דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

9 טיפים לקניית דירה ראשונה בקריות

9 טיפים לקניית דירה ראשונה בקריות

 

קניית דירה היא הצעד הכלכלי המשמעותי ביותר בחייהן של רוב המשפחות, צעד שיש לו השלכות למשך שנים ארוכות. כשמדובר בקניית דירה חדשה בקריות, והיא הראשונה בחייכם, המשמעות גדולה הרבה יותר הן מבחינה כלכלית והן בשל העובדה שזו הדירה שבה המשפחה תחיה, תתרחב ותתפתח. לכן גיבשנו שורת עצות שיסייעו לקראת קניית דירה ראשונה.

1.    הגדירו תקציב: בהתאם להון העצמי שלכם, למצב הכלכלי שלכם, לסיוע שאולי תקבלו מהמשפחה וליכולת שלכם לעמוד בהחזרי המשכנתא – הגדירו את התקציב שלכם לקניית דירה. קחו בחשבון גם הוצאות נלוות כמו תשלום מס רכישה, שכר טרחת עו"ד, הצמדה למדד, ריהוט חדש וכדומה. בשלב הזה אפשר להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי.

2.    בחרו אופי יישוב, סוג דירה וגודל: האם אתם רוצים לגור בעיר או ביישוב קהילתי? בצפון הארץ, במרכז או בדרום? כמה רחוק ממרכז הארץ אתם רוצים לגור? כמה חדרים תרצו בדירה (התחשבו בסטטוס המשפחתי שלכם ובתוכניות להרחבת המשפחה)? האם תעדיפו לגור ב"דירה רגילה" בבניין נמוך? במגדל, בדירת גן או בבית צמוד קרקע?

3.    בחרו עיר ושכונה: כדאי להתמקד בעיר אחת או בערים סמוכות באזור שאתם מעוניינים בו, ואז לברר אילו שכונות חדשות נבנות בעיר. בשכונות חדשות יש מגוון של דירות בגדלים שונים ואוכלוסייה שכוללת משפחות רבות, ולכן קל יותר לרוכשי דירה ראשונה למצוא בהן את מבוקשן. מלבד זאת, בבניין חדש נחסכים החששות, הבדיקות והבירורים על מצב הדירה ועל אמינות המוכרים.

4.    בדקו באינטרנט וסיירו במשרדי מכירות: בדקו מראש אילו פרויקטים משווקים באזור שאתם מעוניינים לגור בו. קראו באינטרנט מידע ראשוני על הפרויקטים. לאחר מכן סיירו בין משרדי המכירות של הפרויקטים, דברו עם נציגי היזמים והסתכלו בתוכניות.

5.    תלמדו את השכונה: אחרי שהתמקדתם בשכונה מסוימת בררו את כל הפרטים הרלוונטיים לכם. למשל כמה היא קרובה לצירי תנועה מרכזיים והאם יש בה תחבורה ציבורית נוחה. אם אתם מתכננים להתגורר בדירה במשך כמה שנים ולגדל בה את ילדיכם, בררו על היצע וטיב מוסדות החינוך באזור.

6.    חפשו מבצעים: לא פעם יזמים מציעים מבצעים משתלמים למכירת דירות. לעיתים אלו מבצעי השקה או מכירה מוקדמת ולפעמים אלו דירות אחרונות או מבצעים מסיבות אחרות. ההנחה יכולה להיות משמעותית מאוד.

7.    בררו על איתנות היזם: בדקו את זהות היזם וחברת הבנייה והאם חברת הבנייה היא גם היזמית. מה הוותק של היזם? איזה ניסיון יש לו בפרויקטים בסדר גודל דומה? האם הדיירים בפרויקטים הקודמים שבעי רצון? מה האיתנות הפיננסית של היזם?

8.    ודאו שתקבלו בטוחות: החוק מחייב כל קבלן לספק ללקוחותיו בטוחות שיגנו על כספם. חשוב לדעת מראש את הדרכים השונות ליישם זאת ולוודא שאכן תקבלו את הבטוחות בהתאם לחוק, כדי שתוכלו להיות רגועים.

9.    ודאו שהדירה מתאימה לכם: אחרי שהתמקדתם בדירה מסוימת בפרויקט מסוים, זה הזמן לוודא ששטח הדירה, החלוקה הפנימית, מספר החדרים, העיצוב, הנוף, הסביבה, האבזור ורמת הגימור מתאימים לכם ולתוכניות המשפחתיות שלכם. לצורך כך התבוננו היטב בתוכניות האזור, הבניין והדירה ובמפרט הטכני.

שכונת גבעת אלונים נבנית בקריות על גבעה מוקפת חורש טבעי וצופה אל נופים עוצרי נשימה. גבעת אלונים מעניקה איכות חיים המשלבת מגורים בעיר עם אווירה קהילתית ושפע של שטחים ירוקים. מאות משפחות כבר קנו דירות בשכונה, שבה מוצע מגוון גדול של דירות – במגדלים, בבנייני פרימיום ובבתים דו משפחתיים. הדירות מעוצבות ומאובזרות בסטנדרטים יוקרתיים וכוללות יחידת הורים מרווחת.

עוד מהמגזין