דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מרפסת שמש: כך תהפכו אותה לפינה האהובה עליכם בבית

מרפסת שמש: כך תהפכו אותה לפינה האהובה עליכם בבית

אחד היתרונות הגדולים שמציעות דירות למכירה בקריות הוא מרפסת או חצר שמאפשרות לכם להרגיש את הטבע בתוך הבית שלכם בכל הזדמנות שרק תרצו. ואם התמזל מזלכם לגור בגבעת אלונים – יש סיכוי גבוה מאוד שיש לכם מרפסת שמש בדירה. אז איך תהפכו אותה למקום שאף אחד לא רוצה לעזוב? אספנו לכם כמה טיפים.

פרקטיות זה שם המשחק

לפני שמתחילים לקנות ריהוט למרפסת, תנסו לחשוב מה הצורה שבה היא הכי תשמש אתכם. האם תרצו להפוך אותה לריאה הירוקה של הבית? האם היא תהיה פינת האירוח המושלמת? או בכלל מקום לארוחות משפחתיות? אחרי שתענו על השאלות הללו תעברו לשלב בחירת הריהוט. גם בשלב זה אל תשכחו את הפרקטיות, בבחירת פינת ישיבה – דאגו שהיא מתאימה לחוץ, שהבד עמיד לגשם ולתנאי מזג אוויר קיצוניים. הספסל יכול לשמש גם בתור ארגז אחסון, ואם אתם אוהבים לאכול בחוץ – מקמו שם גם שולחן אוכל וכיסאות. למתקדמים במיוחד, אפשר אפילו למקם מטבח חוץ עם מיניבר שיאפשר לכם ליהנות מהכנת כל הארוחה ברוח הנעימה של הקריות. 

כל שמש צריכה קצת צל

מרפסת שמש נשמעת כמו דבר רומנטי, נעים וחמים. אנחנו מדמיינים את עצמנו יושבים בה ושותים את הקפה של הבוקר כשהשמש העדינה מלטפת את פנינו. אבל אנחנו פה כדי להזכיר, שהשמש הישראלית היא לא תמיד כל כך נעימה וידידותית, והתחושה שלה על הפנים לפעמים מזכירה יותר כמו סטירה מאשר ליטוף. ולכן הדבר הראשון שנמליץ לכם לדאוג לו כדי שמרפסת השמש שלכם באמת תשמש אתכם, הוא צל! צל יכול לבוא בדרכים רבות – שמשיה, פרגולה, ציליית בד דקורטיבית שתגרום לכם להרגיש כמו בריזורט יווני. בנוסף, אנחנו ממליצים גם לחשוב על סיכוך אנכי כיוון שהשמש החזקה מגיעה גם מחזית המרפסת ומהצדדים ולא רק מלמעלה. הצל הזה יספק לכם בנוסף גם פרטיות במרפסת. מה שמביא אותנו לנושא הבא שלנו 🙂

פרטיות גם בחוץ

כדי לשמור על תחושה של פרטיות גם כשאתם במרפסת, אפשר להיעזר בצמחיה. על קירות הזכוכית אפשר למקם אדניות עם צמחים נשפכים, ובמיקומים שמרגישים חשופים יותר אפשר למקם עצים גבוהים כדי לאפשר פרטיות נוספת. כמובן חשוב לשים לב לשני דברים – ראשית שמדובר בצמחים שמתאימים לחוץ. כפי שכבר ציינו, השמש הישראלית היא לא סלחנית וצמחי פנים ימותו מהר מאוד בשמש הקופחת. שנית – לא להגזים, להשאיר הכל מאוזן כך שהמרפסת עדיין תרגיש פתוחה, מרווחת ומאווררת ולא סגורה וחשוכה. 

ולקינוח – דקורציה

אל תוותרו על פריטי נוי גם בחלל הזה, זה מוסיף המון! אנחנו ממליצים במיוחד לשחק עם התאורה כך שתוכלו לייצר אווירה רומנטית בערב כשמחשיך, וכמובן לא לוותר על נרות. בנוסף, תוכלו להשתמש בטקסטיל שמתאים לחוץ – כריות נוי על פינת הישיבה, שטיח חוץ שמוסיף תחושה מאוד ביתית למרפסת וכד'. אם עולם הפאנג שווי מדבר אליכם, פריט שכולל מים זורמים תמיד יוסיף תחושה מאוד נעימה, ואם תרצו להשלים את האווירה ולנצל את הרוח הנעימה שיש בדירות למכירה בקריות, תוכלו למקם ברחבי החלל פעמוני רוח שיתנו סאונדים של נופש ואווירה מרגיעה.

לסיכום, אם זכיתם לגור בדירה שיש בה מרפסת שמש, כדאי שתדעו שעם מספיק תשומת לב היא תהפוך לפינה האהובה עליכם בבית. ואם זכיתם לגור בגבעת אלונים, תוכלו גם לשבת בה וליהנות מהרוח הנעימה של הקריות והנוף הירוק שמשתקף מכל חלון. 

עוד מהמגזין