דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

כך בודקים פרויקט לפני שרוכשים בו דירה

כך בודקים פרויקט לפני שרוכשים בו דירה

הביקוש לדירות בפרויקטים חדשים, בקריות ובכלל, גדל משמעותית בשנים האחרונות עם גדילת האוכלוסייה. בנוסף, ישנם יתרונות רבים לרכישת דירה חדשה ישירות מהקבלן ולכן יש רבים שמעדיפים לבחור באפשרות הזו מאשר לקנות דירה יד 2.

היתרון המשמעותי ביותר הוא כמובן שאפשר לעשות התאמות בבנייה ובתכנון של הנכס לפי הצרכים שלכם או לפי ההעדפות העיצוביות שלכם. כאשר אתם רוכשים דירה בשלב הזה אתם למעשה משולבים בתוך התהליך ומקבלים לידכם את האפשרות להשפיע על חלקים בעיצוב ותכנון הדירה.

החיסרון לעומת זאת, הוא שלא ניתן לראות את הדירה ולהתרשם ממנה מול עיניכם, כי אתם למעשה רוכשים דירה שעדיין לא נבנתה. אז מה בכל זאת אפשר לעשות לפני שרוכשים דירה בפרויקט חדש כדי לוודא שאתם עושים את ההחלטה הטובה והמושכלת ביותר? יש כמה דרכים לא להגיע בחוסר וודאות מוחלט להחלטה החשובה הזו, וחשוב מאוד שתדעו שזה ידרוש מכם הרבה שיעורי בית ומחקר מקדים. אז ריכזנו לכם פה כמה דברים שחשוב לבדוק.

בצעו בדיקה מקיפה על היזם ועל הקבלן

כאשר רוכשים דירה לפני בנייה, אתם נדרשים לתת הרבה אמון בחברה המוציאה לפועל את הפרויקט. איך בוחרים יזם טוב? בדקו על פרויקטים קודמים שלו, האם היו בעיות בביצוע של פרויקטים בעבר, איך הם נראים היום, איזה סוג פרויקטים כלולים ברקורד של החברה, האם יש לחברה גב כלכלי, וכד'. ככל שיש ליזם יותר ניסיון בפרויקטים דומים כך תוכלו להיות בטוחים שהתהליכים יבוצעו בצורה מקצועית ובזמן.

בדיקת היזם ובדיקת הקבלן הם שלבים חשובים בתהליך. במקרה של שרביב, מדובר באותה חברה ועל כן זה נותן לכם סיבה אחת פחות לדאגה. חברת שרביב שמוציאה לפועל פרויקטים חדשים בקריות שמה בראש סדר העדיפויות את ערכי האמינות והמקצועיות מול רוכשי הדירות.

יש מקום לשינויים?

כפי שצוין, אחד היתרונות הבולטים ברכישת דירה חדשה היא היכולת לבצע בה שינויים והתאמות. אבל, האחריות לבדוק איפה ניתן לעשות שינויים ואיפה לא היא עליכם, הרוכשים. ובנוסף, עליכם לשים לב שאתם מתאימים את עצמכם ללו"ז הבנייה ולא מתמהמהים יותר מדי. ישנם שינויים רבים שניתן לעשות רק בנקודות זמן מסוימות.

אין טוב כמראה עיניים

אז נכון, אי אפשר לראות את הדירה או הבניין. אבל זה השלב שלכם לבקש כמה שיותר מידע מוחשי: מפרט טכני, הדמיה ממוחשבת, דירה לדוגמא אם יש. תגיעו לאיזור שבו נמצא הפרויקט, תתרשמו ממנו, אם יש בסביבה פרויקטים אחרים שבוצעו על ידי אותה החברה תלכו להתרשם גם מהם. אל תתביישו לדבר עם השכנים ועם האנשים שגרים מסביב, בטח ובטח אם מדובר בדירה למגורים. התרשמו מהקהילה, מהתשתיות מסביב. הגיעו למקום גם במהלך הבנייה, לראות את ההתקדמות, אם ביקשתם התאמות אישיות בדירה הגיעו ותראו איך הן הופכות משרטוט למציאות. מעבר לעובדה שזה חשוב, זה גם מרגש מאוד!

שאלו את השאלות הנכונות

כשרוכשים דירה חדשה מקבלן מקצועי שנמצא בתחום שנים רבות, הוא ידע לתת לכם את כל המידע הדרוש ולעשות מה שצריך כדי שתוכלו להיות בטוחים בהחלטה. עם זאת, זה לא מוריד מכם את האחריות "לעשות שיעורי בית" ולהגיע לפגישות אחרי ביצוע מחקר ועם השאלות שעדיין לא פתורות לכם. רשמו הכול, כל שאלה שעולה על דעתכם, ותוודאו שאתם מגיעים לתהליך כשברשותכם כמה שיותר מידע. ידע זה כוח!

לסיכום, הכל מתחיל ונגמר במחקר מקדים ובשאילת השאלות הנכונות. לשרביב יש ניסיון רב שנים עם פרויקטים רבים ומוצלחים בהובלתה. עם ערכים של אמינות, מקצועיות והגינות, עם גב כלכלי – אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שתעשו את הבחירה הנכונה.

עוד מהמגזין