דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לגור בריאה ירוקה – למה זה טוב לנו לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית?

לגור בריאה ירוקה – למה זה טוב לנו לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית?

המתח התמידי כשמחפשים דירה לרכישה הוא בין האורבניות לטבע. מצד אחד, מחפשים קרבה לעיר, למקומות בילוי ולמקומות עבודה, ומצד שני אין דבר שליו ומרגיע כמו להתעורר כל בוקר לנוף ירוק ומשב רוח קרירה במרפסת. אבל מי שמחפשים דירות למכירה בקריות וודאי יודעים שלא בהכרח חייבים לבחור בין השניים. גבעת אלונים היא ריאה ירוקה עם קרבה לעיר, והנה היתרונות המרכזיים במגורים בשכונה כזו.

אבל קודם, מה זו בכלל ריאה ירוקה? המשמעות של ריאה ירוקה היא שטח פתוח בתחומי שטחים עירוניים בנויים, כאשר הצמחייה בהם מתפקדת למעשה כמעין מטהרת אוויר – סופגת פחמן דו חמצני ופולטת חמצן. וכמובן ככל שישנה יותר צמחיה, יותר שטחים פתוחים ובנייה פחות צפופה – כך איכות האוויר שאתם נושמים תהיה טובה יותר. העצים גם סופגים מזהמים, מספקים הצללה בימי הקיץ החמים ואפילו מסייעים בהורדת הטמפרטורות בסביבתם.

בשביל הנפש

מכירים את התחושה הזו כשאתם נוסעים מהמרכז לצפון, הנוף מתחיל להשתנות, עצים ושדות מחליפים את הבניינים רבי הקומות בצידי הדרך ומשהו בתוכנו נרגע. אז תדמיינו את התחושה הזו – רק כל הזמן. המגורים בסביבה ירוקה, רוויית עצים וטבע, משרים על הנפש שלנו תחושה שלווה יותר. ואם אתם מזדהים עם התחושות האלה, זה ממש לא בראש שלכם – זה מגובה מחקרית.

בשביל הבריאות

למגורים בסביבה ירוקה ישנם גם יתרונות רבים עבור הבריאות הפיזית שלנו, ביניהם הפחתה באסתמה, לחץ דם והתקפי לב ושיפור המערכת החיסונית. מחקרים שבחנו את ההשפעה הבריאותית של סביבה ירוקה על תינוקות מראים כי ריאות ירוקות משפיעות על פעוטות כבר מגיל קטן ואפילו על האם ההריונית ועל העובר עוד לפני הלידה.

בשביל הספורט

כאשר אנחנו גרים באזור רווי צמחייה עם נוף לטבע, הסבירות שנבחר ללכת ברגל למקומות שונים גבוהה יותר. אם זה בבוקר לבית הספר, אחר הצהריים לאסוף את הילדים מהחוגים או סתם בערב לבקר חברים. כאשר הסביבה נעימה לנו, הליכה ממקום למקום הופכת לאלטרנטיבה טובה יותר מרכב. בנוסף, הטבע ומגוון מסלולי ההליכה בקרבת הבית מעלים גם הם את הסיכוי שנצא לעשות ספורט בטבע אם זה הליכה, ריצה או טיול אופניים.

בשביל החיבור לטבע

אין כמו ללמוד לאהוב את הארץ דרך הרגליים. משפחות שגרות בגבעת אלונים זוכות לחקור את כמה מנקודות הטבע היפות ביותר בארץ במרחק נסיעה קצרצר מהבית. תחליפו את הבילויים בקניונים ובבתי הקולנוע לפיקניקים ומסלולים בטבע ומבטיחים לכם שאתם תיהנו יותר והילדים שלכם יעריכו את הסביבה שלהם הרבה יותר. בנוסף ישנו גם פן חינוכי, אפשר ללמוד מהשטחים הירוקים על מערכות אקולוגיות, על צמחים שונים וחיות שנמצאות בסביבתנו, על שמירה על הטבע, על מחזור ועוד ועוד.

בשביל הקהילה

באזורים אורבניים, הפארקים והגינות משמשים גם כמקום חברתי, אליו אנשים מגיעים כדי לברוח מהמולת העיר, לעשות ספורט ולהירגע מלחצי הסביבה. במדינה קטנה וצפופה כמו ישראל, כשהאוכלוסייה רק גדלה, החשיבות של האזורים הירוקים הללו אף גדולה יותר והם הופכים לנכס של ממש.

לסיכום, מי שמחפש דירה למכירה בקריות כבר מבין את היתרונות המשמעותיים במגורים קרוב לטבע, בצמחייה שמקיפה את הבתים, בנוף לכרמל ובאוויר הנקי. בגבעת אלונים, הבנייה תוכננה בצורה מדורגת כך שהיא תשתלב עם המאפיינים של הטבע ולא תזיק להם, וכל אחד מהתושבים יוכל ליהנות מהנוף ומהאוויר הנהדר של הקריות.

עוד מהמגזין