דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

נכנסתם לדירה החדשה שלכם בקריות? כך תצמצמו את ההוצאות השוטפות

נכנסתם לדירה החדשה שלכם בקריות? כך תצמצמו את ההוצאות השוטפות

בשעה טובה קיבלתם את המפתח לדירה החדשה שקניתם בקריות, זו שתמיד חלמתם עליה וההתרגשות גדולה. עכשיו הזמן להתחיל לחסוך בהוצאות השוטפות כדי לשמור על איזון כלכלי, במקביל לתשלומי המשכנתא.

איך חוסכים בהוצאות השוטפות בדירה החדשה?

עשו סדר בביטוחים שלכם, ובדקו אם יש לכם כפילויות או ביטוחים מיותרים. השוו את התעריפים שאתם משלמים לחברות התקשורת (טלוויזיה, אינטרנט, סלולר) מול תעריפי החברות המתחרות. בהתאם למצב התמקחו ובקשו מחיר טוב יותר או עברו למתחרות.

אל תשלמו הוצאות שוטפות בתשלומים. השאירו את עסקאות התשלומים רק להוצאות חד פעמיות או בלתי צפויות. למשל, אין הגיון בקניית מזון בתשלומים מכיוון שממילא זו הוצאה קבועה. במקום זאת השתדלו להתאים את ההוצאות לתקציב שלכם.

צאו לקניות בסופר (רצוי בלי הילדים) רק עם רשימה אחרי שסרקתם את המצב במקרר ובמזווה. אם אתם מתקשים להיצמד לרשימה, תשקלו לעבור לקניות באינטרנט. חפשו את הסופר הזול ביותר באזור שלכם שנעים לכם לקנות בו (ויתכן שהוא גם מבצע משלוחים). אל תתפתו לאריזות ענק במבצע אם אין לכם צורך בכמות גדולה. אם אתם זורקים בקביעות מזון רב מיותר, בדקו שוב את הכמויות שאתם קונים.

חיסכון בחשמל:

כשאתם קונים מכשירי חשמל חדשים, שימו לב לדירוג האנרגטי שמצוין על המדבקה המוצמדת למכשיר. השתדלו לקנות דירוג גבוה המצביע על יעילות אנרגטית ועל חיסכון יחסי בחשמל (A הוא היעיל ביותר).

השתמשו בטיימרים ובתרמוסטט לחיסכון במכשירים שצורכים הרבה חשמל, כך שהם יפעלו רק במידה הנחוצה. כלל זה חשוב במיוחד במזגנים, באמצעי חימום חשמליים ובדוד חשמלי. השתמשו בדוד שמש ככל שאפשר.

הקפידו למלא אחר ההוראות לתחזוקה וניקוי של מכשירי החשמל. התעלמות מההנחיות תעלה לכם בחשמל רב יותר מכיוון שמכשיר לא נקי יתאמץ יותר ויצרוך יותר חשמל. ולא פחות חשוב – במכשירים רבים תחזוקה נכונה מונעת תקלות ומאריכה את חיי המכשיר. למשל נקו את הפילטרים של המזגן, המדיח, מכונת הכביסה ומייבש הכביסה; נקו את המעבה של המקרר; אל תכניסו מזון חם למקרר; ורוקנו את כיסי הבגדים לפני הכנסתם למכונת הכביסה.

בשימוש במזגן הקפידו לכוון לטמפרטורה הרצויה ולא מעבר לכך (גם לחימום וגם לקירור), מכיוון שכל מעלה נוספת מגבירה משמעותית את צריכת החשמל. על פי חברת החשמל בקיץ מספיקות 25 מעלות ובחורף 20. בעת השימוש במזגן בדקו שהבית אטום היטב, ואם אתם יוצאים לזמן ממושך מהחדר – כבו את המזגן. בימים שאפשר להסתפק במאוורר, כדאי לעשות זאת.

זכרו לכבות אורות, מזגנים, מחשבים ושאר מכשירי חשמל כשאין בהם צורך ובמיוחד בלילות. אם אתם עדיין משתמשים בנורות ליבון, זה הזמן לעבור לנורות לד שצורכות הרבה פחות חשמל ומחזיקות לאורך זמן.

השתמשו בתוכניות החסכוניות במדיח ובמכונת הכביסה, והשתדלו להפעיל אותם כשהם מלאים (אבל אל תגיעו לעומס יתר).

חיסכון במים:

התקינו חסכמים שמפחיתים את עוצמת הזרם בברזים.

בחלק גדול מהאסלות הביתיות מותקן מיכל הדחה דו כמותי. הדחה במחצית כמות המים יכולה לחסוך עשרות ליטרים ביום למשפחה.

השאירו את הברז פתוח רק כשבאמת יש בכך צורך. סגרו אותו כשאתם מסבנים את הכלים, מצחצחים שיניים או חופפים את הראש.

מאות משפחות שחיפשו דירה חדשה בקריות מצאו מענה בגבעת אלונים שמשלבת אווירה קהילתית עם יתרונות האורבניות. השכונה המבוקשת מוקפת חורש טבעי, צופה אל נוף עוצר נשימה ויש בה שפע של שטחים ירוקים. בגבעת אלונים מוצעות למכירה דירות במגוון סוגים וגדלים, במגדלים, בבניינים נמוכים ובבתים פרטיים דו משפחתיים. השכונה נהנית מנגישות מעולה לצירי תנועה ראשיים ומתחנות מתוכננות של המטרונית והרכבת הכבדה.

 

 

עוד מהמגזין