דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

שיעורי בית בסטייל: רעיונות ליצירת מרחב למידה מזמין לילדים

שיעורי בית בסטייל: רעיונות ליצירת מרחב למידה מזמין לילדים

שעות אחר הצהריים הגיעו ואיתן השאלה הקבועה שאתם מפנים לילדים: יש לך שיעורי בית? 

בבתים רבים, הדיון הזה מביא איתו מתיחות. הילדים לא ששים להתפנות מעיסוקיהם ולגשת אל הילקוט. כהורים אנחנו רוצים לדחוף אותם בכיוון הנכון בלי לגלוש לריבים והקו הוא דק מאוד. המשפחות שאנו פוגשים בגבעת אלונים מחפשות פתרונות שיקלו על הילדים להתפנות לשיעורי הבית ללא עימותים מיותרים ואנחנו כאן כדי לעזור על ידי מתן פתרונות וכיווני חשיבה שיסייעו לכם במשימה.

מאפשרים לילדים לבחור את המקום שלהם

עוד לפני שאנחנו מתפנים לדבר על ריהוט, נוחות ותאורה, נספר שהרבה משפחות מוצאות שהדרך הקלה ביותר לגרום לילדים להכין שיעורי בית היא לאפשר להם להכין אותם בכל מקום שנוח להם ברחבי הבית. ילדים רבים לא רוצים לשבת לבד בחדרם, לפחות לא עד שהם מתחילים את גיל ההתבגרות. הם ירגישו נינוחים יותר להיות בחברת בני הבית גם בשעת הלמידה. כתוצאה מכך, בבתים רבים המקום הכי פופולרי להכנת שיעורי הבית הוא דווקא האי במטבח או פינת האוכל. 

כמובן שילדים גדולים יותר יזדקקו לשקט, לריכוז ולאינטימיות שיש בחדרם כדי להתפנות ללמידה. לפניכם כמה רעיונות שיובילו אותם לכך ביתר קלות. 

הנוחות שעושה את ההבדל

השקיעו מחשבה בבחירת הריהוט והתאמתו לצרכים ולטעם של הילדים. שולחן הכתיבה צריך להיות גדול מספיק כדי שיוכל להכיל לכל הפחות מחברת וספר פתוחים בו זמנית לצד מסך מחשב ואמצעי כתיבה. זכרו שזה בעצם הגודל המינימלי. בחרו בכיסא טוב ונוח ואבזרו אותו במידת הצורך. חלק מהילדים יצליחו להתרכז טוב יותר עם כיסא יציב שאינו על גלגלים וחלקם דווקא להפך. חלק מהילדים ידעו לכוונן את הכסא באופן אינטואיטיבי ומקצה מהם יזדקקו לתקופת הסתגלות, התאמה בשיטת הניסוי והטעייה ואביזרים כמו כרית ישיבה. גם ילדים סובלים מכאבי גב עקב ישיבה ממושכת וגם הם, בדיוק כמונו, נותנים תפוקות בהתאם לאיכות תנאיהם. עוד המלצה חמה היא לעטר את חדר הילדים בשטיח עבה ונוח שיאפשר להם להכין שיעורי בית גם על הרצפה. ילדים אוהבים את זה מאד ורבים מהם מרגישים יותר בנוח דווקא על הרצפה.

להאיר את הדרך

אם הדבר מתאפשר, מקמו את שולחן הכתיבה בסמוך לחלון. בחלק גדול מהשנה יש אור טבעי עד השעות המאוחרות ושווה לנצל את התאורה הטבעית שעוזרת לריכוז ומסייעת בשיפור מצב הרוח. בכל מקרה, דאגו גם לתאורה מלאכותית חזקה מספיק בחדר שתאפשר קריאה קלה ותתרום לערנות.

משאירים הסחות דעת בחוץ

שאיפה יומרנית לתקופה שאנחנו חיים בה? יתכן, בסוף הכל מתחיל בגבולות שמציבים ההורים. לכל זוג הורים או הורה יש את הגבולות שלהם ואלו יתוו את הדרך עבור הילד. הדבר החשוב הוא להיות מודעים ולקחת החלטות אקטיביות שיגדירו עבורכם באופן ברור את הגבולות שלכם. חלק מההורים יחליטו להשאיר את הטלוויזיה מחוץ לחדר הילדים וחלק יקבעו עם הילדים כללים לגבי שימוש בטלפון הנייד בזמן הכנת השיעורים. כשאנחנו מדברים על הסחות דעת, אנחנו מדברים גם על הדברים הפשוטים יותר. נקח לדוגמה בתים בהם ציוד הכתיבה והציור מאוחסנים במקום שהוא חיצוני לחדר של הילד. בכל פעם שהילד יזדקק לכלי כתיבה כלשהו הוא יצא מהחדר ויתחיל לשוטט בבית, או בקיצור: יאבד פוקוס. אנחנו רוצים לייצר לילד מציאות שבה יש לו את התנאים הנוחים והמיטיבים ביותר לצורך למידה.

פרויקט גבעת אלונים הבונה שרביב שם לעצמו למטרה לייצר מעטפת תומכת של מידע וסיוע לכלל לקוחותיו. אנו לא מציעים רק דירה למכירה בקריות, אנו מציעים להצטרף לקהילה צעירה, איכותית ותוססת שבונה את העתיד של המחר תוך שימת דגש על מוטיב המשפחתיות והרווחה בחיים.

 

עוד מהמגזין