך שהחיים שלהם כבר ערוכים להתמודדות. מבין רוב הזוגות שמגיעים אלינו יש לפחות בן זוג אחד שעובד בעבודה קבועה שמספקת אופק ממשי יציב בכל הקשור ליכולת החזר המשכנתא ו/או הלוואות אחרות שנלקחו לצורך רכישת הדירה. שחרור הפחד מהתחייבות הוא תהליך שקורה לא רק ברובד הפרקטי אלא, קודם כל, ברובד הרגשי. עם השנים, אנו מתבגרים ומחזקים את מיומנויות ההתמודדות שלנו. ככל שאנו מתקדמים בחיים, אנחנו מתנסים בעוד ועוד חוויות שמצריכות התחייבות, התמדה, אחריות. בשלב מסוים, זה מפסיק להיות מפחיד ונהיה חלק אינטגרלי משגרת החיים. אם אתם מרגישים שאתם יותר "מפחדים מהפחד" מאשר שיש לכם סיבה ממשית לפחד, זה עשוי להיות סימן מצוין לכך שאתם מוכנים.

נמאס לכם לזרוק "כסף על הרצפה"

אין אדם ששכר דירה במשך שנים רבות ולא חווה את הרגע הזה ש"נופל האסימון" לגבי כמה כסף כבר הושקע בהשכרה – כסף שכבר לא יחזור. הכסף הזה נותן קורת גג וארבע קירות אבל הוא גם נותן ערך ותשואה לדירה שמי שמרוויח ממנה הוא בעל הדירה שמשכיר אותה. מגיע הרגע שאתם מבינים שאתם יכולים להשקיע את אותו סכום כסף בתשלום המשכנתא, להעניק לעצמכם קורת גג וארבע קירות אך להעלות את התשואה והערך של הדירה עבורכם – ולא עבור מישהו אחר. אם הגיע הרגע הזה שאמרתם לעצמכם: "נמאס לי לזרוק כסף על הרצפה, בא לי להשקיע", כדאי לעצור ולבדוק האם הגיע הזמן שלכם לעבור לדירה משלכם.

בא לכם להשקיע מכל הלב

אחד הדברים הכי מעצבנים שכרוכים בהשכרת דירה הוא הצורך לבקש אישור מהמשכיר בכל "פיפס". זה מתחיל מדברים קטנים כמו תקעי חשמל וממשיך לדברים גדולים כמו החלפת גופי תאורה, שינוי המטבח, רצפות, ברזים ועוד. בעוד שחלק מהמשכירים לא מאפשרים לבצע שינויים כלל (גם לא להוציא ספה ישנה ומכוערת שממש לא מתכתבת עם האווירה שאתם מבקשים להשרות, למשל), יש משכירים שנותנים יד חופשית. זה כמובן נחמד, אלא שעצם המחשבה שאתם תשקיעו זמן, כסף ומאמץ – ומי שייהנה מזה, יהיו הדיירים הבאים – מורידה את המוטיבציה להשקיע מלכתחילה. מגורים בדירה שכורה מייצרים תקרת זכוכית פסיכולוגית שמגבילה את טווח ההשקעה שלכם בבית שלכם. התוצאה היא חיים פשרניים בסביבה שהיא "בערך" במקרה הטוב, או "סתם" במקרה הממוצע. כשזה מתחיל להפריע לכם ברמה שאתם מרגישים ש"גודעים לכם את הכנפיים"; שכבר ממש בא לכם לעשות, לשנות, לעצב ולהטביע את החותם שלכם בבית מבלי שיגבילו אתכם ומבלי שתצאו מופסדים מזה – הגיע הזמן לעבור לדירה משלכם.

הגיע הזמן להתרחב

אנחנו חיים בתקופה המתאפיינת בתא משפחתי מגוון. בין אם התחתנתם, בין אם אתם נמצאים בזוגיות לטווח ארוך ובין אם אתם מתכננים הורות משותפת (וכי"ב) – לכל אלו מכנה משותף והוא תום עידן הרווקות. המעבר מתודעת רווק לתודעת משפחה הוא תהליך אינדיבידואלי שכל אחד עושה בזמן שלו, אבל זה קורה בסוף כמעט לכולם. נכון ל 2019, נתוני הפריון הדמוגרפיים של ישראל הראו ממוצע של 3.1 ילדים לאישה – הדירוג הגבוה ביותר מבין מדינות ה OECD. רוב הרווקים בישראל יעשו את הצעד הזה של התרחבות לכדי משפחה, בשלב כזה או אחר. חלק מהזוגות הישראלים נערכים מראש ורוכשים דירה מיד לאחר החתונה. אחרים "מתעוררים" עם ההיריון הראשון. כך או כך, מרבית הזוגות מעדיפים לגדל ילדים בדירה משלהם ולא בדירה שכורה. אם אתם נמצאים על הסקאלה הזאת של מעבר מתודעת רווק לתודעת משפחה – בכיוון שקרוב יותר לתודעת משפחה, כדאי להתחיל לגבש עמדה ותכנית פעולה.

לסיים עם המשכנתא שעה אחת קודם

בואו נודה בזה: החלק הכי מפחיד בסיפור הזה של דירה משלכם הוא המשכנתא. התחייבות ל20-30 שנים היא לא החלטה שמחליטים ביום אחד. היא דורשת מוכנות רגשית, תפעולית, כלכלית ועוד. היא דורשת תכנית ברורה הן ברמת האסטרטגיה והן ברמת הטקטיקה. אם אתם מרגישים שאתם כבר שם אבל חוששים מההתחייבות, כדאי להיעזר בשירותים של יועץ משכנתאות טוב שיעזור לכם לעשות סדר בדברים. רק כדי לסבר את האוזן: מנתוני בנק ישראל לשנת 2020, גילינו ש 60% מהישראלים לוקחים משכנתאות בשיעור מימון של למעלה מ 60% מערך הדירה. אתם יוצאים לדרך שבסופה מחכה לכם גביע שווה במיוחד: בית שהוא שלכם לתמיד שהוא גם מקור הכנסה יציב לנוכח מציאות שוק הנדל"ן הישראלי. אז אם אתם מרגישים בזבוז על כל חודש שהכסף שלכם תורם לתשואה של המשכיר ולא שלכם, זה לגמרי הזמן להיפגש עם יועץ משכנתאות ולהבין מה האפשרויות שעומדות בפניכם.

גדלתם, התפתחתם, הבשלתם – אתם מוכנים לקנות את הנכס הראשון שיהיה לכם לבית, ברכותנו! כדאי לכם להכיר את "גבעת אלונים"; פרויקט נדל"ן ייחודי המציע דירה למכירה בקריות בסטנדרט הבנייה הגבוה ביותר בארץ. הפרויקט ממוקם באחד מהאזורים החמים והמבוקשים של הצפון. אזור ירוק וכפרי שקרוב לים, מרכזי, נגיש ונוח. בואו להכיר את הפנינות של "גבעת אלונים", כי נכס ראשון בחיים – יש רק אחד.

עוד מהמגזין