דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חוויה מתוקה: מכוורות דבש לבקר בהן, עד שעה נסיעה מהשכונה

חוויה מתוקה: מכוורות דבש לבקר בהן, עד שעה נסיעה מהשכונה

בין הגשמים זה הזמן המושלם ליהנות מהטבע היפה והפעילויות הייחודיות שאזור הצפון מציע לנו. אם אתם מחפשים דירות למכירה בקריות, בטח התרשמתם ממגוון האפשרויות שנמצאות במרחק נסיעה קצר משכונות המגורים, אבל חשבתם אי פעם על האפשרות של לבקרת במכוורת דבורים?

אז אם כבר מיציתם את הים, ולא בא לכם סתם להעביר את הזמן בקניון או בעוד סרט עם הילדים, אם אתם מרגישים שבא לכם קצת לשבור שגרה ולעשות זאת בצורה מתוקה למדי, כדאי לכם להמשיך לקרוא. 

בארץ פזורות כ-120 אלף כוורות! ורבות מהן נמצאות ממש כאן ליד הבית בצפון היפה שלנו. מלבד ההזדמנות לטעום סוגים שונים של דבש וליהנות מיום מתוק במיוחד, תוכלו ללמוד כיצד מייצרת הדבורה את הדבש, איך נוכחות הדבורים מסייעת לשמירה על הסביבה, למה יש רק מלכה אחת בכוורת, תוכלו להתנסות ברדיית דבש וגם להתנסות בשלל פעילויות שהמכוורות מציעות למבקרים. 

כוורת הבוסתן בפקיעין מציעה שילוב של חוויית הדבורים המלאה לצד אירוח דרוזי כפרי בחיק הטבע – כך שתוכלו לתפוס שתי דבורים במכה! בביקור בכוורת הבוסתן תוכלו ללמוד על תהליך ייצור הדבש ולצד זאת על ההיסטוריה של פקיעין, ליהנות מפינת החי שבמקום, מהמשחקייה, מפינות פיקניק וסדנאות לילדים – מצביעת תבניות גבס ועד הכנות נרות מדונג דבורים. 

אם אתם רוצים להצפין קצת יותר, במושבה הציורית יסוד המעלה תוכלו למצוא את מכוורת הבוטיק "הכל דבש". היא הוקמה בשנת 2006 וכוללת למעלה מאלף כוורות המפוזרות ברחבי הגולן והגליל, שמגיעות כולן למפעל ביסוד המעלה שם רודים מהן את הדבש ואורזים אותו. בסיור במקום תוכלו ללמוד בצורה חווייתית על עבודת הדבורה, עבודת הדבוראי, חשיבות הדבורים בטבע ותרומתן לאדם – וכמובן לטעום מגוון סוגי דבש שונים.

ואם זה לא הספיק לכם והייתם רוצים למלא את היום בדבש מתוק, ממש בקרבת מקום תוכלו למצוא את מכוורת איילת השחר, אשר מתמחה בדבש טבעי וטהור עם התערבות אדם מינימלית. ניתן לתאם מולם סיורים לזוגות או לקבוצות.  

אם אתן ממש סקרנים לגבי מה באמת קורה בתוך הכוורות המסתוריות הללו, מרכז דבורת הדבש למחקר והדרכה בעבאלין הוא המקום לביקור הבא שלכם. במקום ישנן כוורות זכוכית ייחודיות שמאפשרות למבקרים הצצה חד פעמית אל תוך עבודת הדבורים המרתקת, וכמובן תוכלו ליהנות מסיור, התנסויות וטעימת דבש נהדר. 

ואם אתם רוצים להתמסר לחלוטין לחוויית הדבש – הכירות את "דבש מכמנים ותוצרת מקומית". המקום התחיל כמכוורת קטנה בשנות השמונים שמייצרת דבש איכותי, ומאז צמח ומייצר גם שמן איכותי גלילי ואף מציע חאן אירוח בטבע הגלילי. 

אם אתם מחפשים דירות למכירה בקריות ועדיין לא השתכנעתם שמתוק פה במיוחד, אז אחרי סיור בכמה מהמכוורות הקרובות אלינו אנחנו בטוחים שתשתכנעו 😉

ועכשיו אחרי שהצטיידתם בדבש שיספיק לכם לשנה שלמה, אנחנו רק פה כדי להזכיר שאמנם הוא מתוק מתוק אבל דבש הוא ממש לא רק לקינוחים. אפשר להשתמש בו לרטבים, למאפים מלוחים ואפילו לקוקטיילים. אז קבלו כמה מטעמים מקוריים שתוכלו להכין איתו כדי באמת להרשים את האורחים בכל עת:

  1. מאפה 12 האלים – מאפה יווני ממולא בגבינה מלוחה ומעליו דבש וסומסום, השילוב המושלם בין מתוק למלוח.
  2. קוקטייל גולד ראש – קוקטייל המשלב וויסקי, דבש ומיץ לימון שיעביר לכם את הארוחה בנעימים.
  3. עוף בדבש – העוף המוכר בתנור רק עם קיק של רוטב מתקתק שישאיר לכם טעם של עוד עד הארוחה הבאה.

המיקום של שכונת גבעת אלונים מאפשר את השילוב המושלם בין חוויה אורבנית לטבע המדהים של הצפון, הגעה קלה לצירי תחבורה מרכזיים ולמרכזי קניות ולצד זאת קרבה לשלל אטרקציות ומסלולי טיול נחשקים בצפון.

עוד מהמגזין