דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

5 טעויות נפוצות בעיצוב הדירה ואיך נמנעים מהן

5 טעויות נפוצות בעיצוב הדירה ואיך נמנעים מהן

אין רגע מרגש כמו לקבל את מפתחות הבית החדש שלכם – ואם אתם מעצבים אותו בעצמכם, ההתרגשות אפילו גדולה יותר. אתם עומדים מול דף חלק ויכולים להתחיל לדמיין איך תיצקו לתוכו את העיצוב המושלם עבורכם. פרויקטים חדשים בקריות יהוו את הקנבס המושלם לעיצוב דירת חלומותיכם. אבל לצד ההתרגשות, צריך גם לזכור שעיצוב הוא תהליך שדורש זמן, כסף והרבה מחשבה. אל תקחו אותו בקלות דעת! ריכזנו לכם פה כמה טעויות נפוצות בעיצוב הבית, כדי שתוכלו להימנע מהן:

עיצוב לפי טרנדים

טרנדים באים והולכים – סטייל אמיתי נשאר לנצח. בדיוק כמו בבגדים, גם בעולם עיצוב הבית ישנם טרנדים רבים שמגיחים לחיינו במהרה, ממלאים את עמודי הפינטרסט שלנו – ועוזבים באותה המהירות. אך בניגוד לבגדים, לקנות ריהוט חדש ברגע שהטרנד עובר זה לא עניין כל כך פשוט. כדי שלא תעמדו בעוד שנה מול עיצוב שאתם כבר לא ממש אוהבים, תנסו להיות קשובים במיוחד לסטייל האישי שלכם ולהימנע מליפול לטרנדים ומיקרו טרנדים. דרך נהדרת לעשות את זה היא ללכת על עיצוב קלאסי ועל זמני בריהוט הגדול, ולנסות לשחק ולהכניס קצת יותר עניין באקססוריז ובריהוט המשלים.  

לא לנצל את מה שהטבע נותן

כשגרים בפרויקטים חדשים בקריות נהנים מרוח הקריות הנעימה לצד אור רב שנכנס הביתה. אוויר טוב ואור טבעי הם שני דברים בעלי השפעה משמעותית על איכות החיים בבית. נסו להבין מאיזה נקודות בבית תוכלו ליהנות מהמשאבים הללו ואיך אתם מתאימים את העיצוב אליהם. לדוגמה,  בחלל רווי באור טבעי, העדיפו וילונות שקופים או חצי שקופים, עם בד אוורירי וקליל שישתלב נהדר עם הרוח והאור. שימו פרטי עיצוב ייחודיים סמוך לנקודות אור כך שהאור הטבעי יוכל להדגיש ולהבליט אותם. 

לא מתאימים את הריהוט לחיים שלכם

בית הוא לא מוזיאון. אנחנו חוזרים – בית הוא לא מוזיאון. בית הוא מקום שחיים בו, הוא נועד לשרת אתכם, להיות פרקטי, נוח ומזמין. כל הדברים האלה חשובים על אחת כמה וכמה כשיש בבית ילדים. אז לפני שאתם רוכשים שולחן זכוכית וסלון מבד לבן, נסו קודם לדמיין את החיים שלכם בבית. אפילו ממש לרמת סדר היום, ותבינו האם הבית שאתם מדמיינים לכם תואם את ההתנהלות היומיומית שלכם. אם לא – אולי זה הזמן לעשות חשיבה מחדש. 

רכישה בלי תכנון

אם יש רגע אחד שכולם מחכים לו בזמן תהליך העיצוב – הוא הרגע שכל הריהוט מגיע הביתה, כל האקססוריז ופריטי העיצוב במקומם, ואתם עומדים ומסתכלים על ביתכם השלם. ברגע הזה אתם צריכים להיות מוצפים אושר, לאהוב את מה שאתם רואים ולראות את עצמכם גרים בבית ונהנים בו. כדי שזה יקרה – אתם חייבים להשקיע זמן ומחשבה רבים בתהליך התכנון. מרמת הצבעים השולטים, דרך טקסטורת הבדים ועד לתמונות שיתלו על הקיר. תמדדו את החדרים, תחשבו מה חשוב לכם בכל אחד מהם, מה יהיה עבורכם פרקטי אך גם יפה. 

הכול בפרופורציות

פרופורציות נכונות זה אחד האלמנטים החשובים בעיצוב. הכוונה היא לא רק להתאים את גודל הריהוט לחדר שבו הוא יהיה, אלא גם להתאים את הגודל של פרטי הריהוט שיהיו יחד באותו החדר – אחד לשני. אם אתם מתכננים סלון רחב ידיים, גם השטיח צריך להיות גדול ולתפוס שטח רצפה מכובד. באותה צורה אם יש לכם חלון גדול או ויטרינה, גם הווילונות צריכים להיות גדולים וארוכים, להיתלות מהתקרה ולהגיע כל הדרך עד לרצפה. אם תשקיעו נכון בשלב התכנון – ככל הנראה שלא תתקלו בבעיות של פרופורציות.

בגבעת אלונים תוכלו למצוא מגוון דירות בגדלים שונים שיענו לכם על הצרכים האישיים והמשפחתיים. כל מה שתצטרכו לעשות זה לבחור – ולהתחיל לעצב! 

עוד מהמגזין