דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לנשימה ולנשמה: העצים והצמחים בסביבת גבעת אלונים תורמים לאיכות החיים

לנשימה ולנשמה: העצים והצמחים בסביבת גבעת אלונים תורמים לאיכות החיים

עבור מרבית בני האדם, עצים וצמחיה הם לא יותר מאשר קישוט. אבל לאמיתו של דבר, לאורגניזמים אלו תפקידי מפתח מכריעים באקו-סיסטם האקולוגי שמאפשר לנו בני האדם לחיות על כדור הארץ. הם מספקים לנו חלק ארי מאבני היסוד המהותיות להתקיימותנו כמו אוכל, חמצן, חומרים לפיתוח תרופות, כלים שונים ועוד. אנו ב"גבעת אלונים" מאמינים שסביבה מוריקה היא פקטור משמעותי ואף הכרחי לאיכות חיים גבוהה ולרווחה, הן בתוך המרחב השכונתי והן בקרבת סביבת המגורים. את הכתבה הבאה אנו מקדישים לעצים, הפרחים, השיחים וכל המערך הטבע החי והשוקק שסביבנו – אותו טבע מדהים שמשך אותנו לבחור במיקום של הפרויקט, ומושך עוד ועוד משפחות שעוברות ל"גבעת אלונים" מכל רחבי המדינה.

רווחה לגוף, פריחה לנשמה

עצים וצמחייה הם חלק משמעותי מההוואי הקהילתי-עירוני. הם מנקים את האוויר מאבק, פיח ומזהמים שונים, מגדילים את אספקת החמצן ואיכותו ושומרים על האיזון האקולוגי אשר הכרחי כדי לקיים את פירמידת המזון הטבעית. זה, למשל, מה שמגן עלינו מפני פלישות של מכרסמים, חרקים ובעלי חיים אחרים שאנחנו לא ששים להיפגש איתם. הצמחייה מעלה את איכות החיים העירונית אלפי מונים, לא רק על ידי תרומתה האקולוגית אלא גם בזכות תרומתה לאווירה שלווה ורגועה יותר, אספקת צל ומחסה בתחנות אוטובוסים, פארקים ואפילו לאורך המדרכות והכבישים.

רובנו כלל לא שמים לב לנוכחות הצמחייה בשדה הראייה אלא תופסים אותה כמובנת מאליה. רק כאשר אנו מגיעים למרחבים עירוניים שמאופיינים בצמחיה דלילה והעדר עצים, אנחנו פתאום שמים לב להבדל. כיום, עושר של צמחיה וריבוי עצים בתוך השכונה, טיפוח והשקעה בשתילה, גינון ואדריכלות נוף, קרבה לטבע וסביבה העשירה בטופוגרפיה טבעית מגוונת – הם כולם פרמטרים משמעותיים בקביעת רמת החיים של המרחב העירוני שאתם חיים בו.

"גבעת אלונים" – פרויקט שכולו ירוק

התפיסה הירוקה שבבסיס הפעילות של פרויקט "גבעת אלונים" היא תפיסה חדשנית שלוקחת בחשבון את מכלול הצרכים של התושב המודרני. הבנייה מתאפיינת בצפיפות נמוכה ככל הניתן, פריסה בהתאם לכיווני אוויר נכונים, קווי נוף, ריבוי ריאות ירוקות וגישה קלה שנותנת מענה למכלול הצרכים של התושב. שירותים עירוניים ומרכזי קניות במרחק קצר מהגבעה, תעסוקה והשכלה וכי"ב, לצד מרחבי טבע מגוונים שמספקים מפלט קרוב ומאזן, אפשרויות פנטסטיות לבילוי משפחתי בריא ומגבש, מתחמים ומסלולים חלומיים שתומכים בשגרת הספורט של התושבים כמו מסלולי ריצה, הליכה, רכיבה וספורט אתגרי בטבע המוריק. בגבעת אלונים יש גם פארקים עם מתקני כושר, יערות, וכן בקרבת הגבעה ישנם גם אתרים גאוגרפיים, היסטוריים וארכיאולוגיים מרתקים ועוד.

