דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מודרני, בוהו שיק או פרובנס: טיפים לבחירת סגנון עיצוב מתאים

מודרני, בוהו שיק או פרובנס: טיפים לבחירת סגנון עיצוב מתאים

רכישת דירה למגורים היא תהליך רווי שלבים ותכנונים. חלק מהשלבים מאתגרים ומלאי בירוקרטיה, וחלקם יכולים להיות מהנים ומרגשים מאוד. אחד מהשלבים הכיפיים ביותר הוא עיצוב הבית. זה הרגע שלכם לקצור את פירות התהליך ולהתחיל לדמיין איך יראה הבית שתגורו בו. אך מצד שני, זה יכול להיות גם שלב מאתגר ומציף אם לא מתכוננים אליו נכון. אז בין אם אתם מחפשים דירות למכירה בקריות או בכל מקום אחר, ארגנו לכם מדריך קצר לבחירת סגנון העיצוב האהוב עליכם.

שלב ראשון – תכירו את עצמכם

אם אף פעם לא יצא לכם לעצב דירה או חלל משלכם, יכול להיות שכלל לא נאלצתם לשאול את עצמכם שאלות הנוגעות לעיצוב כמו אילו שילובי צבעים אהובים עליכם במיוחד, אילו חומרים הייתם רוצים לשלב בבית שלכם ולאיזה אתם לא מתחברים, והאם יש סגנון שהייתם מצליחים למצוא את הטעם העיצובי שלכם בתוכו. ולכן השלב הראשון הוא לנסות ולהגדיר את עצמכם. פילוסופי משהו, אנחנו יודעים. אבל אל תדאגו, זה לא מורכב כמו שזה נשמע. תיעזרו במגזינים מהיום וגם מגזינים ישנים כדי לקבל השראות מתקופות עיצוביות שונות, סמנו לעצמכם פריטים, צבעים וחדרי שאהבתם במיוחד ולאט לאט תגבשו לוח השראה שמכיל בתוכו כל מה שאתם אוהבים.

שלב שני – הכירו סגנונות שונים

יתכן מאוד שראיתם במהלך השיטוטים שלכם מגוון סגנונות שאהבתם אך לא ידעתם לתייג אותם או לקרוא להם בשם. אם תכירו את השמות של הסגנונות השונים ומה הם כוללים, זה יכול להקל עליכם להרכיב את התמונה המלאה. כל סגנון כולל בתוכו בליל של צבעים, מרקמים וחומרים שבסופו של דבר מתמזגים יחד בצורה מאוד הרמונית, ובכך סגנון למעשה נותן לכם גבולות גזרה וקווים מנחים למה יכול ללכת יחד בצורה יפה ואסתטית ומה אולי פחות מתאים.

סגנון מודרני לדוגמה כולל קווים נקיים, צבעים יחסית שקטים ובהירים. לעומתו סגנונות אתניים שונים כוללים בתוכם צבעוניות והדפסים שיתנו לאוהבי הצבע שביניכם את כל מה שהם חלמו עליו. עיצוב פרובנס למשל הוא הבחירה המושלמת לאנשים הרומנטיים שבינינו, שמדמיינים את עצמם הולכים לישון במלון בוטיק אירופאי קטנטן מהמאה הקודמת.

*טיפ לאלופים: אם אתם עתידים לגור בדירות בקריות, נסו לחפש שכנים חביבים עם דירות דומות לשלכם שכבר עברו עיצוב, ובקשו מהם לראות את התוצר הסופי.

שלב שלישי – זה הזמן לעשות את החיבור

זה הרגע לעשות מאצ' בין אותו לוח השראה שבניתם בשלב הראשון יחד עם הסגנון שיענה על מבוקשכם. חשוב לזכור – בעיצוב אין חוקים. תוכלו לבחור לעצב כל חדר בסגנון שונה לחלוטין, ותוכלו להחליט שאתם רוצים עיצוב מודרני עם נגיעות וינטג' וכך לשלב פריטים מבית סבתא בתוך סלון נקי ובהיר. כל עוד זה עובד בשבילכם – זה עובד. אחרי שמצאתם את הזיווג המושלם לכל חדר בבית, תתחילו להעביר הכול לפרקטיקה. עשו רשימת צבעים מסודרת לכל חדר, רשימת חומרים, אלמנטים ומאפיינים של הסגנון שבחרתם שינחו אתכם. מבחירת הרצפות, דרך חיפויי הקיר ועד לפריטי הנוי האחרונים. כמובן, אל תשכחו להצטייד בהרבה תמונות השראה, אך לא יותר מדי – שלא תתבלבלו ותאבדו.

אל תשכחו – סגנון עיצוב אמור לתת לכת את הבסיס, ולא את המסגרת. אל תתייחסו אליו כאל "מגבלה", תרגישו חופשי לחרוג ממנו, להוסיף אליו אלמנטים יחודיים לכם ולתבל אותו בטעם האישי שלכם. אם תדבקו יותר מדי לסגנון מסויים יכול להיות שהבית שלכם יראה כמו בית ממגזין, אבל הוא כנראה יהיה דומה גם להרבה מאוד בתים אחרים וחסר נגיעה אישית. 

לסיכום, חברת שרביב מספקת דירות בקריות שיהוו עבורכם את הדף החלק המושלם לעיצוב בית החלומות שלכם. 

עוד מהמגזין