דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מריח טוב: כך תשמרו על ריח טוב בכל חדרי הבית

מריח טוב: כך תשמרו על ריח טוב בכל חדרי הבית

אחד המרכיבים המאפיינים יותר מכל את הבית שלנו, הוא הריח שלו. אין שני בתים דומים: כל בית פותח דלת לחוויות וזיכרונות מיוחדים העטופים בניחוח ובניואנסים הייחודיים שהם רק שלו.

מדהים, אך על פי הריחות המסוימים שאנחנו אוהבים, אפשר להסיק על האופי הייחודי שלנו, על הבית בו גדלנו ועל נוף מולדתנו.

נסו להיזכר בחוויה טובה שעברתם, ותגלו כי ההיזכרות באותה חוויה תגיע לרוב דרך זיכרון הריח שלה. לניחוח הזה יש משמעות רגשית עצומה. הוא מעמיק את חוויותינו, צורב אותן בזיכרון ומביא לחיזוק הקשר הבן אישי עם הבית שלנו, המשפחה והחברים. ולא רק עם הבית; עם סביבת החיים. מסע בעקבות ניחוחות של מרחבים, פריחות והרבה ירוק, הביא אותנו לגבעת אלונים שבקריות, מקום המטפח איכות חיים ומציע שלל דירות מפנקות.

ריח טוב מייצר חוויות טובות

לחוש הריח שלנו משמעות עצומה לחיינו: הוא מסב הנאה ולוקח חלק פעיל ביצירת חוויות, טעמים וזיכרונות טובים. מחקרים מעלים כי חוש הריח מייצר את הזיכרון העוצמתי והארוך ביותר שלנו כבני אדם.

לאורך כל שנותנו, אנחנו נושאים זיכרונות של ריחות. דרך הקולטנים באף והמערכת הלימבית אנו מפענחים את הריחות הללו, מקשרים ומשייכים אותם לחוויות, ומקטלגים אותם כזיכרונות. נסו להיזכר בעוגת השוקולד הראשונה שאימא אפתה ליום הולדתכם, או בריח האדמה הרטובה בגינה עם רדת הגשם הראשון …
ניחוח מוכר שנקלט במערכת שלנו מייצר המשכיות של החוויה הטובה בזיכרון, ויש לו משמעות תרפויטית ומיטיבה.

מבין כל החושים, חוש הריח הוא היחיד המתורגם על ידינו מידית לרגש, כך שההשפעה שלו היא בלתי אמצעית ועוצמתית מאוד.

שואפים לשלמות

התאימו את הריחות המיוחדים לכל חדר, לכל מצב ולכל בן משפחה. הילדים מארחים חברים? פזרו בחדר ניחוחות וניליים מתקתקים. אלה ידועים כמרוממים את מצב רוחם של ילדים.

בחדר השינה מומלץ לפזר ניחוח לבנדר הידוע ביכולתו להשרות רוגע ושלווה. את חדר המגורים תוכלו לרענן בניחוחות הדר ולימון – ריחות טבע נעימים וניטרליים, שטבעי שגם האורחים שלכם יאהבו.

אתם זוג צעיר בתחילת דרכו? בושם פרחוני ירכך את האווירה וימלא את החלל בניחוחות קסומים של רומנטיקה.

זר טיפים ריחניים

  • רססו בושם גוף שאתם אוהבים על פיסת בד וטמנו אותה במקומות שונים בבית.
  • התיזו את הניחוח לבית שאתם אוהבים על קיר, ספה או רהיט אחר, כך הוא ייתפס והריח יישמר לאורך זמן.
  • מעט שמן אתרי על הכרית, יבטיח לילה טוב ורגוע.
  • אם אתם גרים בבית פרטי, אספו פרחים שנשרו מהעץ או השיח (יסמין הענוג, למשל), שימו אותם בצנצנת או כוס מים נמוכה והניחו במטבח או בפינת האוכל. 
  • שואב אבק שהופך לדיפיוזר: שואב האבק יכול לקבל תפקיד חדש וחשוב בהפצת ניחוחות טובים. הכניסו אבקה ריחנית לשואב (קל להשיג בחנויות שונות). עם ההפעלה, פעולת היניקה של השואב תפזר ניחוחות טובים בחלל הבית. 
  • גם מכשיר האדים יכול להפוך למפיץ ריח מושלם. טפטפו שמן אתרי איכותי, או כל בושם אחר שאתם אוהבים, למכשיר אדים קרים, ותקבלו סביבה מאווררת ונעימה יותר. 
  • יום הניקיון הגיע? הוסיפו למים מעט שמפו (כן, שמפו השיער המועדף עליכם) והניחוח יעלה מעצמו מהרצפות… זהו אמצעי פשוט, זמין ויעיל, עם תוצאות לשעות ארוכות. 
  • ואיך נפטרים מהר מריח לא טוב?.. מדליקים גפרור, או מרתיחים בסיר מים עם מעט מרכך כביסה ריחני.

ולסיום, משהו שמריח טוב במיוחד!

אם אתם מחפשים את החיים הטובים באזור הצפון, כדאי לכם לבדוק דירות למכירה בקריות בשכונת גבעת אלונים. הכל כאן מריח טוב: השכונה הציורית הירוקה, הדירות היפהפיות, והמפרט המפנק. בגבעת אלונים בתים פרטיים, דירות גן, דירות 4-5 חדרים ודירות פנטהאוז שווה לבוא להרגיש את המקום!

עוד מהמגזין