דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חושבים ירוק חושבים רחוק: איך קרבה לטבע מזניקה את ערך הדירה

חושבים ירוק חושבים רחוק: איך קרבה לטבע מזניקה את ערך הדירה

זמן קצר בלבד חלף מאז שתושבי גבעת אלונים חיפשו דירה למכירה בקריות, וכבר ערך דירתם עלה בצורה משמעותית. אחת הסיבות לכך: המיקום הייחודי, החולש על גבעה יפהפייה ומעניק לדייריו מנה גדושה ונדיבה של טבע, אוויר צלול ושלווה. גבעת אלונים משקיפה ליערות אלון טבעיים שכה אופייניים לצפון – הגליל התחתון, מפרץ חיפה ורכס הכרמל הפסטורלי.

איך הטבע משפיע על הנפש שלנו?

מחקר שבדק את השפעתו של הטבע על איכות החיים שלנו גילה פער גדול במדדי הרווחה הנפשית בין אנשים המתגוררים בנוף עירוני, וכאלה הנהנים מסביבה ירוקה וטבעית ליד הבית. במחקר נבדקה הפעילות המוחית של הנשאלים, ועלה שמידת הסטרס והלחץ אצל אנשים המתגוררים מול נופים טבעיים נמוכה, ורווחה נפשית גדולה הרבה יותר. השהייה בטבע, על פי מחקרים, היא 'כדור הרגעה לנפש'. היא משפרת את מצב הרוח, מעלה את תחושת המוגנות והביטחון, משפרת את הזיכרון והכישורים הקוגניטיביים והמנטליים. המגורים במרחבי טבע ירוק ושמים פתוחים מזמינים מגע בלתי פוסק עם הבריאה, הטבע והצומח וחושפים אותנו למראות יומיומיים מרחיבי נפש, שמיטיבים עם הנפש והגוף ומחזקים את בריאותנו הגופנית.

עניין של השקפה

ידוע כי בשוק הנדל"ן, לנוף יש משמעות עצומה בערך הדירה. נוף ירוק מעלה את ערך הנכס.

הערכת אופיו של הנוף הנשקף מהפרויקט ומהדירה בפרט, היא פרמטר משמעותי במחיר הנכס. נוף טבעי וירוק עשוי להוליד פער לא מועט בין מחירי הדירות השונים, בהתאם לאופיו, לסגנונו ולשלוות הנפש שהוא משרה עלינו. כך למשל, ערך דירה הפונה לפארק או לשטח ירוק יטפס ב-17%-12% מעל דירה שאינה משקיפה לנוף דומה.

במחקר שנעשה בארץ על ידי השמאי הממשלתי הראשי, נבדקה חשיבותו של הנוף בהערכת שווי הדירות בפרויקטים בעלי אופי של בנייה רוויה.

תוצאות המחקר הצביעו על כך כי מידת האטרקטיביות של הנוף וחווית המגורים הנתפסת שלו, קובעות במידה רבה את מחירו בעיני רוכשים או משקיעים.

המשמעות: תפיסת מגורים חדשנית היא זו המשלבת מרחבים ירוקים עם בנייה מאווררת ולא צפופה, שיוצרת תחושת פרטיות, שלווה ורווחה.

בחירה אסטרטגית של מיקום הפרויקט

בחברת שרביב, חברת בנייה משפחתית הפועלת בישראל משנת 1956,שמים דגש רב על בחירת מיקומים אסטרטגיים לפרויקטים, על אופיו של הנוף הנשקף מדירות הפרויקט ועל שמירה על השטחים הירוקים תוך דאגה לאיכות הסביבה. שרביב אחראית על פרויקטים אטרקטיביים רבים שגבעת אלונים בקריות היא אולי המיוחדת והגדולה מכולם. הפרויקט הייחודי ממוקם על מורדות גבעת אלונים, מצפון לשכונת גבעת טל וממערב לצומת סומך.

הדיירים, שחיפשו דירה למכירה בקריות והתאהבו במקום, נהנים מנוף עוצר נשימה; גבעות מוריקות של יערות אלון טבעיים המאפיינים את אזור גליל התחתון, מפרץ חיפה ורכס הכרמל היפהפה.

חופש ונופש ליד הבית

לנופים ירוקים בקרבת הבית מאפיינים מרגיעים: זוהי הבטחה של שקט ושלווה הרחק מההמולה. כשהשכנים שלך הם יערות עצים מוריקים או מרחבים מרחיבי נפש, אין מי שירעיש… בנוסף, כל הירוק הזה מזמין שפע של אפשרויות בילוי זוגי או משפחתי ממש ליד הבית.

שכונת גבעת אלונים, פרויקט הדגל של הקריות, טובלת בנופים ירוקים יפהפיים ומייצגת בכבוד את מה שנתפס כצפון היפה של ישראל.

השכונה ממוקמת במיקום אטרקטיבי, בקרבת אזורי מסחר ותעסוקה ובנגישות נוחה מאוד לכביש 6 ולכבישים מרכזיים נוספים.

חברת שרביב, החתומה על הפרויקט הייחודי, יזמה והקימה אלפי יחידות דיור בסטנדרט בנייה גבוה ברחבי הארץ, מאשדוד בדרום, דרך תל אביב והוד השרון, ועד חיפה, נשר והקריות בצפון.

גבעת אלונים מושכת אליה אוכלוסייה איכותית במיוחד. כשמוסיפים לכל אלה את החינוך המצוין, וחיי הקהילה העשירים, אפשר להבין למה כל כך הרבה משפחות מצאו כאן בית.

עוד מהמגזין