דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

גדלו זאת בעצמכם: גינת ירק ותבלינים במרפסת הביתית

גדלו זאת בעצמכם: גינת ירק ותבלינים במרפסת הביתית

גינה או מרפסת הפכו להיות במרוצת השנים לאינדיקטור החשוב ביותר בקרב רוכשי דירות. אצלנו ב"גבעת אלונים" ניתן לזהות את המגמה הזאת על ידי הדרישה למרפסות רחבות ידיים ומפנקות שמאפשרות לדיירים "להנות מכל העולמות": מחד, החיים במגדל על שלל יתרונותיהם, ומאידך, האפשרות לטפח גינה שמניבה ירקות ועשבי תבלין אורגניים. טרנד הגינה במרפסת תופס תאוצה ואנחנו לא נשארים מאחור. ריכזנו עבורכם מידע חשוב שכדאי להכיר, רגע לפני שאתם הופכים לגננים בגבהים.

בחירת הצמחים הנכונים

הכוכבים של גינת הירק שלכם הם כמובן הצמחים. צמחים הם יצורים ייחודיים ולכל משפחת צמחים יש אופי וזהות מובחנת משלו. אי לכך, הם נבדלים האחד מהשני בתנאי הגידול השונים שכל אחד דורש. לפני שניגשים לקניות ולגינון, כדאי לתכנן אנסמבל מנצח של צמחים שישתלבו ביחד ויטיבו האחד עם השני. איך עושים את זה? הפרמטר החשוב ביותר שצריך להנחות אתכם הוא הכיוון שאליו פונה המרפסת.

להלן המלצות בהתאם לכיווני המרפסת השונים:

מרפסת מערבית

במרפסת מערבית השמש נוכחת אחר הצהריים, ובישראל, היא בדרך כלל חזקה וישירה. כמו כן, בכיוון הזה יש לעיתים קרובות גם רוח מערבית חזקה ועל כן כדאי לבחור בצמחים חזקים שיעמדו בה (ובמלח שמגיע מהים, במידה והדירה פונה לקו החוף).
ירקות ועשבי תיבולים שיתאימו: זעתר, לימונית, לואיזה, מרווה, זוטה, מנגולד, רוזמרין, כרוב, מלפפון, ברוקולי, תרד ועוד.

מרפסת דרומית

מרפסות כאלו זוכות לחשיפה של קרני אור השמש לאורך כל היום. מחד, זה טוב, כי לצמחים שלכם לא יחסר אור שמש. מאידך, השמש המזרח תיכונית החזקה שלנו עלולה לייבש את הצמחים – ממש באותו אופן שהיא לעיתים מייבשת אותנו, בני האדם. אז מה עושים? בוחרים צמחים עמידים וחסונים שלא מפחדים משמש חזקה ובלתי פוסקת.
ירקות ועשבי תיבולים שיתאימו: עצי הדר, לבנדר, אורגנו, תימין, לואיזה, נענע, שיבא, מרווה, גזר, בזיליקום, עגבניות, שומר, סלרי, כוסברה ועוד.

מרפסת צפונית

מרפסת צפונית היא נוחה לדיירי הבית מכיוון שהיא לא מקבלת שמש ישירה אלא אך ורק אור וחום. זה נוח לדיירי הבית שיכולים להנות מישיבה במרפסת לאורך כל שעות היום, אבל יכול להיות פחות טוב לצמחים, מכיוון שחלקם חייבים שמש ישירה כדי לפרוח. כאן אנחנו מכוונים לצמחים שיודעים להסתדר בהעדר שמש.
ירקות ועשבי תיבולים שיתאימו: חסה, סלרי, כוסברה, בזיליקום, מליסה ועוד.

מרפסת מזרחית

מי שגר בדירה עם מרפסת מזרחית – זכה בכל הקופה. מכיוון שהשמש, כידוע, זורחת במזרח, מרפסת מזרחית מקבלת מספר שעות של אור שמש, לפני הצהריים. לאחר מכן, השמש עוברת לצד מערב ודיירי המרפסת המזרחית זוכים לצל נעים. במקרה הזה, כולם מרוצים – גם הדיירים וגם הצמחים. מרפסת מזרחית מאפשרת את המגוון הגדול ביותר בבחירת הירקות ועשבי התיבול שיגדלו בגינת הירק הביתית שלכם.
ירקות ועשבי תיבולים שיתאימו: שסק, מליסה, כרוב, מנגולד, לבנדר, שמיר, בזיליקום, מרווה, עלי דפנה, זעתר, מלפפון, ברוקולי ועוד.

העיצוב

לאחר שבחרתם צמחים, אתם תצטרכו לבחור עבורם בית. ההמלצה שלנו היא לרכוש אדניות גדולות שיאפשרו לכם לשתול צמחים שונים זה ליד זה. את הצמחים יש לקבץ יחד בהתאם לתנאי הגידול שלהם, כלומר, צמחים שזקוקים לאותה כמות של אור שמש ואותה כמות של מים. כדאי לשקול להוסיף גם צמחים ממשפחות אחרות כמו פרחים מטפסים וסוקלונטים. חשוב להבין בדיוק לאיזה גודל כל צמח אמור להגיע בשיא פריחתו, ובהתאם לכך, לבחור כלי מתאים שיעניק את המרחב ומרווח הנשימה שדרוש ללבלוב.

האווירה

אם אתם מתכננים לשבת בגינה, לארח או סתם לרבוץ שם, כדאי לעצב את המרפסת ולשוות לה אווירה שמשתלבת היטב עם הצמחייה. כך, למשל, תוכלו לפרוס דשא סינתטי שיעמיק את התחושה שאתם אכן נמצאים בגינה. מעבר לכך, זה יאפשר להתהלך במרפסת יחפים, מה שמעמיק את האווירה הביתית. בחרו תאורה נעימה שמאפשרת שליטה בעוצמת האור. אור חזק חיוני לעבודת גינון בשעות החשוכות ואילו אור רך יותר יתן אווירה נעימה כשתשבו או תארחו במרפסת. שקלו התקנת גגון שיאפשר לכם להגן על הגינה שלכם בימים גשומים, וייתן הצללה בימי השמש החמים. כמו כן, כדאי להציב ארון לאחסון כלי הגינון שלכם. זה ימנע מהלכלוך להיכנס לתוך הבית. את כל אלו ישלים ריהוט גינה לבחירתכם, ואביזרי נוי כמו מוביילים, פעמונים, גרילנדות וכי"ב.

איכות חיים ברוח המאה העשרים ואחת זה "גבעת אלונים". דירות למכירה בקריות, דירות יוקרה בסטנדרט הבנייה והעיצוב הגבוהים ביותר עם מרפסות מרווחות ובטיחותיות שנהנות מאור שמש ואוויר צלול ובריזה בכל ימות השנה. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולהגיע אלינו לסיור התרשמות.

עוד מהמגזין