עצי יערות ציפורי

מי שמחפש דירה למכירה בקריות וכבר הספיק לעשות שיעורי בית, לבטח הכיר את יערות ציפורי המרשימים. הם מתחילים באזור קריית אתא וממשיכים עד לאלון הגליל. מתחם זה הוכרז לפני שנים כשמורה פעילה של קק"ל מתוך מטרה להשיב את החורש הטבעי שהושחת בימי השלטון הבריטי. קק"ל מצליחים היטב במשימתם, ולראייה, שפע עצי אלון התבור שמשגשגים לאורכו ולרוחבו של האזור. היער בנוי במתכונת של "יער פארק" המתאפיין בשתילת עצים אסטרטגית ומרווחת המאפשרת התפתחות של צמחייה מסועפת ומגוונת בינות העצים. לצד עץ אלון התבור תמצאו באזור גם עצי ברוש, אורן ירושלמי, אורן קפריסאי, לבנה רפואית, אלה ארץ-ישראלית ועוד.

ההר הירוק כל ימות השנה

מי מאיתנו לא מתרגש למשמע המילים של יורם טהרלב שמתנגנות בשירתה של רוחמה רז? השיר מדבר כמובן על הר הכרמל ששוכן בקרבת הגבעה. מילותיו מיטיבות לתאר את איכות החיים שאנו שואפים לספק לתושבינו: ילדות של התבוננות בציפורים ופרפרים, נעורים של טיפוס יד ביד בשבילי הרכסים, והרגשה של בית, שייכות וגאווה – בכל פעם שחוזרים לאזור דרך כל תחנות החיים.

מתווה הקרקע ואופי האקלים של הכרמל הופכים אותו לאזור עשיר במיוחד בצמחיה. הוא מכיל למעלה מאלף זנים של עצים, מטפסים, צמחים ופרחים, לצד מינים רבים של בעלי חיים, ובפרט, פרפרים! בימים אלו של חודש פברואר, הכרמל מלא בצמחייה עשירה ומשגשגת שפרחה בעקבות המשקעים הרבים שירדו בחודש ינואר. מי שיגיע לטייל בכרמל בתקופה זו יזכה להנות מיופיין של רקפות, כלניות (לבנות, אדומות, ורודות וסגולות), ציפורני חתול, צחנן מבאיש, רומוליאה צידונית ועוד שפע של פריחה שעושה טוב על הלב.

צמחיית העמקים

האזור המיוחד ש"גבעת אלונים" שוכנת בו הוא מגוון מאד מבחינה טופוגרפית. דוגמה מצוינת לכך היא צמיחת העמקים. עמק הוא אזור גאוגרפי שנמוך יותר מהמרחבים שמקיפים אותו. הוא נוצר מתוקף היותו חלל המחבר בין הרים וגבעות. עמקי הצפון כוללים את עמק יזרעאל, עמק בית שאן ועמק חרוד. העמקים זרועים בצמחיה עשירה ויפהפה שמושכת אליה טיילים, אוהבי טבע ואנשי מקצוע מהתחום מהארץ והעולם. אוהבי השמנים האתריים ייהנו במיוחד מאוסף יוצא דופן של צמחים המשמשים לתחומי הארומתרפיה והרפואה. תוכלו לחפש באתר קק"ל מסלולים ברחבי העמקים בהתאם למידת הקושי וסוג הצמחייה והנוף הרצויים. תוכלו גם לתאם סיורים בחוות ובבתי גידול פרטיים המתמחים בצמחים, הניחוחות והטעמים החביבים עליכם.

דירה למכירה בקריות באזור ירוק ומטופח מוצאים בקלות ב"גבעת אלונים"! פרויקט המגורים שלנו הוא ריאה מלבלבת ומוריקה במיקום אסטרטגי שנמצא בקרבת טבע מגוון ומפואר הכולל חופי ים, הרים, גבעות, יערות ושמורות שיספקו לכם בילוי משפחתי מרווה ומזכך בכל ימות השנה. בואו לראות, להכיר ולהתאהב! השאירו פרטים ונדבר בקרוב.

עוד מהמגזין