דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

5 החופים היפים ביותר באזור הקריות

5 החופים היפים ביותר באזור הקריות

אחד מהיתרונות שמרוויחות משפחות המתגוררות בקריות הוא מגוון החופים שעומד לרשותן במרחק נסיעה קצר. כל רצועת החוף הצפונית של ישראל פרוסה על כף ידם של תושבי הקריות, שרק צריכים לבחור מהו החוף המועדף עליהם, להצטייד בבגד ים ולצאת לדרך.

הכי משפחתי: חוף שבי ציון

חוף מקסים ואהוב במיוחד שזוכה לעדת מעריצים שמגיעים אליו בקביעות, אפילו מרחוק. הכי אהוב על משפחות עם ילדים קטנים. החוף המוכרז כולל שני אזורים עיקריים: שובר גלים ומזח קטן (ששימושיים בעיקר לדייגים) תוחמים חלק אחד מהחוף. בחלק השני נוצרת מעין בריכת מי ים בטוחה, שאידיאלית עבור ילדים קטנים והוריהם שמרגישים מוגנים בה. רצועת החוף המסולעת שמדרום לחוף המוכרז מלאה בבריכות קטנטנות בין משטחי סלע גדולים וחלקים, שגם בהן תענוג לרחוץ.

הכי ציורי: חוף אכזיב

מצפון ל"מדינת אכזיב" של אלי אביבי נמצאת רצועת חוף יפיפייה, שרבים מחשיבים אותה כיפה ביותר בישראל. מפרצונים ציוריים מוקפים בסלעי כורכר יוצרים בריכות עם מי ים צלולים ותכולים. מגוון עצום של בעלי חיים קטנים כמו סרטנים, תמנונים וכמובן דגים בשלל צבעים. הלגונות הקטנות יגרמו לכם להרגיש כמו בסרט טבע משובח במיוחד. גם אם אתם מחפשים אוירה רומנטית, חוף אכזיב בהחלט יכול להתאים. החוף לא מוכרז,  אין בו שירותי הצלה ולכן הרחצה בו אסורה ומסוכנת.

מול החוף נראים שלושה איים קטנים שמוגדרים כשמורות טבע והכניסה אליהם אסורה מחשש לפגיעה בערכי הטבע.

הכי קרוב: חוף קריית ים

קריית ים צמודה לרצועת חוף באורך של 2.5 ק"מ, ועד לאחרונה פעל בה רק חוף מוכרז אחד – חוף זבולון. החוף שודרג ושופץ בשנים האחרונות, ונבנה לצדו פארק ציבורי יפה שמואר בשעות החשיכה. החוף התפרסם בעיקר בזכות האגדה האורבנית על בתולת הים שנצפתה בו.

לאחרונה, ביולי 2017, נחנך בעיר חוף רחצה מוכרז שני – חוף ימית. החוף היה פעיל בעבר, אך נסגר לפני כ-15 שנים, ומאז מי שרחץ בו עשה זאת על אחריותו בלבד. החוף החדש נמצא בדרום רצועת החוף של העיר, והוקמו בו מגדל הצלה, סככות, שירותים ומלתחות.

אמנם לא תמצאו בחופי קריית ים לגונות מהסרטים, אבל כן תיהנו מחופים קלאסיים וחוליים, יפים וכיפיים. כאלה שפשוט אפשר לבנות בהם ארמונות בחול ולקפוץ על הגלים. ולא פחות חשוב: הם ממש קרובים לבית.

הכי מקסים: נווה ים

במרחק של כחצי שעת נסיעה מהקריות, ליד עתלית, שוכן חוף נווה ים שהוא מעין גן עדן ימי נדיר. זהו חוף מוכרז יפיפה, נעים ונקי שמקבל את פני הבאים בשורת דקלים תמירים. קו החוף המעוגל כמין מפרץ מוסיף הרבה קסם לאווירה. בדרך כלל הים ברצועת החוף רגוע מאוד. בחוף נוצרה לגונה קטנה ורדודה, שמשמשת בריכה מצוינת לילדים קטנים. מסביב ישנן בריכות קטנות נוספות שאפשר לטבול בהן.

ויש גם בונוס מרהיב: גייזרים – מי ים שפורצים מתוך סלעי הכורכר שבמים ויוצרים מעין מזרקה. אחד היתרונות הכיפיים של החוף הוא הגיוון שעונה על ההעדפות של כולם: חלקו שטוח וחולי, בחלקו סלעי כורכר ובחלק אחר יש דיונות חול שאפשר להשתעשע עליהן. דרומית לחוף המוכרז אפשר לצעוד לאורך רצועת החוף המקסימה עד חוף הבונים. סמוך לחוף נווה ים פועל גם פארק מים.

הכי סימפטי: חוף בת גלים

בחוף בת גלים יש משהו פשוט מאוד, וזו גדולתו. הוא לא המוני, לא צפוף ואין סביבו הרבה רוח וצלצולים. הוא פשוט נעים. שוברי הגלים מספקים לרצועת החוף המוכרזת ים רגוע בדרך כלל. הקרבה של בתי השכונה לים תורמת לתחושה של חוף שכונתי סימפטי. גם מתקן השעשועים בדמות ספינת פיראטים אהוב מאוד על ילדים. ובכל זאת יש בו אטרקציה אחת ותיקה ומיוחדת שחבל לפספס: הרכבל שעולה מחוף בת גלים לסטלה מאריס ומספק חוויה בלתי נשכחת של חמש דקות בין שמים וארץ.

ולמרות הרוגע הצמוד לחוף, מיקומו הגיאוגרפי הפך את חוף בת גלים לאתר הגלישה הטוב ביותר בישראל (גלישת רוח, גלים ו-SUP). המפגש של הרוח החזקה עם הר הכרמל מגביר את עוצמת הרוח החוזרת לכיוון הים ומספק תנאים מופלאים לגולשים שמגיעים אליו מכל העולם.

משפחות שמחפשות שכונה איכותית לגור בה וליהנות מקרבה לכל אותם חופים, תמצא מענה בשכונת גבעת אלונים. זו שכונה חדשה שחברת הבנייה הוותיקה שרביב בונה על גבעה מוקפת חורש בקריות, מול נוף פנורמי פתוח. בשכונה מוצעים מגוון סוגי דירות למכירה בקריות עם אווירה קהילתית ואיכות חיים.

עוד מהמגזין