דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מבחירת הצמחים ועד מיקומם: תכנון גינת פנטהאוז בארבעה שלבים

מבחירת הצמחים ועד מיקומם: תכנון גינת פנטהאוז בארבעה שלבים

עם מרפסת גדולה מגיעה אחריות גדולה. את זה אמרו גדולי החקלאים! לא באמת, אבל רגע של רצינות – מי שמתגורר בדירות בקריות יודע שאין כיף כמו מרפסות שמשיות עם רוח קריות נעימה ואור שמציף את כל הבית. וכשגרים בפנטהאוז שמתהדר במרפסת ענקית – זה יהיה כמעט פשע לא להתייחס אליה בכבוד ולמלא אותה בצמחים ירוקים שעושים שמח ונעים בלב. אז איך עושים את זה נכון ובקלות? גם אם אתם רוצחי צמחים סדרתיים, אנחנו מבטיחים לכם שזה אפשרי. בואו נתחיל לעצץ!

שלב א' – הכירו את השטח

לפני שאם ניגשים למלאכת רכישת הצמחים, כדי שתדעו מה הם תנאי השטח שבו אתם מתכננים למקם אותם. כידוע, צמחים צריכים אור, חמצן ומים. בפנטהאוזים בדירות בקריות הרוח מהים מספקת להם חמצן בשפע ולכן אין סיבה לדאגה. בנוגע לאור, לא כל הצמחים אוהבים אור ישיר לשעות רבות. לכן, עליכם להבין בערך כמה שעות אור המרפסת שלכם מקבלת בחלקים השונים שלה. האם יש לכם אפשרות למקום צמחים במיקומים מוצלים לחלוטין? האם יש כאלו עם חשיפת אור נמוכה? התנאי האחרון הוא מים: יש צמחים שדורשים תחזוקה יומיומית ויש כאלו שכדאי להשקות רק פעם בשבוע. אם אין בכוונתכם לעשות מערכת השקיה, כדאי שתחשבו כמה תשומת לב אתם יכולים להשקיע בגינה האורבנית החדשה שלכם. 

שלב ב' – בחירת הצמחים

השלב הכיפי ביותר! ברוב המשתלות ישנם אנשי מקצוע שיכולים להתאים לכם את הצמחים לבחירתכם, לפי תנאי האור והצל במרפסת שלכם. אבל הנה כמה דגשים כדי שלא תתבלבלו מהמגוון. אם אתם מגדלי עציצים מתחילים – כדאי לבקש צמחים קלים לגידול. כלומר, כאלו של דורשים יותר מדי תשומת לב, שהם יחסית עמידים ושיכולים לשרוד גם אם שכחתם מהם לכמה ימים. זה השלב גם לבחור את הכלים המתאימים לצמחים שלכם. ברוב המשתלות יש מגוון רחב מאוד של כלים שונים לשתילה, רק שימו לב לוודא שיש בהם ניקוז מתאים למים. המגוון הוא אדיר ולגמרי אפשר להתפרע וליהנות מבחירת הצמחים. שלבו בין קקטוסים לבין פרחים, בין עצי פרי לצמחי תבלין ובין צמחים מטפסים לשיחים נמוכים.  

שלב ג' – מיקום הצמחים

עכשיו כשחזרתם מחנות הממתקים, אהה סליחה, מחנות הצמחים, הגיע הזמן למקם! ושלא תחשבו שמדובר במטלה פשוטה. מיקום הצמחים לא נעשה באופן רנדומלי ויש כמה דברים לקחת בחשבון. יש צמחים שאוהבים מאוד רוח ויש צמחים קצת יותר רגישים. ועל כן חשוב למקם את הצמחים הרגישים במיקומים נמוכים יותר, מתחת למעקה. בנוסף, חשבו על הנוחות שלכם בטיפול – אולי כדאי למקם יחד את הצמחים שדורשים יותר השקיה ובפינה אחרת את אלו שדורשים פחות יחס.

שלב ד' – תחזוקה שוטפת

כעת כשיש לכם ג'ונגל אורבני פרטי, העבודה היחידה שלכם היא לשמור עליו. אחד היתרונות הגדולים בגידול צמחייה בפנטהאוז הוא שאין מגע ישיר עם האדמה ולכן הסיכוי למזיקים קטן בהרבה, אבל הוא עדיין קיים וכן שווה לעשות בקרת מזיקים מפעם לפעם. הפכו את הטיפול בגינה לפעילות משפחתית, אם יש לכם עצי פרי או עציצי תבלין קצרו יחד את הפירות (תרתי משמע), תשקו ביחד בזמנים קבועים וקבעו מועדים שבהם אתם מורידים עלים מתים ומאווררים את האדמה. 

בגבעת אלונים ישנם פנטהאוזים מדהימים עם מרפסות ענקיות שמהווים את המצע המושלם לגינות האורבניות שתמיד חלמתם עליהן. התכנון הקפדני של המרפסות מבטיח את התנאים המושלמים ליהנות מהנוף והטבע שמסביב בשילוב עם השכונה האורבנית. 

עוד מהמגזין